De Haas Tankvaartbedrijf.

piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

Klaas je heb natuurlijk gelijk maar ik kon geen de haas vinden waar er ramen in de achterzijde van de roef zaten de ster in de pijp was wel te zien maar ik zie graag bewijs :mrgreen: wel nu hier gevonden

https://onzevloot.weebly.com/schepen-onder-de-kvd.html de marine vandaar dat roy het wist natuurlijk ( handelen met voorkennis)
Bijlagen
atria marine den helder.jpg
atria marine den helder.jpg (88.28 KiB) 1543 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Mooi dat je bewijs hebt gevonden Piet! En ik zit er ook wel eens naast hoor! Maar samen komen we ver(der). Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Neen Piet, neen.
De voorkennis zit 'm in het feit, zoals reeds vermeld, dat ik in 1974 op de "Atria" gevaren heb. Fijn, met z'n tweeën in de bunkers en ja, ook naar Amsterdam en ja ook dag en nacht door............... Er was nog geen vaartijdenwet zover ik me dat allemaal nog kan herinneren.
En neen, ik heb niets met Marine zaken op. Dat ik in Het Nieuwediep woon is echt zuiver toeval.
Acht ja, ieder mens neemt wel eens de verkeerde beslissingen.................. :!: :idea: :cry:

m.v.g., Roy
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

hoi roy .
ik heb op de atria gezeten vanaf 2-7 73 ,hoe lang weet ik niet meer maar daarna ben ik naar de alphaca gegaan bij huub de haas en ab de jong .
met 3 man Herman ikke dus en een waarvan ik de naam kwijt ben maar hij kwam uit Scheveningen hij kookte altijd en lag vaak overhoop met herman .
op de patria ben ik nog een keer geweest toen we een reünie hadden ,nog even gepraat en er zat toen ook een er op van de familie de vries bekend van de haas en hadden toen ook 2 man die schipper waren op de slepers daar .
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Het was in de zomer van 1974. Mogelijk was de schipper ene Herman. Het komt me tenminste wel bekend voor.
Op de "Alphacca" heb ik ook gevaren, ( ook later als Neddlloyder ), maar telkens met Arie van Wijngaarden.
In 1974 voer ik voor Nike in de aflos hoofdzakelijk bij De Haas. In 1979 - 1980 in dienst van de Nedlloyd, wederom in de aflos. Ik had het best naar m'n zin totdat Savert me telkens de Rijn opstuurde, terwijl de afspraak was, zoveel mogelijk bunker- en binnenlandswerk. Ik heb me nu eenmaal nooit een Rijnvaart mens gevoeld. Het open Zeeland en IJsselmeer sprak me nu eenmaal meer aan.....................

m.v.g., Roy
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja ik ken het lange tijd op de alphaca in de bunkers en af en toe depot werk altijd in het zwart ,op een gegeven moment kwam er een ex damco schipper als stuurman aan boord ,een vrindje van arie ,en moest ik wijken ,heel jammer en ben toen een tijdje als vaste aflosser de vloot op gegaan ,toen naar de atlas in de soja olie vanuit mainz ,daar af na een halfjaar , en werd ik toen naar de van fongers overgenomen schepen gestuurd de aldebaran ,in het traject Rotterdam Antwerpen Keulen niel in de nafta ,nou niet mijn ding maar personeel had het zo gepland ,dikke ruzie naar verloop omdat we nafta moesten laden met geopende trunks terweil het schip net voor tonnen verbouwd was om over de meters te laden ,maar de toenmalige van damco afkomstige kapt wanders wou dat zo omdat hij er meer in wou stoppen dan zijn broer die op het andere schip voer ,nou in Antwerpen barste de bom en ben er af gestapt ,met mij nog een .thuis gekomen naar kantoor gebeld ,hu nou blijf maar 2 weekjes thuis en dan ga je weer de bunkerdienst in ,mis dus werd op de andere wanders bak gezet ,en ja hoor bij de kreekrak ging het geheel mis ik stond voorop met de net aan boord geplaatste matroos deze stelde wat vragen waar die hendels aan de binnenkant van de boeiing voor diende dat dat noodbedieningen van de boegschroef motor was nou gelijk trok hij daar aan met gevolg det de boegschroef even later bi het invaren van de sluis stilviel ,en ik kreeg de volle laag van de heer wanders waarna ik direct mijn zaakje heb gepakt en weg ,kantoor tja de walkaptien was een ex damco man ,dus heb ik mijn ontslag aangeboden ,in die vakantie stapte ik aan boord bij familie die in de motor chartervaart zat ,gelijk kwam naar voren dat iemand een schipper zocht en dat werk gelijk aangenomen en zo rolde ik die wereld in tot 1988
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Wout, Hierbij nog een paar plaatjes van de Alphaca uit je eigen archief. Misschien dat het je geheugen iets opfrist. Was die Scheveninger Cees Bron of zijn zwager, waarvan de naam even blijft hangen (Cor Plugge misschien)? Gr. Klaas.
Stuurhut Alphaca met Huib de Haas.JPG
Stuurhut Alphaca met Huib de Haas.JPG (120.82 KiB) 1495 keer bekeken
Alphaca Messroom met Cees Bron en Rolf Mulder.JPG
Alphaca Messroom met Cees Bron en Rolf Mulder.JPG (114.23 KiB) 1495 keer bekeken
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

klaas da man aan boord van de atria weet ik geen naam meer van ,
op deze foto,s in de messroom dat is kees bron en bij het raam rolf mulder de machinist ,de bovenste uiteraard huub met mij in de verste hoek en op de voorgrond zijn naam ben ik kwijt voornaam jan , maar kwam van de damco en kwam uit stavenisse ,hij was naar ik meen schipper op een 1100 toner geweest ,
maar kan ook een kempenaar geweest zijn?? iets in de 200klasse meen ik.en was de maat van arie v wijngaarden .
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

De Algorab weer terug naar Congo na een 1 jaar met onderhoud waarschijnlijk in Zuid Africa gerepareerd
Bijlagen
Algorab- Massoua.jpg
Algorab- Massoua.jpg (54.91 KiB) 1412 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

De Ex Algorab in de haven van Point Nor Congo als zo te zien bunkerschip , foto is Desember 2013 genomen . Want kwam gisteren weer terug daar na 1 jaar weggeweest tezijn en groote werfbeurt gehad . Vaart nu onder de naam Massoua .
Foto dank aan Mark

Onder de link meer over deze Algorab daar viewtopic.php?f=3&t=6756&start=2680#p450256
Bijlagen
Algorab.jpg
Algorab.jpg (81.9 KiB) 1317 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie