Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door itasca »

Stukkie terug staat: >> "Er gaat een binnenschip naar buiten".<< betreft binnenvaarschip naar Ierland.
Volgens mij mag je gewoon met een leeg binnenvaartschip naar buiten. Je mag geen lading aan boord hebben en je moet WA verzekerd zijn.Dus het komt er een beetje op neer, de verzekering beslist wat je aan boord moet hebben aan apparaten en betreft zeeklaar maken. En of je op eigen motor mag varen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Wie weet?

Bericht door klipper »

het keurig geverfde schip ,met de zuigbuis buitenboord, is volgens mij de luxe motor voorheen TEMPORA van vd POL. Is oo op eigen kracht naar IERLAND gevaren.Gr
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Klopt Klipper dat is de TEMPORA en die andere is de ex WIPI van Jiscoot, de latere THALASSA van Hans Aarnouds en daarna NIJVERHEID.
Groet, kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Wie weet?

Bericht door mastodont »

Wie weet wat de 1762 leden van dit forum doen?
als ik zo eens kijk dan word de boel draaiend gehouden door minder dan 30 man
als er nog eens een keer een opschoning van de leden bestanden word gehouden net als enige jaren geleden dan houden we er nog geen 20% van over denk ik
komt dat omdat er veel overgestapt zijn naar FB?
het moet haast wel want (gelukkig) zie ik het onderwerp " De laatste reis" niet dagelijks boven aan staan
gr
leo
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Behalve FB speelt volgens mij ook het feit dat vijftig jaar geleden de schaalvergroting, of eigenlijk de personeelsinkrimping, in de binnenvaart goed op gang kwam een rol. Er vallen dus meer mensen af dan er bij komen hier op het forum.

'Mijn jeugd' wordt zo langzamerhand 'mijn oude dag' :mrgreen:

Ook raakt de oude garde (enkele positieve uitzonderingen daar gelaten) een beetje uitgekletst......
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Wie weet?

Bericht door mastodont »

misschien dat er eens een jonge ondernemer een "Geranium ophaal service" gaat beginnen
dan kunnen de ouderlingen er zich niet meer achter verschuilen en komen ze weer naar buiten
daar beleef je soms wel eens wat en heb je weer wat te vertellen
gr
leo
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

ik blijf mijn best doen leo :mrgreen: maar wat jij ziet klopt wel maar ik vind het forum nog altijd leuker en mooier het is een een soort Wikipedia op het gebied van de scheepvaart en zeker met meer inhoud als fb persoonlijk vind ik dat ook minder geschikt voor dit soort zaken
fb is meer voor korte bericht die je ff kwijt wil niet voor verhalen met meer inhoud wij blijven volhouden al dacht ik een tijdje geleden dat je ook al had los gegooid maar gelukkig dus niet :wink:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Deze foto zat tussen diverse andere foto's die tevoorschijn kwamen bij het opruimen van de fotoalbums van mijn schoonmoeder.
Wie weet waar de spits ligt, ik denk ergens a/d Maas, maar eigenlijk heb ik geen idee. Foto is waarschijnlijk gemaakt tussen 1955 en 1960.
mvg
Geert
Bijlagen
Maas (1).jpg
Maas (1).jpg (281.51 KiB) 1537 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Oei, ik zou dan in eerste instantie denken aan de oostoever tussen Richelle en Visé. Maar dat is daar allemaal door de aanleg van de snelweg zo veranderd. Ik zie op het dak van de loods de letters GSNP staan. Of is dat het copyright van de fotograaf?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Gert,
Het laatste is correct, is mijn © merk. Misschien niet zo handig voor het zoeken, zal het verplaatsen anders denk men een naam van een bedrijf te lezen.
mvg
Geert

ps. foto is aangepast
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie