Juni 1973 was ze in Rotterdam om haar interieurs te laten verbouwen na te zijn aangekocht van de Moore – McCormack Lines Inc. of New York.
Kapitein Albert Schoonderbeek van de HAL schreef er het volgende over:
quote
When approval came through, the ship left Baltimore on 25 August 1972, heading for Bremerhaven to be refitted at the Hapag – Lloyd Werft (arrival 8 September). The conversion into a cruiseship cost the company 15 mln. Dutch Guilders. The interiors were completed at Rotterdam. Renamed in Veendam (3) and registered for the N.V. Cruiseship Veendam, Willemstad, Curacao.
Unquote.
De Volendam onderging dezelfde verbouwing en vertrok vanaf de Wilhelminakade naar New York.
De Veendam lag aan de Lloydkade en vertrok daar vandaan.
Oud Rotterdam.
Re: Oud Rotterdam.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Oud Rotterdam.
Je bedoelt die bovenste foto? Kan het echt niet eerder geweest zijn?
Het model op de voorgrond is gekleed in de stijl, en heeft ook de haardracht, van de eerste helft van de jaren zestig......
Als het dus na 75 is, dan loopt ze er wel achterlijk bij
Het model op de voorgrond is gekleed in de stijl, en heeft ook de haardracht, van de eerste helft van de jaren zestig......
Als het dus na 75 is, dan loopt ze er wel achterlijk bij
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Oud Rotterdam.
Het is te hopen dat de dame in kwestie geen regelmatige bezoekster is van dit onderwerp
Maar ik trek de woorden van Albert Schoonderbeek niet in twijfel.
Hij heeft een ongelooflijke kennis van alles wat met de H.A.L. te maken heeft.
Volgens mij zijn de schepen na de ombouw ook nooit meer terug geweest in Rotterdam.
Mocht je meer willen weten over Veendam III klik dan op de volgende link.
https://www.hollandamerica.com/blog/alb ... i-of-1973/
Maar ik trek de woorden van Albert Schoonderbeek niet in twijfel.
Hij heeft een ongelooflijke kennis van alles wat met de H.A.L. te maken heeft.
Volgens mij zijn de schepen na de ombouw ook nooit meer terug geweest in Rotterdam.
Mocht je meer willen weten over Veendam III klik dan op de volgende link.
https://www.hollandamerica.com/blog/alb ... i-of-1973/
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Oud Rotterdam.
Helaas is de foto niet scherp genoeg om met zekerheid auto's te herkennen, maar de typische jaren '70 modellen herken ik niet.
Ofwel de kans dat de foto uit de '60r jaren komt is groot.
Ofwel de kans dat de foto uit de '60r jaren komt is groot.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Oud Rotterdam.
Nog eentje uit dezelfde periode, staat helaas geen jaartal in het boekje.
mvg
Geert
mvg
Geert
- Bijlagen
-
- Rijnhaven dwarswal
- Rijnhaven.jpg (352.86 KiB) 1313 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Oud Rotterdam.
Sorry, ik heb me drie jaar vergist. Hieronder wat Fact om Fartyg over de Veendam vermeldt:
1972. Såld till Holland Amerika Lijn, Willemstad, Holländska Antillerna. Omdöpt till VEENDAM.
1972 09 08. Ankom Lloyd Werft, Bremerhaven för ombyggnad.
1973 03. Ankom Rotterdam.
1973 06 17. Efter en kryssnings mellan Rotterdam - New York, så ställdes trafiken in.
1974 05 14. Upplagd i Hampton Roads.
1974 12 15. Utchartrad till Agence Maritime International. Omdöpt till BRASIL. Insatt på kryssningar från Rio De Janeiro.
1975 04. Avslutad charter. Omdöpt till VEENDAM.
1976. Utchartrad till Monarch Cruise Lines, Panama. Omdöpt till MONARCH STAR.
1978. Såld till Holland Amerika Lijn, Panama. Omdöpt till VEENDAM.
1981. Registrerad på Holländska Antillerna. Hemmahamn Willemstad
groeten
Jan van der Pluijm
1972. Såld till Holland Amerika Lijn, Willemstad, Holländska Antillerna. Omdöpt till VEENDAM.
1972 09 08. Ankom Lloyd Werft, Bremerhaven för ombyggnad.
1973 03. Ankom Rotterdam.
1973 06 17. Efter en kryssnings mellan Rotterdam - New York, så ställdes trafiken in.
1974 05 14. Upplagd i Hampton Roads.
1974 12 15. Utchartrad till Agence Maritime International. Omdöpt till BRASIL. Insatt på kryssningar från Rio De Janeiro.
1975 04. Avslutad charter. Omdöpt till VEENDAM.
1976. Utchartrad till Monarch Cruise Lines, Panama. Omdöpt till MONARCH STAR.
1978. Såld till Holland Amerika Lijn, Panama. Omdöpt till VEENDAM.
1981. Registrerad på Holländska Antillerna. Hemmahamn Willemstad
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Oud Rotterdam.
Op deze pagina staat de foto ook
https://www.havenopleidingen.nl/page/havenonderwijs
daar zegt men 1960?
https://www.havenopleidingen.nl/page/havenonderwijs
daar zegt men 1960?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Oud Rotterdam.
Op de foto van de Veendam, denk ik dat ik aan de overkant, een Oosterwijk bak zie, met de Maaskade er voor
Re: Oud Rotterdam.
Die tekst staat onder de foto van de St Jobshaven Pieter.
Dat klopt weer als ik naar het kranenbeeld van Muller Thomson van de zwart wit foto kijk.
De grote brugkraan van Oosterwijk staat ook niet meer aan de St. Janshaven op de kleurenfoto.
Die is in 1970/1971 vervangen door de Maraboe.
Dus 1973 lijkt echt wel te kloppen.
Dat klopt weer als ik naar het kranenbeeld van Muller Thomson van de zwart wit foto kijk.
De grote brugkraan van Oosterwijk staat ook niet meer aan de St. Janshaven op de kleurenfoto.
Die is in 1970/1971 vervangen door de Maraboe.
Dus 1973 lijkt echt wel te kloppen.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Oud Rotterdam.
Ik denk een kleine ruimtevaarder Bart
Mooi dat je de sleepboot direct herkent.
Dat wist ik nou weer niet.
Groet,
Hans.
Hans.