ss. H.A.M. 405
1927, 76 brt., 200 ipk.
19,75 x 4,70 x 2,30 m.
Werf 'De Klop', Sliedrecht
3 cil. Stoommachine Kon. Ned. Grofsmederij, Leiden
Kreber ketel
1927 H.A.M. 405, Holl. Aan. Mij.
1937 DRUM, K.L.Kalis Sons & Co.Ltd., Londen
1969 DRUM, oliebedrijf Bollaert, Mertert, (Lux.)
1995 DRUM, J.J.van der Weegh, Raalte, 30.10288
2000 verbouwd tot m.slb. 6 cil. Enterprise uit 1947
2007 ROMA, R.Gerritsen, Ingen, Industriemotor ingebouwd.
Groet, Jaap.
Stoomsleepvaart
Re: Stoomsleepvaart.
ss. AJAX 1913-1950
1913, 58 ton, 200 ipk.
20,50 x 4,60 m.
P.Boele, Slikkerveer (b.593)
Triple 3 cil. Mach.fabr. Alblasserdam
Aanvankelijk KROMHOUT XV, Emile Wauters Frères, Antwerpen
1913 AJAX, S.A.de Remorquage a Helice, Antwerpen
1914-1919 Britse marine
1950 voor de sloop verkocht.
Groet, Jaap.
1913, 58 ton, 200 ipk.
20,50 x 4,60 m.
P.Boele, Slikkerveer (b.593)
Triple 3 cil. Mach.fabr. Alblasserdam
Aanvankelijk KROMHOUT XV, Emile Wauters Frères, Antwerpen
1913 AJAX, S.A.de Remorquage a Helice, Antwerpen
1914-1919 Britse marine
1950 voor de sloop verkocht.
Groet, Jaap.
Re: Stoomsleepvaart.
Ben, Jaap en Roy bedankt voor de info.
De Roma hoort dus niet bij de stoomslepers meer thuis.
groeten
Jan van der Pluijm
De Roma hoort dus niet bij de stoomslepers meer thuis.
groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Dank je wel Jaap voor de aanvulling.
HG.
Jan.
HG.
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
CAROLINE DAVIES
Ex. J.O.GRAVEL, CLARENDON,
Geb. Archibald McMillan & Son, Dumbarton/1909.
BRT 197.
Afm. 28,80 x 7,32 x 3,84 m.
Verm. 2 Cy Comp./270 PK.
A.Mc.Millan & Son, Dumbarton (b.427)
Foto: eig.coll.
Info: Jaap Bijl.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
Hallo Jan,
Waar werkte deze ssb "Caroline Davies" ?.
De naam doet Canadees aan en toch denk ik dat ze nabij een Britse oliehaven werkte. Mede gezien de vonkenvanger op de schoorsteen en de achtergrond die sterk aan Wales doet denken.
Er staat trouwens ook een foutje in het boek dat je geraadpleegd hebt. Het moet, gezien de boring x slag, toch een compoundmachine geweest zijn i.p.v. een T.E.M. !?. Het vermogen zal dan wel in nominale p.k. aangegeven zijn vermoed ik.
Weet je hier meer over te vertellen ?.
m.v.g., Roy
Waar werkte deze ssb "Caroline Davies" ?.
De naam doet Canadees aan en toch denk ik dat ze nabij een Britse oliehaven werkte. Mede gezien de vonkenvanger op de schoorsteen en de achtergrond die sterk aan Wales doet denken.
Er staat trouwens ook een foutje in het boek dat je geraadpleegd hebt. Het moet, gezien de boring x slag, toch een compoundmachine geweest zijn i.p.v. een T.E.M. !?. Het vermogen zal dan wel in nominale p.k. aangegeven zijn vermoed ik.
Weet je hier meer over te vertellen ?.
m.v.g., Roy
Re: Stoomsleepvaart
1909, 197 brt., 270 ipk.
28,80 x 7,32 x 3,84 m.
A.Mc.Millan & Son, Dumbarton (b.427)
Comp. 2 cil. Renfrew
1909 J.O.GRAVEL, Sincennes McNaughton Tugs Ltd., Montreal
1917 HS 45, War Office, Inland Water Transport Directorate, Londen
1918 J.O.GRAVEL, Royal Navy
1920 CLARENDON, in beheer bij S.Pearson & Son Ltd., Londen
1925 CLARENDON, Manchester Ship Canal Services, Liverpool
1952 CAROLINE DAVIES, John Davies Towage & Salvage Ltd., Cardiff
1962 gesloopt bij Haulbowline Industries, Passage West, Cork.
Groet, Jaap.
28,80 x 7,32 x 3,84 m.
A.Mc.Millan & Son, Dumbarton (b.427)
Comp. 2 cil. Renfrew
1909 J.O.GRAVEL, Sincennes McNaughton Tugs Ltd., Montreal
1917 HS 45, War Office, Inland Water Transport Directorate, Londen
1918 J.O.GRAVEL, Royal Navy
1920 CLARENDON, in beheer bij S.Pearson & Son Ltd., Londen
1925 CLARENDON, Manchester Ship Canal Services, Liverpool
1952 CAROLINE DAVIES, John Davies Towage & Salvage Ltd., Cardiff
1962 gesloopt bij Haulbowline Industries, Passage West, Cork.
Groet, Jaap.
Re: Stoomsleepvaart
Bedankt voor de aanvullende info Jaap !.
Zat ik er deze keer wat minder ver vanaf...................
m.v.g., Roy
Zat ik er deze keer wat minder ver vanaf...................
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Hartelijk dank Jaap voor de juiste uitleg.
En Roy, bij de gegevens die ik vond staat alleen maar stoom en sinds ik niet
thuis bent in die materie maak ik er dan maar op uit dat het een TE, 3cy stoom is.
Aldoende leert men.
HG.
Jan.
voor Roy nog een keer de "Caroline Davies".
En Roy, bij de gegevens die ik vond staat alleen maar stoom en sinds ik niet
thuis bent in die materie maak ik er dan maar op uit dat het een TE, 3cy stoom is.
Aldoende leert men.
HG.
Jan.
voor Roy nog een keer de "Caroline Davies".
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
Bedankt Jan.
Hoe we het ook keren of draaien; het blijft m.i. een plaatje van een boot !!!.
m.v.g., Roy
Hoe we het ook keren of draaien; het blijft m.i. een plaatje van een boot !!!.
m.v.g., Roy