Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
ineke
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:20

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door ineke »

[attahment=0]FB_IMG_1472476655309.jpg[/attachment] Hallo schippers en oud schippers wie kent dit schip de
wipie uit Rotterdam zoals het op het naambordje stond
Dit schip is in 1998 afgevoerd en gesloopt via via hoorde ik bij treffers in Haarlem een dood spoor verder kom ik niet het moet toch ergens te vinden zijn bij binnenvaart eu staat een foto maar daar staan alleen details over het schip en wie de eigenaar was en wat hier boven staat af gevoerd en gesloopt dat was het van andere wat oudere schepen kom ik van alles tegen maar van de wipie niks wie weet meer liefs ook met foto.s
Bijlagen
Wie weet waar dit schip is gesloopt
Wie weet waar dit schip is gesloopt
FB_IMG_1472476655309.jpg (43.12 KiB) 2474 keer bekeken
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Dit was eerst de MARTINA.
In 1966 werd het WIPIE.
In 1976 werd het hermeten, mogelijk was het schip in het buitenland geweest en in 1984 werd het nog eens hermeten, maar joost mag weten waarom.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door JC »

<KLIK hier>, dan kun je zien wat er op dit forum over de Wipie is geschreven.
gerardh

Re: sleeptanker Cem 6

Bericht door gerardh »

haagschecees schreef:goede middag heren mijn naam is cees de bruin geb.05-070-47. scheveningen.
nu met prepensioen.maar ik ben eigenlijk op zoek naar een foto van de Cem-6 een sleeptanker-
op de binnenvaard .Rijn ...wezel..mains waarop ik kleine 2 maanden op gevaren heb voor ik naar de grote vaard ging bij van ommeren.de tanker was eigendom van nv.creosoot mij.s, gravenhage in charter bij van ommeren.haagsche cees.
heb meer gegevens later werd nv creosoot mij. over genomen door van ommeren 1963.
in 1965 verkocht de dem 6 aan handelsmaatscheppij vlha te hansweert en later gesloopt.
cem 6--laadvermogen 972 ton..l b b x.66.96x8.19x2.53 m..bouwjaar.1939...bij b v\d giessen krimpen a\d ijssel.
oke heren mijn dank alvast...haagschecees...
gerardh

Re:sleeptanker cem 6

Bericht door gerardh »

CEM 6 heb ik in 1963 als scheepsjongen vakantiewerk op gedaan onder schipper van der Stelt. We lagen toen 3 weken op werk te wachten in Amoneburg bij Dyckerhoff zement werke. Volgens mij was het toen de Centrale Export Maatschappij uit den Haag die de eigenaar was en Phs.van Ommeren de rederij waar wij voor voeren. Helaas geen foto's
Adri Romijn

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Adri Romijn »

Ik zoek informatie over mts David. Een teertanker die voor asfaltcentrale olst voer.
Later is het een bunkerbootje in Gent geworden.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (125.28 KiB) 2356 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (112.92 KiB) 2356 keer bekeken
Ole
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Locatie: Bremen, Duitsland
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ole »

Ben schreef:Op 13 juni 2011 plaatste ik onderstaand bericht en kwamen er 2 reacties:
Ben schreef:Een foto van april 1987 met 2 schepen waarvan mij verdere gegevens onbekend zijn, de Spika en daarvoor de Luctor et Emergo.
Afbeelding
Danny schreef:Locatie is steigers Schellingwoude
Ole schreef:De SPIKA is denk ik deze:
1914-78 SPIKA, Hamburg danach # Amsterdam aufliegend, 1960 verlängert, Luken und Aufbauten verändert.
Bis 1978 Inselversorger von Norddeich aus.Seither als Privatfahrzeug in Holland aufliegend..............Gr. Ole
Ben schreef:@Ole, dat is haar :!: , in 1914 gebouwd bij scheepswerf G.J. v.d. Werf, Hoogezand (ook) als SPIKA.
@Danny, bedankt voor de lokatie.
Is er iemand die kan bevestigen of zij nog steeds in Schellingwoude ligt?
Ben in 2011 lag ze op deze plek in Schellingwoude:
De fotos heb ik van een oud-eigenaar, die er op bezoek was.
Gr. Ole
Bijlagen
Spika-2011-(5).jpg
Spika-2011-(5).jpg (581.6 KiB) 2204 keer bekeken
Spika-2011-(11).jpg
Spika-2011-(11).jpg (203.4 KiB) 2204 keer bekeken
rixttalsma

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door rixttalsma »

Goedemorgen!

Ik ben op zoek naar foto's en informatie van/over het schip 'De Wilmar' (Kempenaar). Dit schip is gebouwd in 1928 bij scheepswerf Ruijtenberg in Raamsdonksveer. Het schip heeft eerder ondere andere namen gevaren, namelijk: Risico, Diadema en Anjo (bron: https://www.binnenvaartinbeeld.com/nl/Ke ... r_02303307). Het schip heeft in het verleden veel gevaren op de Zuid-Willemsvaart.

Ik ben hierna op zoek omdat de Wilmar binnenkort zal dienen als historisch restaurantschip in Helmond. Het schip zal dienen als pannenkoekschip, maar er is ook ruimte om de historie van het schip in beeld te brengen door middel van foto's, informatie en spelletjes voor de kinderen, om hen zodoende spelenderwijs een stukje historie mee te brengen (een soort museum).

Wie kan mij aan foto's en informatie helpen? Alles is welkom, vooral foto's van vroeger van het schip, maar bijvoorbeeld ook van de personen die er op hebben gevaren. Eventuele namen van personen die mij meer informatie kunnen verschaffen zijn ook meer dan welkom!

Alvast hartelijk dank.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Tim76 »

https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/9527/
Hier nog een klein beetje meer info, in elk geval de namen van eigenaren.

Groeten van Tim
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Janny Adema-Visser is op zoek naar de Hagenaar Corma (Comar of Cormar).
In 1956 werd het schip bevaren door Cor en Martha de Bruin en had het schip als thuishaven Amsterdam.
Ze waren ook in het bezit van een opdrukker (deze komt in de liggers voor).
Ze voeren ondermeer met zand op Lobith. Hun dochter was getrouwd met Henk Seinen.
Wie heeft verdere aanknopingspunten of foto's?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie