Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Jilles Koopmans
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2012 10:58

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Jilles Koopmans »

Hallo Klaas,
Mijn oom is helaas in 1975 overleden. Zodra ik van mijn neef nog wat foto's krijg zal ik die posten. mvg Jilles
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Jilles, Bedankt voor de info. Mensen die met dat soort scheepjes hebben gevaren worden schaars, of zijn al lang niet meer onder ons. Ik bedoelde eigenlijk of Jouke nog iets weet. Soms ging de jeugd wel eens een dagje mee aan boord en het is altijd leuk om te lezen hoe ze zo'n dag hebben ervaren. Vaak zien kinderogen meer dan we denken en sommige ervaringen blijven lang hangen. Zit net te bedenken dat het voor mij ook al 60 jaar geleden is dat ik (als kind) kennis maakte met de tankvaart . Gr. Klaas.
Jilles Koopmans
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2012 10:58

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Jilles Koopmans »

Hallo Klaas,
Ik weet dat hij naast het eerder op dit forum genoemde vletwerk vanuit de Vliethaven ook regelmatig naar Den Haag Laakhaven moest varen en ook soms kerosine vervoerde naar Schiphol. Zelf ben ik een keer met hem en zijn zoons meegevaren naar Den Haag en weer terug naar Rotterdam. Weet nog dat ik me verbaasde hoe klein de motor van de BP H15 was.
Ik heb het vermoeden dat het scheepje nog bestaat en nu als recreatievaartuig in Engeland vaart. Zodra ik hier duidelijkheid over heb zal ik dat laten weten.
mvg
Jilles
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Leuke herinneringen, Jilles. Vergeleken bij de motor van de 22 was het een grote. Als ik me goed herinner een 20 PK 2 cilinder Kromhout. Toen ze bij BPHM uitgevaren was werd ze bij De Hoop aangepast als oliebestrijdingsvaartuig voor de BP raffinaderij in Europoort. Nadat we haar hadden overgevaren naar Europoort bleek dat de bouten waar de motor mee op de fundatie stond waren losgetrild. Koppeling in zijn werk en de boel vastgezet. Toen ze werd opgevolgd door de 22 zijn we haar uit het oog verloren. De 15 was een beresterk scheepje. Gr. Klaas.
Ruud

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Ruud »

Ben in September 1962 als scheepsjongen aan boord van de BP holland 15 gekomen . De schipper was Jouke Wiltens.
Ruud

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Ruud »

Weet iemand hou ik bijgaande foto’s van de BP verhalen kan openen, Ik zie alleen maar een klein vraag tekentje staan. Gr Ruud Gevaren op de BP Holland 15,28,29,20,21,25 .
Groetjes Rudi van der Schalie Bij de BP schepen beter bekent als COENTJE deze naam heb ik gekregen van Jouke schipper van de BP Holland 15 (1962)
maarpol
Berichten: 7266
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Ruud schreef:Weet iemand hou ik bijgaande foto’s van de BP verhalen kan openen, Ik zie alleen maar een klein vraag tekentje staan. Gr Ruud Gevaren op de BP Holland 15,28,29,20,21,25 .
Groetjes Rudi van der Schalie Bij de BP schepen beter bekent als COENTJE deze naam heb ik gekregen van Jouke schipper van de BP Holland 15 (1962)
Hallo Ruud,
Hans Huijzer is al een paar jaar uit de running en niet meer in staat om zijn foto's te herplaatsen. Stuur me maar even een mail, dan zal ik kijken of ik nog iets voor je heb. Zal je op Botlek ongetwijfeld wel eens hebben gezien. Donker, steil haar en een bril? Wel een 30 jaar geleden natuurlijk. Gr. Klaas.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Als ik goed ben ingelicht is Hans Huijzer overleden. We hebben van hem schitterende foto's gezien, maar helaas zijn ze verdwenen. Ook mijn foto's, die ik had gestald bij Photobucket, staan geblokkeerd. Zal proberen ze te te vervangen en bij het Forum te stallen.
Vandaag kreeg ik via via van een oud collega, Koos Boswinkel, een paar oude boeken uit de zestiger jaren. Alle info werd toen met het handje bijgehouden. Leuk dat zoiets na meer dan 50 jaar nog opduikt. Hieronder een scan van één van de bladzijden met gegevens van de BP binnenvaartvloot. Gr. Klaas.
IMG_20170914_0001.jpg
IMG_20170914_0001.jpg (362.27 KiB) 3069 keer bekeken
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

klaas hier kom je heel veel foto's van bp schepen tegen je kan ff vragen of je daar wat mee mag doen het lijkt me geen probleem maar om die te voorkomen is het beter ;) ook een mooi formaat van de foto's ook ik zelf heb er nog wel opgeslagen ook andere hebben dat wel gedaan ik begrijp wel dat je iets wat door hans geplaatst daar geen foto bij kan zetten tenzij de helpdesk nog wat kan en werkt dit ook niet meer klaas

Er zijn nu plug-ins beschikbaar voor gebruikers van Firefox en Chrome die je de mogelijkheid geven om terug je kostbare foto's die je op Photobucket hebt geplaatst, terug te zien.

Ik heb deze mededeling van het Armortek forum en heb zelf de plug-in van Chrome geïnstalleerd en het werkt. Mijn (en al de andere andere) foto's hier op het forum zijn voor mij terug zichtbaar.

Nu maar hopen dat Photobucket hier ook niets zal op uitvinden.

https://chrome.google.com/webstore/deta ... fnflicjjgj

https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... src=search

Veel succes.

Droop

laatste hoop binnenvaart eu

https://www.binnenvaart.eu/sleeptankspi ... -bp-2.html
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie