Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Mooi Gert!
Ter aanvulling: uit de scheepspassages blijkt dat in 1939 dus wanneer het schip al een Duitse meetbrief heeft het nog steeds door Jan de Haan bevaren wordt. In 1948 wordt Asteroth door de Centrale Zuiveringsraad voor het bedrijfsleven uit zijn functie gezet en nog het zelfde jaar wordt de Franjoa weer op naam van de Haan gezet. In 1952 drie maanden voor het overlijden van F.W. Asteroth komt er weer een Walburga Sophia op naam van F. Asteroth in de liggers.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door ichthus »

Een firma met meerdere petten, in Nederland GMBH, iedereen weet wat dat betekend, die F.Asteroth en zijn schoonzoon F.W.Witthaus,kijk op Binnenschepen Databank bij de F. in 1968 opgeheven groeten wim
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door de graaf »

ichthus schreef: 29 aug 2017 20:50 Een firma met meerdere petten, in Nederland GMBH, iedereen weet wat dat betekend, die F.Asteroth en zijn schoonzoon F.W.Witthaus,kijk op Binnenschepen Databank bij de F. in 1968 opgeheven groeten wim
GmbH geselschaft mit beschissenen hose :lol:
jpmzandee
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2017 10:40

Binnenvaart schip Johanna eind 19de eeuw

Bericht door jpmzandee »

Mijn bet-overgrootvader Luitzen Veenstra voer op een binnenvaartschip "Johanna". L.Veenstra kwam uit Friesland en kocht of huurde het schip waarschijnlijk in Ooststellingwerf. In 1898 overleed zijn vrouw (Johanna) op dit schip in Delfshaven. Hoe kan ik uitzoeken wat er met dit schip is gebeurd?
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

In België was dat P. V. B. A.; Personen Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ineke
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:20

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door ineke »

pieter53 schreef: 04 sep 2016 18:14 Dit was eerst de MARTINA.
In 1966 werd het WIPIE.
In 1976 werd het hermeten, mogelijk was het schip in het buitenland geweest en in 1984 werd het nog eens hermeten, maar joost mag weten waarom.
Ik wel er is een vebouwing geweest
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Binnenvaart schip Johanna eind 19de eeuw

Bericht door Westeind »

Even deze weer bovenan zetten, die vond ik als nieuw topicje in t "gespot"gedeelte, hier is tie beter op zn plaats vind ik...
jpmzandee schreef: 24 sep 2017 11:26 Mijn bet-overgrootvader Luitzen Veenstra voer op een binnenvaartschip "Johanna". L.Veenstra kwam uit Friesland en kocht of huurde het schip waarschijnlijk in Ooststellingwerf. In 1898 overleed zijn vrouw (Johanna) op dit schip in Delfshaven. Hoe kan ik uitzoeken wat er met dit schip is gebeurd?
vaar om te leven (niet andersom)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Lastig hoor,
Die Johanna is voor mij onvindbaar. Ik vind wel dat de schippersknecht Luitzen Veenstra geboren is in 1852 in Harlingen en in 1877 trouwt met Johanna Aarsen. Zijn ouders waren ook schippers en ze hadden domicilie in Donkerbroek (Ooststellingwerf). Nadat zijn vrouw Johanna in 1898 overleed, hertrouwde hij in 1902 in Rotterdam. Ik heb ook gekeken of ik hem ergens aan de Veenstra's in mijn familie kan linken, maar nee.
Houten schepen tot 80 ton werden vaak verhuurd. De eigenaars stopten met varen en verhuurden daarna het schip om zo in hun inkomen te voorzien of werf ruilde ze in en verhuurde ze weer.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
P Hoogeveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:00

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door P Hoogeveen »

Wil even reageren op bericht van Pieter53. De Rotterdamsche Lloyd had inderdaad een aantal lichters met een grijze boeiing. Ze werden dan ook de grijze lichters genoemd. Ik kan mij de Secunda, Tertia, Quarta, Quinta, Sexta, Octava, Nona, Decima en Vriendschap herinneren. De Secunda en Decima waren kastjes, de anderen kraakschepen. Mij grootvader G. Hoogeveen heeft jarenlang op de Sexta gevaren. Verder waen er nog een motorscheepje de Lloydmail en een sleepboot de Tender. Met de Quinta werd niet gevaren, deze lag gemeerd in de Dijksgracht.
Bijlagen
IMG_20171227_0004.jpg
IMG_20171227_0004.jpg (234.89 KiB) 1576 keer bekeken
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door teerkwast »

Wat mij opvalt aan dit plaatje, is dat ik al een ijzeren roeiboot zie. Hoe oud is het plaatje?
Afbeelding
Plaats reactie