Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Mijn jeugd.

Bericht door tijdstroom »

tis allemaal gedaan Leo.
nog steeds een beetje bezig
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Mijn jeugd.

Bericht door peelander »

Prachtig die foto's.
Hoewel nooit gevaren , genoot ik altijd als ik in Terneuzen was en daar die schepen zag liggen.
groeten
Jan van der Pluijm
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Kees Keijzer »

dan gaan we ook maar even bakboord uit, kijken wat er aan het spoor en bij kraan 10 ligt;
Afbeelding
Deze foto heb via een maat van me die hem op markplaats zag en mij een tip gaf, In een lijst en gratis af te halen in Nieuw Lekkerland, dus voor mij niet zo ver, bijna m'n achtertuin. even opgehaald uit de lijst gehaald en onder de scanner gelegd, resultaat zoals je ziet; wel mooi maar met een sterke telelens genomen, ik moest er ook even goed naar kijken zo kort dat alles op elkaar staat maar de Terneuzen mannen zullen het wel herkennen. De foto is genomen van af de jachthaven en je ziet de cementsilo's van De Hoop aan het Noorddokje de silo aan de Zevenaarhaven, de cokes fabriek en de de kunstmest fabriek. Zoals ik het heb kunnen achterhalen in m'n dagboek
dat de foto op of rond 26 november 1978 genomen is. Achter op de foto staat Foto Wim Riemens Middelburg, dus daar gaat onze dank naar uit ,want ik heb die mensen aan de lijn gehad en die hadden geen bezwaar tegen het gebruik van de foto. En dan de schepen; de spits JANNY laat ik aan de spitsen mannen over, Onze kempenaar HARINGVLIET, de 25ste kolen gelost bij de cokesfabriek en op 1 december moesten we in Walsoorden gerst laden voor Buggenhout bij Baasrode, het schip voor de kop de kleine Franse motor GEMINI van Jo Fluijt, daar opzij de BOEKANIER van Kees Broer, later van van Strien uit Kerkdriel,verder zie ik helemaal achteraan de ACACIA van onze
helaas veel te jong overleden collega Lambert Pleket.
En wie nog meer herkend roept maar.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door teerkwast »

Je zal er even tussen uit willen. foto 1
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

de Janny is dat niet Koster?
ik denk dat Hans dat wel weet

gr
leo
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

JANNY van Cor de Koster, rond 1990 gesloopt. <KLIK> Hier als Variant van ten Haaf.
Wim Riemens was een fotograaf die o.a. in de PZC publiceerde, zijn zoon Ruden doet dat heden ten dage ook.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

mastodont schreef: 07 nov 2017 09:52hier nog een zoek plaatje
Ook mooi, veel vaste klanten! Achter Adri ook weer de Janny D.. Zelfs de Salvé is nog herkenbaar.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

gisteren hebben ze hier de officiële eerste aanzet gedaan voor de bouw van de nieuwe sluis

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/ee ... ~a08fd5d0/

hier een filmpje wat op de site van de PZC staat
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/bouw-n ... ~af1d5f17/


gr
leo
peteranimo2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2017 20:23

Re: Mijn jeugd.

Bericht door peteranimo2 »

tjalkje schreef: 07 dec 2011 18:34 Jan.
Het klopt.De Animo 2 ex Secunda ligt als woonschip te Vreeland, ben er van de zomer nog langs gekomen.
Gr Jan

Ik woon er al bijna 27 jaar op nu. Wie weet iets over haar geschiedenis en heeft foto s?
peteranimo2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2017 20:23

Re: Mijn jeugd.

Bericht door peteranimo2 »

Hoi Jan. Ik kreeg net jouw lidnr jan 38 door omdat ik vroeg naar de geschiedenis van de Animo II waar ik nu al bijna 27 jaar op woon. Is ze ook van jou geweest? Ik heb m van f arriens en die had m van fransbergen uit terneuzen? Ik zoek de juiste data ivm een banner dat ik krijg van de LVBHB. Peter mulder wist al wat van de historie Eerste doopnaam Anna. Daarna oa Leen Gode Frida. Secunda. Wat weet jij verder? Bij voorbaat dank Peter
Plaats reactie