"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Kapitein Spok »

Jan, ik denk dat we weinig anders kunnen dan je besluit respecteren.
Dat neemt niet weg dat ik het heel jammer vindt wanneer iemand om deze reden afhaakt.
En daarom wil ik je toch dit even meegeven.
Weggaan lost namelijk het probleem niet op, het maakt alleen het forum armer.
En volgens mij heeft niemand van ons zich aangemeld bij dit forum, met de bedoeling het te verarmen.
Wel om kennis te nemen van een schat aan informatie.
Te genieten van oude en nieuwe stilstaande en bewegende beelden.
En om met elkaar van gedachten te wisselen over alles dat betrekking heeft op dat hele brede scala van zaken die met de scheepvaart te maken hebben.
Ik ben van mening dat dit alles ruim voldoende is om af en toe een paar keer te slikken, wanneer we geconfronteerd worden met klein menselijk gedrag. Tenslotte zijn we allemaal mensen en maken ons, bewust of onbewust allemaal wel eens schuldig aan een woord, een zin of een posting, waar we niet trots op hoeven zijn omdat ze een of meer anderen pijn doen.
Mijn advies is dan ook:
Doe effe gewoon helemaal niks, neem even een "forum vakantie" zoals ik dat noem wanneer ik het eventjes helemaal gehad heb, ( want ik ken dat gevoel ook hoor!) en na Halloween, als alle spoken weer verdwenen zijn, ontdek je hopelijk opnieuw dat dit forum toch nog best wel aardig is, en niet alleen het forum, zelfs de deelnemers.
En Jan, wanneer je tot een andere vaststelling komt, dan is het toch nog vroeg genoeg om je biezen (postings) te pakken?

Maar hoe dan ook, ik wens je wijsheid en alle goeds, Theo
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door klipper »

Als alle dingen tijdens mijn varenstijd, die maar net goed gingen fout waren gegaan had ik zo nu en dan vermeld gestaan in de scheepvaart berichten. Volgens mij geld dat voor een ieder. Gr
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door DPLA »

Ik zeg/schrijf altijd als Moderator van ander groot forum met meer dan 22.000 forumleden, bij kwalijke geplaatste berichten :
Je hoeft niet te reageren op een posting, je hoeft een posting niet te lezen.
Je kan het voor kennisgeving aannemen en overgaan tot de orde van de dag.

Men denkt heel vaak dat men moet reageren op bepaalde teksten, op meningen of uitspraken van personen en elkaar de maat te moeten nemen.
Dit is niet fair, maar ook niet fraai, bovendien lost dit niets op, alleen maar ergernis bij andere forumleden, die hierdoor afhaken.
Probeer een beetje lief voor elkaar te zijn, de wereld staat in brand en wij gaan over onbelangrijke zaken/teksten, personen beoordelen/ veroordelen.
Ik betreur het ten zeerste dat er forumleden afhaken, omdat ze onheus bejegend worden.
NIET DOEN !!

Soms helpt het om eerst even tot tien te tellen en je posting nog eens goed na te lezen. alvorens op je op "verstuur" drukt.
Als je eerst even op "voorbeeld" drukt en je eigen bericht nog even goed naleest, dan kom je er meestal wel achter of je het bericht wel of niet moet plaatsen, c.q. nog moet aanpassen, om het niet kwetsend te laten overkomen.

Natuurlijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn, maar los dit dan op via en P.B.tje, of een e-mail, of per telefoon, of face to face, maar doe dit niet via het forum, hier is het forum niet mee gediend en ook niet voor bedoeld.
Een forum is volgens mij bedoeld om elkaars ervaringen te delen, vragen te stellen en antwoorden te geven op gestelde vragen.
En in sommige gevallen adviezen te geven of iemand een hart onder de riem te steken, steun te geven bij verdriet, verdriet kunnen delen, samen huilen, maar ook om met elkaar te kunnen lachen.

Je mag reageren, maar je hoeft niet te reageren !!

Dit wilde ik nog even kwijt, als kritisch forumlid en nu hou ik erover op !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door ichthus »

Hallo, beste forumleden,ik ben het volledig eens met bovenstaand schrijven,dus bij vragen van zelfbenoemde ;journalisten; geen anwoord geven over euronummers of databanken,anders wordt het al gauw een ;schandpaal ; voor betrokken-en niet betrokkenen!
gr, Wim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Het Klaagcafé.

Bericht door DPLA »

Hallo allemaal,

Ik heb maar eens een nieuw topic geopend, waar wij naar hartenlust kunnen klagen, ongezouten meningen kunnen geven, enz. ! 8) :wink:
Maar ook grapjes kunnen maken over bepaalde onderwerpen en allerlei andere zaken kunnen plaatsen, wat thuishoort in het Klaagcafé ! :wink: :lol:

Het is niet de bedoeling dat wij hier ook forumleden of personen gaan kwetsen, kwalijke teksten plaatsen, of op de persoon zelf gaan spelen.
Het moet wel netjes en beschaafd blijven, A.U.B. !

Door dit topic te gebruiken om allerlei klachten te ventileren, zaken aan de orde te stellen, blijven de andere topics verschoond van kwalijke teksten en topic vervuiling.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Het Klaagcafé

Bericht door DPLA »

Hallo Allemaal,

Gelijk maar even het eerste bericht geplaatst.

Laten we ophouden met het gooien van modder naar elkaar toe.
Ten eerste wordt je er zo vies met modder gooien. :lol: :lol:
Ten tweede het lost niets op !! :( :(
....................
Ik wil het toch even voor Ed van de Eemspoort opnemen.

Een forum richt je op als een hobby en niet om er aan te verdienen.
Natuurlijk is het logisch als er kosten gemaakt moeten worden om een forum in stand te houden, de kosten gedeeld worden
met de forumleden, je vrienden van het forum. Naar mijn inziens is dit niet echt een probleem.
Maar zoals het tegenwoordig gaat bij de meeste forums, de beheerders verdienen er geld aan, door reclame inkomsten van derden.
Hier is niks mis mee, maar om dan de forumleden te laten betalen zodat ze geen reclame zien, gaat mij veel te ver !!
Dan moet je niet vreemd opkijken als forumleden vertrekken van het forum en hun heil elders zoeken, zoals Facebook, enz.
Overigens is dit ook niet gratis hoor, Facebook verdient aan elk bezoek van een Facebook lid, vele malen meer dan een beheerder van een forum.
................
Dit wilde ik even kwijt, als kritisch forumlid.

P.S.
Er is niks mis mee met geld verdienen hoor, laat dit duidelijk zijn.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Het Klaagcafé.

Bericht door maarpol »

Ik ben lid geworden op dit forum :zo mar 05, 2006 maar als ik nu ziet waar de leden mee bezig zijn denk ik dat het voor mij tijd is op te stappen .
Allemaal ellende en gekreeuw zonder einde.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Het Klaagcafé.

Bericht door DPLA »

Hallo Martin,

Dit is de weg van de minste weerstand om het forum te verlaten als er wat gemopperd/gezeurd/geklaagd wordt.
Ik zou het betreuren als je het forum hiervoor verlaat. :( :(
Men moet toch ook open en eerlijk zijn mening kunnen geven over bepaalde onderwerpen/zaken.

Daarom heb ik juist dit topic geopend, zodat de ander topics verschoond blijven van gemopper, gezeur en klagen.
Hier kan iedereen zijn ongenoegen uiten, zonder dat dit andere topics beschadigd/vervuild, als men het maar niet op de persoon zelf speelt,
geen kwalijke teksten plaatst, moet dit volgens mij kunnen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Het Klaagcafé.

Bericht door kajoe »

helaas ik heb niets te klagen .
maar ik moet toegeven dat op de verschillende forums waar ik zit het zelfde plaats vind en er steeds meer naar Facebook toe gaat .
dat komt ook door het mobile gebeuren ,en ook ik vond het maar niets ,maar ben al behoorlijk omgeswitcht en vind het wel aardig .
het vervelendst aan sommige forums is nog steeds het plaatsen van foto's bij sommigen nu rechtstreeks en die blijven zichtbaar anderen via de upload programma's verdwijnen of men moet betalen ,dus om vrijwillig iets te betalen voor het forum en dan vrij je foto's plaatsen bij de draadjes vind ik niet een probleem .
al met al vind ik dat je wel mee moet in de toekomst ,al dan niet leuk of niet leuk ,zeer zeker voor de ouderen onder ons die de bediening van al die nieuwe apparaten niet meer zien zitten .
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door teerkwast »

Ik wil hier ook wel eens wat zeggen.
Door het zoeken naar raderboten, ben ik hier op het forum gekomen. Ik ben dat eens gaan doorspitten, en kwam toen het levensverhaal van Leo tegen.
Leo beschreef het leven, aan boord van een spits. Dat bracht mij op het idee, omdat uit mijn leven ook te doen, maar dan uit het sleepvaart tijdperk.
Ik heb dat zo gedetaileerd als mogelijk was, uit MIJN geheugen, en niet van meneer google te doen. Ik was net bezig, of er werd al geroepen, DAAR GAAN WE EEN BOEK VAN MAKEN, maar dat was helemaal niet de bedoeling. De bedoeling was om te vertellen aan mensen, die dit niet mee gemaakt hebben, hoe dat toen in zijn werk ging, zo gedetaileerd mogelijk. En dat gratis voor niks. Ik had toen het idee, dat het forum was opgericht, om ons weer de herinneringen van vroeger te laten op halen, en te delen. Toen was het forum nog overzichtelijk. Leuke onderwerpen, en discussies, nu kan je niks meer zeggen, of ze voelen zich al beledigd, ook dat komt door de sociale media. Ook de tv draagt daar aan bij.Wij hadden bij ons op het internaat een rooie, een zwarte, en dikke, oftewel papzak. dacht je nou echt dat die de hele dag liepen te huilen? NEE ,je kon een ram voor je kop krijgen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat, Heb ik hier nu ECHT iemand beledigd, NEE, ze voelen zich beledigd, maar waarom? mag je je eigen mening niet meer zeggen? En over die stuurhutten, Dat wil niet zeggen dat dat aan de schippers ligt, het is gewoon een slecht produkt.
Als ik met de auto moet remmen, en hij doet het niet, dan kan ik mijn eigen doodrijden. Als dit vaak voorkomt, wordt er een onderzoek gestart, en kan de fabrikant aangeklaagd worden. Als je als schipper een brug nadert, en de stuurhut wil niet zakken, betaalt de verzekering en dat was het.
Wij zijn een paar jaar geleden op vakantie geweest in een hotel in schweich, en daar maakte ik het volgende mee. In schweich heb je een boogbrug, die precies in een bocht ligt. Wij zitten op de kamer, die pal aan de moezel is, als wij een motor vol aan horen draaien. , en dat is daar niet gebruikelijk, gevolgd door een schurend geluid. ik kijk uit het raam en zie een schip met de stuurhut langs de zijkant van de boogbrug schrapen. Ik ren naar beneden, en zie de baas van het hotel rustig achter zij computer zitten. Na dat alles weer geregeld was, politie/ schip/ schade aan de brug, ben ik weer naar binnen gegaan. Ik had al eens een gesprek gehad met de baas van het hotel, en vroeg hem, waarom hijzelf niet was gaan kijken.
hij zij dat hij dan wel elke maand naar buiten kan rennen, zo vaak gebeurde dat daar. Wat ik mijn afvraag, is het volgende. Is het in dit techno tijdperk niet mogelijk om een klep te fabriceren, die je met gewoon handbediening kan openen, zodat dat druk totaal wegvalt, en de stuurhut zeer snel naar beneden glijdt?
Afbeelding
Plaats reactie