Herinneringen van "teerkwast".

Alles over binnenscheepvaart
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Volgens mij, is dit een Emca, of een de Beyer geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=73DWf5WaMSc
Afbeelding
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Tollebeek1 »

teerkwast schreef: 09 sep 2017 01:13 Volgens mij, is dit een Emca, of een de Beyer geweest.
Dit was de EMCA XVI
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Toch goed dat geheugen. Probeer het ook eens zonder gooogle, dat kan altijd nog.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Even een stukje history. Dit kreeg ik opgestuurd van iemand, die mij vertelde, hoe de Banjak, in de familie kwam.

Goeden Middag was het even vergeten , maar hierbij stuur ik u de advertentie van de van de Scheepshypotheek bank uit de crisis jaren , waar JKH meester Martinie Buijs , de Zeer gevreesde man met het puntbaardje , de bolhoed en de

wandelstok het Salomons oordeel uitsprak over schippers eigenaren die hun hypotheek niet meer konden betalen . het ging er soms hard aan toe uit spraak : ( NU afhuizen )is gebeurd aan de Maaskade in Rotterdam , met een dek kleed over de huis raad van de een op de andere dag.

Dan kwam je nog goed weg als het een CODAM of DAMCO schip werd en je mocht er voor een honger loontje op blijven.

Scheeps makelaar die de falietje schepen aan de man bracht was heel vaak Borger en de Jong.

Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Nog een mooi filmpje over de rijnvaart. Hier zien we de Oscar Huber, zoals ik haar nog gezien heb, als passagierschip in daghuur.1000 mark pro tag.
https://youtu.be/pmbraX6ZsDU
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Even een mededeling voor wie het intressant vindt.
https://imgur.com/BOqaMUu

Zoals jullie weten, ben ik dikwijls met mijn herinneringen bezig, en dan komen soms dingen voorbij waar van ik denk, wat was dat ook alweer.
Net als op deze foto, uit de krant. Ik zie hier een baggermolen liggen, in hoek van holland, met een H, in de stoompijp.maar ik kan er niet opkomen, van wie die H was. Heel diep in mijn gedachten, denk ik aan Amersfoort. Natuurlijk, als ik het aan meneer google vraagt,kom ik het wel te weten, maar dat doe ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door piet42 »

de h is van Holland bagger mij papendrecht hebben veel werk gedaan in willemstad daar kregen we met kerst altijd een banketletter van een grote letter H
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door joop 1 »

de holland zat toch in hardinxveld
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Gert van P
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:56

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Gert van P »

om nog even terug te komen op de discussie over de langzaam- en snellopers. Wat ik wel frappant vind is dat in de scheepvaart de motoren een hoger toerental zijn gaan draaien, maar in de vrachtauto's steeds lager. Ik rij een Volvo 460 pk, bij 80 km/h draai ik net onder de 1000 rpm. Ook max. gewicht klim ik met rond de 1000 rpm naar boven met ca 60 km/h. De electronica zoekt dan zelf de meest economische verhouding van toerental en versnelling.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door piet42 »

joop 1 schreef: 11 sep 2017 00:59 de holland zat toch in hardinxveld
Klopt joop ik dacht dat ze een adres in p.drecht hadden maar sinds 1985 is het een onderdeel van Koninklijke Boskalis Westminster NV
bart het zou deze bm kunnen zijn

foto van de BM Holland met dank aan Boskalis
Bijlagen
holland bv.jpg
holland bv.jpg (109.14 KiB) 1969 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie