Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

van: www.kustvaartforum.com
zout

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istri

Bericht door zout »

Tussen Krk en Sveti Grgur kwamen we in een school dolfijnen, zo`n 12 stuks. Springen deden ze niet, ik stopte de motor en we zaten er rustig naar te kijken. De Eros zocht voor zijn toeristen een goede foto-spot.

Afbeelding

We stuurden vervolgens de Zuid-West kust van Krk aan, voor anker in deze baai. Dit is dus een strand op Krk, ze zijn meest op de zelfde manier ontstaan, een dal waar door de eeuwen met hevige regen een riviertje stroomt dat erosiemateriaal meevoert. In het voorjaar bloeit alles er en worden er per boot bijenkorven heen gebracht. Dit is een plek waar over land bijna niet te komen is, vandaar de rust.

Afbeelding

En toen gingen we naar huis, zodanig dat we met het laatste daglicht binnen zouden zijn. De schemering is hier korter dan in NL, de late zonnestralen strijken over de rotsen. Ik heb het niet zo op dit strandje, met zoveel steen vlak boven je hoofd, maar mooi is het wel.

Dit was het voor deze reis in eind augustus, gisteren (19 september)de hele dag naar een baai op Cres geweest, warm was het, 30°c en de zee nog heerlijk. Wat te eten mee, en koffie gezet met cremsnitte (dubbel brede tompouche). Ze waren in de aanbieding in de dorpswinkel, dus wie doet je wat. Een deel van de dag in zee gelegen, van de boot gedoken, heerlijke dag. Nu komt er wat weersverandering, ze geven bura met wat lagere temperaturen. En volgende week vieren we 4 dagen achter elkaar verjaardagen. Bij 2 gaan we mee-eten, en 2 combineren we. Die vandaag bij me waren, een nicht van mijn echtgenote en haar man, hij is een dag na mij jarig, meestal vieren we dat gezamelijk, soms met een bbq, nu met een etentje in een restaurant, hij 75 jaar, ik 71, er zit schot in. Daarna hebben we gereserveerd in de Dolomieten, een hotel waar we vaker geweest zijn, 400 km rijden over Treviso - Belluno. Voor u denkt: hij doet maar, door ziektes is dit 3 jaar niet mogelijk geweest.

Groet--Zout

Afbeelding
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istri

Bericht door Roy »

Wederom prachtige beschrijvingen Hans.
Dank hiervoor, enne alvast een prettige verjaardag. Ik loop ruim 5 jaar achter je aan te sjokken.......
Hoe dan ook, we zijn ruim over de helft heen.......... 8) :idea: :lol:

m.v.g., Roy
zout

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istri

Bericht door zout »

Bedankt Roy, en blijven sjokken graag, vooral niet inhalen.

Groet--Zout.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Ben »

Is er iemand die kontakt heeft met "Zout" - Hans? Hij is al een tijd niet meer actief op het forum.
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Frans de Lijster »

Voordat mijn computer kapot ging had ik zijn mailadres, helaas nu niet meer.
Ik maak me ook zorgen over hem, in het verleden ging het niet altijd goed met de gezondheid van hem.
Ik hoop dat alles meevalt en we weer wat van hem horen.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door jaap Termes »

Frans,

Ik denk, weet wel zeker dat het niet goed is met hem. Onze contacten, altijd die vuurtorens, waren van september met slechte berichten.
Met Kerst nog voorzichtig geprobeerd met geen antwoord.
Verleden week nog via een bekende vuurtoren fanaat gevraagd maar nog geen antwoord.
Anders een PB tje naar mij.
groet,
Jaap
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Ben »

Frans en Jaap, bedankt voor jullie reacties. Ook mijn mailtje naar hem werd niet beantwoord.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Ben »

Diverse forumleden waren al op hoogte dat het met Hans / "Zout" niet goed ging, begin september 2016 is hij overleden.
Hans, we hebben genoten van je bijdragen, rust in vrede.

Citaat uit een mail die ik recent onving:
Ik was op kustvaartforum aan het kijken en kwam daar de vraag tegen of iemand iets wist over Hans (onder de forumnaam “zout”). Hij maakte foto’s in de Croatische wateren. Tot mijn leedwezen moet ik melden dat Hans de Graaf in begin september 2016 is overleden. Ik was met hem bevriend en wij hadden regelmatig e-mail contact. De laatste communicatie was van 5 augustus 2016. Hierin schreef hij mij dat hij ernstig ziek was. Bot- en leverkanker. Hij wist niet hoelang hij het nog vol zou houden. Ik werd begin september 2016 gebeld door zijn jongste broer die mij van zijn overlijden op de hoogte stelde.
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Frans de Lijster »

Bedankt voor je reactie, met zijn overlijden ging een sympathiek mens heen.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Motorboottochten Krk - Zadar archipel, Kornaten en Istrië

Bericht door Roy »

We waren er al bang voor en u komt dan toch de bevestiging.
Hans kwam op mij over als een zeer sympathiek mens die ook goed wist waar hij het over had. Ik meen dat hij in het grijze verleden bij NiGoCo gevaren had. Zijn bijdragen over de oude Joegoslavische koopvaardij heb ik altijd met zeer veel interesse en plezier gelezen.
Een ziekte als bot- en leverkanker is een bewezen ongelijke strijd. Dit verklaart ook dat het zo snel afgelopen was.

Opdat Hans moge ruste in vrede en een voorspoedige eeuwige reis heeft.

Roy. M. Helleman, Den Helder
Plaats reactie