"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Aquatar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2017 15:20

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Aquatar »

Ten eerste is het niet relevant om te geloven of ik al dan niet voor meerdere gebruikers/leden spreek. Ik denk dat het aantal gedaalde hits de afgelopen jaren toch bepaalde oorzaken heeft.
Ten tweede zijn er afgelopen jaren meerdere leden weg gelopen oa door sneue reacties van oa teerkwast.
Ten derde heb ik al genoeg negatieve ervaring op gedaan met het onder mijn eigen naam reageren op bepaalde onderwerpen op diverse fora.

Er heerst hier een tendens van:" vroeger was alles beter en vooral wij zelf ook".

Dat is jammer wat volgens mij is dit forum vooral bedoeld voor mensen die interesse hebben in het het wel en wee van het varen.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Fluks »

Men weet nooit wat er voorafgaand gebeurd is.Ik moest eens onder een lage brug door en had ruim op tijd de stuurhut laten zakken.Doordat door het doorlekken van een luchtklep,die het hydroliek-systeem opvulde,ging ongeveer 30 meter voor de brug de stuurhut omhoog.Het enige wat ik kon doen was roepen tegen de bemanning,dat ze de stuurhut uit moesten,het bedieninghandle beet pakken en me plat op de vloer laten vallen.De stuurhut was net zover gezakt,dat we nog een paar centimeter speling hadden.
Groeten,Arie.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door pieter53 »

Het mooiste is nog dat Bart alleen maar zei:
Levens gevaarlijk, die stuur woonkamers.
En ik moet hem gelijk geven wat betreft de hefstuurhuizen:
er lijken vaker ernstige ongelukken mee te gebeuren dan met een gewone afbreekbare stuurhut.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Kapitein Spok »

Hallo Aquatar, Ik wil graag even reageren op je bijdrage van gisteren. Je zegt:

Ten eerste is het niet relevant om te geloven of ik al dan niet voor meerdere gebruikers/leden spreek.
Daar heb je gelijk in.
Op dit forum spreekt iedereen voor zichzelf, dus lijkt het me absoluut niet relevant om niet te zeggen onzinnig, dat iemand een bijdrage plaatst waarin wordt gemeld namens velen te spreken. In ieder geval niet namens mij, want ik kan mijn "mondje" nog steeds goed zelf roeren.

Ik denk dat het aantal gedaalde hits de afgelopen jaren toch bepaalde oorzaken heeft.
Als je dat zo zegt, dan ben ik het ook daarin volledig met je eens. Er zijn absoluut bekende en waarschijnlijk ook niet bekende oorzaken te noemen waarom er minder activiteit op fora (forums) is. Eén daarvan is in elk geval dat men op dit soort vak-fora niet komt om te katten of afgekat te worden.

Je zegt: Ten tweede zijn er afgelopen jaren meerdere leden weg gelopen oa door sneue reacties .
Ook hierin ben ik het weer met je eens, maar kun je begrijpen dat ik jouw reactie naar teerkwast ook wat sneu vind,
en dan druk ik me heel mild uit.

Ten derde heb ik al genoeg negatieve ervaring op gedaan met het onder mijn eigen naam reageren op bepaalde onderwerpen op diverse fora.
Die ervaring deel ik niet. Natuurlijk worden mijn opvattingen niet door iedereen onderschreven met een stevige gedachtewisseling tot gevolg, maar ik heb me daarin nooit persoonlijk aangevallen gevoeld. Het komt wel eens voor dat ik een reactie absoluut niet prettig vind, maar, in geval
het niet in de discussie verheldert of recht gezet kan worden, blijkt een persoonlijk berichtje altijd voldoende om de lucht te klaren.

Er heerst hier een tendens van:" vroeger was alles beter en vooral wij zelf ook".
Maar ik kan je verzekeren dat dat echt zo is! Waarschijnlijk ben jij zelf nog jong en aantrekkelijk. Maar als ik kijk naar mezelf kijk, wat IK vroeger allemaal kon, en dan ook nog zonder er heel erg moe van te worden en hoe dat nu is............. :mrgreen:

Ten slotte zeg je: Dat is jammer, volgens mij is dit forum vooral bedoeld voor mensen die interesse hebben in het wel en wee van het varen.
Ook daarin heb je gelijk. Maar wat pas echt jammer is: "Wanneer mensen met dezelfde interesses, dikwijls vakgenoten, elkaar in het openbaar afkatten".

Dat deze nare gewoonte in onze Tweede Kamer, door mensen die echt namens ons spreken, inmiddels tot kunst is verheven, vind ik al erg genoeg.
Overigens zijn we er allemaal getuigen van om te zien welke desastreuze gevolgen dit gekat oplevert.
Ik vind het beschamend, anderen noemen het geweldig, maar daarom zijn ze voor mij niet minder.

Aquatar, dat wilde ik even kwijt, vriendelijk gegroet, Theo Janssen ( voorheen kapitein op de Orion, alias Kapitein Spok)
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Binnenvaarder »

Als je ergens je mening over wilt geven lijkt het mij wel relevant dat je op de hoogte bent van de feiten. Uit diverse (media) bronnen blijkt waarschijnlijk dat de kapitein een hartaanval o.i.d heeft gehad. Ik vind het dan triest dat er direct een link wordt gelegd met je "ondeskundigheid" .
De opa van mijn vrouw (hij is 100 geworden) zei altijd: "die goeie oude tijd, laat vooral dat goeie maar weg"
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door pieter53 »

De goeie ouwe tijd:
Liep men te mopperen dat men vijf keer op een dag post kreeg; je kreeg gewoon geen rust meer.
De post werd je aan de deur ter hand gesteld; kon je alweer de trap af
en de afzender had de porto betaald; als of jij een bedelaar was.
Tijden veranderen, mensen niet; die hebben altijd wat te mopperen :-)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Avensis »

Ik ken de heer aquatar niet maar ik geef hem bij deze gelijk.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door pieter53 »

De kritiek komt wel van mensen die zelf weinig actief zijn op het forum! (en er de voorkeur aan geven anoniem te opereren)

Teerkwast heeft meer dan 3400 bijdrages geleverd aan dit forum en dat waren niet allemaal korte kattebelletjes,
maar daar zaten zeer boeiende en leerzame verhalen bij!
Hij verdient het met respect behandeld te worden!
Ook al vervalt hij honderd keer in dezelfde fout, dan nog kan men hem vriendelijk en beleefd op zijn fouten wijzen!
Iedereen begaat fouten en iedereen heeft weleens een slechte dag.

Dit soort gemopper doet dit forum geen goed en ik hoop dat we het hierbij kunnen laten!

Hopende dat we voortaan vriendelijk en respectvol met elkaar omgaan en trachten dit forum gezellig en leerzaam te houden.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door DPLA »

Posting van 20-09-2017 verplaatst van Actueel nieuws 2017 naar dit topic :


Kritiek leveren is niet zo moeilijk, namen noemen is ook niet zo moeilijk.
Want men denkt het is toch allemaal lekker anoniem.

Ik lever ook wel eens kritiek en kan soms best heel kritisch zijn, maar ik speel dit nooit op de "man", altijd op een bepaald bericht of opmerking.

Ik vind het niet fair om personen af te branden op dit of welk forum dan ook.

Wat mij betreft mag de desbetreffende verantwoordelijke moderator de kwalijke teksten aanpassen, c.q. verwijderen.

Laten we met z'n allen het en beetje leuk/gezellig houden op dit forum en er voor zorgdragen dat er niet meer forumleden weglopen door kwalijke teksten van bepaalde forumleden.

Dit wilde ik even kwijt als "kritisch" forumlid !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door Jinny »

Ik heb zojuist eea even gelezen, zo ernstig leest het allemaal niet in mijn ogen...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Plaats reactie