Ik had het gezien Ben, maar het niet de eerste maal dat een datum of plaats niet helemaal klopt en ik denk maar zo "de samensteller van de info kan ook wel eens een fout maken".
Maar waarom een boot uit Cardif (Wales) een stoom sleepboot uit Scandinavie laat komen is mij een raadsel, want daar komen de gegevens vandaan.
Stoomsleepvaart
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
@Jan, het volgende heb ik op een Zweeds forum gevonden en dan kon ze wel eens als BRAVO voor een Deense eigenaar gebouwd zijn.
1877: Byggd på Eriksberg Mekaniska Verkstad i Göteborg som BRAVO till C. Klitgaard, Aalborg. Hon var 52'6" lång
med en ångmaskin om cirka 12 nhk.
1880: Såld i januari till Aalborg Havnecommission, Aalborg.
1891: Såld till partrederi med C. C. Sørensen, Aalborg och L. C. Lundgaard, Aalbarg. Omdöpt till ACTIV.
Senare såld till partrederier i andra konstellationer.
1903: Såld i november/december till ingenjör A. K. Fernström, Carlshamn för 2800 danska kronor.
1877: Byggd på Eriksberg Mekaniska Verkstad i Göteborg som BRAVO till C. Klitgaard, Aalborg. Hon var 52'6" lång
med en ångmaskin om cirka 12 nhk.
1880: Såld i januari till Aalborg Havnecommission, Aalborg.
1891: Såld till partrederi med C. C. Sørensen, Aalborg och L. C. Lundgaard, Aalbarg. Omdöpt till ACTIV.
Senare såld till partrederier i andra konstellationer.
1903: Såld i november/december till ingenjör A. K. Fernström, Carlshamn för 2800 danska kronor.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
Ben,
Deze gegevens zien er beter uit en dat zal de boot dan wel zijn.
Hartelijk dank.
Deze gegevens zien er beter uit en dat zal de boot dan wel zijn.
Hartelijk dank.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
Dezelfde Activ van 1877 maar nu op een foto van 1918.
Foto: collectie M/S Maritime Museum of Denmark.
Foto: collectie M/S Maritime Museum of Denmark.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
De schipper kan nu binnenstaan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
Ik heb nog een oudere gevonden de Deense BIEN van 1875.Ben schreef:Deze Deense stoomsleepboot Activ van 1877 kon wel eens de oudste sleepboot op dit topic zijn.
Re: Stoomsleepvaart.
mooi Ben en 5 man sterk aan dek gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Stoomsleepvaart.
Voor de stoomslepers liefhebbers, zij is stoer, klein, maar fijn .
Foto: ©J.R. Boman - Foto: collectie Sjöhistorisk Museet Stockholm.
Foto: ©J.R. Boman - Foto: collectie Sjöhistorisk Museet Stockholm.
Re: Stoomsleepvaart.
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Stoomsleepvaart.
Jaap Bijl schreef:ss. PLUTO (1) 1924-1953
1924, 162 brt., 475 ipk. 30,33 x 6,50 x 3,76 m. G.& H.Bodewes, Martenshoek (b.643) Triple 3 cil. Päglow
1924 PLUTO, Em.Z. Svitzer, Kopenhagen (foto)
1953 EASTSIDER, Lawson-Batey Tugs Ltd., Newcastle
1959 EASTSIDER, charter Tyne Tugs Ltd., Newcastle
1968 gesloopt bij Hughes Bolckow Ltd., Blyth.