Ik heb zojuist de berichten over de kastjes van dit topic verplaatst naar het topic Woordenschat.
Groet, Kees.
Luxe motors.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Luxe motors.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Luxe motors.
het verzoek kwam wel niet van mij, maar toch, ook namens onze medeforummers, bedankt!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Luxe motors.
Een beetje late reactie mijnerzijds maar.....
Volgens mij hebben kastjes geen boeiing langs het gangboord, alleen een bestekrandje.
Ik geef toe: het lijkt ook niet erg op een Luxe-motor......,Binnenvaart schreef:
maar het schip heeft in 1944 een (nieuw) brandmerk gekregen,
misschien na oorlogshandelingen opnieuw opgebouwd?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Luxe motors.
Ik heb het idee dat hij verdiept is, het achterdek ook maar het voordek niet.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Luxe motors.
Hoe het schip er uit heeft gezien kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het werd in 1915 als motorschip Margiena voor schipper Boertien in Hoogeveen gebouwd, aldus de eerste meting. Een flink schip van 305 ton met een 70 pk motor. In het IVR van 1935 staat als eigenaar genoemd: N.V. Meelfabrieken der Nederlandschen Bakkerij, Rotterdam. Nog steeds dezelfde naam. In 1956 is het schip eigendom van N.V. Motorvrachtboot Margiena, dir. G. de Vries, Rotterdam. Motor blijkt een 108 pk M.W.M. van 1916 te zijn.
Nu nog een foto,
Gr. Harry
Nu nog een foto,
Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Luxe motors.
Het schip is sinds de bouw van 315 naar 320 ton gegaan.Kees Keijzer schreef: ↑15 aug 2017 20:46 Ik heb het idee dat hij verdiept is, het achterdek ook maar het voordek niet.
Groet, Kees.
Er lijkt dus niet erg veel verandert te zijn.
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... ode=Ar564N
Ik heb nog een paar foto's gemaakt door René te Pas en daarop lijkt het als of het hek gelast is,
terwijl verder bijna alles geklonken is...
Vandaar dat ik dacht aan opnieuw opgebouwd.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 28547
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Luxe motors.
Iets meer Pieter,als ik het goed zie bijna 17 ton,
304,808 ton Margiena
321,595 ton Anje W
Het valt mij ook op dat de lengte en breedte ook elke keer verschillen.
gr Rene
304,808 ton Margiena
321,595 ton Anje W
Het valt mij ook op dat de lengte en breedte ook elke keer verschillen.
gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Luxe motors.
Ik ging uit van het originele schip bij de bouw: bijna 316 ton.
Dat de maten verschillen is heel gewoon.
Scheepsmeters lijken allemaal verschillende duimstokken gehad te hebben.
Ook het scheepstype kan per meting veranderen.
Nooit klakkeloos geloven wat er geschreven staat
Dat de maten verschillen is heel gewoon.
Scheepsmeters lijken allemaal verschillende duimstokken gehad te hebben.
Ook het scheepstype kan per meting veranderen.
Nooit klakkeloos geloven wat er geschreven staat
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Luxe motors.
De luxe motor van mijn schoonvader, ter Steege.
- Bijlagen
-
- luxe motor FIAT Breskens 1961.jpg (88.95 KiB) 2224 keer bekeken
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 apr 2017 10:17
Re: Luxe motors.
Hallo iedereen, mijn broer en ik hebben een luxemotor gekocht en willen deze in de oude staat terug brengen, dit alles doen we bij scheepswerf Nieko in Franeker. Als laatste werd ze gebruikt als bilge/waterboot genaamd de Main XIV. daarvoor ging ze door het leven als Nils 2. In 1969 was haar naam Aral 7 . Maar haar eerste naam was de Nijmegen 7 van J.T.Jansen NV uit Nijmegen. We zijn vooral op zoek naar foto's van die tijd. Het europanummer is 2303198. Hoop dat een ieder ons kan helpen zodat we haar weer in een mooie staat terug kunnen brengen. Groet Robert.