World Ship Society branch Noord Nederland.

van: www.kustvaartforum.com
Broere
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:50
Locatie: Hoevelaken

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Broere »

Aanstaande woensdag is het zover! Naar de reakties die ik kreeg op mijn vorige bericht over de presentatie door onze vrienden Harry de Groot en Ben Gernaat over onze Hamburg- en Denemarkenvaarders lijkt het mij echt zinvol om op tijd aanwezig te zijn om te kunnen gaan genieten van een uniek avondje kleine kustvaart, iedereen weet het toch nog? Aanvang 19.30 op de Witte Zwaan in Groningen pal achter de Praxis!!
Broere
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:50
Locatie: Hoevelaken

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Broere »

Geweldig was het! Zo veel publieke belangstelling voor al het werk wat Harry de Groot/Wrijfhout en Ben Gernaat gedaan hadden voor zo'n leuke avond over onze Hamburg- en Denemarkenvaarders gisteren woensdag 11 september, na afloop was er voor hun dan ook een warm applaus en werd er nog lang nagepraat over deze scheepjes, menig voorval ook door anderen meegemaakt kwam dan ook tersprake! Een avond voor herhaling vatbaar!
Daarom kijken we nu ook uit naar de eerstkomende ruildag gehouden ook op de Witte Zwaan op zaterdag 19 oktober a.s. en wat ook komen gaat is de jaarlijkse Quiz met allemaal vragen omtrent onze kustvaart, die gepland staat voor woensdag 20 november a.s.
Harry en Ben nogmaals bedankt voor jullie inzet en zien we uit naar een volgend optreden misschien ook wel van jullie twee!
Zij die niet geweest zijn hebben door jullie verhaal en power-point presentatie echt wel wat gemist!
Broere
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:50
Locatie: Hoevelaken

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Broere »

Zaterdag 19 oktober 2013 a.s. is er weer de jaarlijkse bekende ruildag van de WSS Noord Nederland Branch op de Witte Zwaan, aanvang is om 11.00 uur en zal tot ongeveer 16.00 uur duren. Het is altijd weer een leuke ontmoetingsplek voor ons vele kustvaart-minnaars!
En weet u wat nu zo mooi is vanaf vandaag verkoopt het "Kruidvat" heel goedkope treinkaartjes en die kan je dan misschien heel mooi gebruiken om deze ruildag in het hoge noorden te bezoeken! Wie weet, zien wij elkaar!
Broere
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:50
Locatie: Hoevelaken

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Broere »

Woensdag-avond 20 november is het weer zo ver! De "Eindejaars-bijeenkomst" van de W.S.S. Noord-Nederland Branch! En zoals we gewend zijn zal er dan weer de jaarlijkse foto-quiz gedaan worden met als doel te weten te komen hoe het gesteld is met de kennis van u omtrent de Nederlandse kustvaart!! Ieder jaar wordt deze quiz weer door een ander lid georganiseerd, voor wie het dan zelf ook een training is om zijn geheugen op te frissen door het stellen van leuke vragen aangevuld met foto om dan daarna de commentaren c.q. bevindingen te kunnen aanhoren van de medeleden. Dit jaar zal de quiz dan ook georganiseerd zijn door het lid Karel R.B. van Klaveren, niet geheel onbekend in ons mooie W.S.S. hobby-wereldje.
De zaal is open om ongeveer 19.00uur.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Wrijfhout »

Roel ik zie in jou nog eens een toekomstige secretaris als Jakob het voor gezien houdt... :wink:

gr. Harry

Hier bedoel ik niks mee Jakob, 't is alleen Roel zijn aanstekelijk enthousiasme waarmee hij onze bijeenkomsten promoot :lol:
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Broere
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:50
Locatie: Hoevelaken

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Broere »

Eens 25 jaar jong en nu alweer 28 jaar oud! Maar a.s. zaterdag 17 oktober 2015 is het weer zover, de jaarlijkse "Ruildag" van de World Ship Society/Noord-Nederland Branch in stad Groningen, de aanvang zal zijn om ong. 11.00 uur tot ong. 4 uur 's-middags! Dit vind zoals gewoonlijk plaats op de "Witte Zwaan" gelegen bij het Balkgat in Groningen direct achter de Praxis! Iedereen is welkom! Ook JIJ!!!
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Dit even terzijde.

Bericht door joop 1 »

gisteren prachtige dag gehad . wij waren door Ben uitgenodigd om met het reisje van het WSS mee te gaan. winschoten op de bus naar brake daar met het prachtige mooie schip oceana naar bremerhaven daar waren tot onze grote verrassing de haven dagen aan de gang met vele traditionele schepen al met al een geweldige dag
Bijlagen
WSsbrake.jpg
WSsbrake.jpg (158.17 KiB) 3050 keer bekeken
wssbremerhaven.jpg
wssbremerhaven.jpg (295.47 KiB) 3050 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Ben »

@Joop, bedankt voor je bericht en de foto's. De afdeling Noord Nederland van de World Ship Society nodigt graag potentiële leden uit voor zo'n uitstapje. Wat verjonging :wink: hebben we hard nodig.
rt pioneer 1999.JPG
rt pioneer 1999.JPG (328.34 KiB) 2971 keer bekeken
De sleepboot RT Pioneer van Kotug met de thuishaven Rotterdam in Bremerhaven.
marcel c
Berichten: 2658
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:57
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door marcel c »

Hallo Ben,

Ik heb niks gehoord van mijn vader ! Had graag mee gegaan.

Groetjes

Marcel
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: WSS Noord Nederland Branch 25 jaar

Bericht door Ben »

@Marcel, ik kan me voorstellen dat je graag mee gegaan was. Om niet afhankelijk :wink: van je vader te zijn word je toch lid van onze branch.
Kost slechts € 20,-- per jaar en blijf je op de hoogte van bijeenkomsten en uitstapjes.
morning lady 2008 werf hyundai  op 28 mei jl. in bremerhaven..jpg
morning lady 2008 werf hyundai op 28 mei jl. in bremerhaven..jpg (30.42 KiB) 2919 keer bekeken
Plaats reactie