Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ben »

@Jilles, dit is jouw Contractor:

Year built: 1928 Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
Nat. Official Number: 10205 Z ROTT 1958 Type: Tanker, Oil
Shipbuilder: Kolbewerft, Kiel, Germany Delivery Date: 1928-00-00
Engine Manufacturer: Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg A.G., Augsburg, German Federal Republic
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting Number of Cylinders: 5 Power: 150
Gross Tonnage: 140.00 Net Tonnage: 69.00 Deadweight: 247.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Length 1: 28.17 Meters Lenght overall (Loa) Length 2: 27.44 Meters Lenght between perpendiculars (Lbp)
Beam: 6.52 Meters Breadth, moulded Depth: 2.49 Meters Depth, moulded Draught: 2.26 Meters Draught, maximum
1946-00-00: In 1946 gehermotoriseerd: 4tew 5 cil 150 PK MAN Type G-5V/53 Nr. 857960 (x)
Date/Name Ship 1928-00-00 DIETRICHSDORF
Date/Name Ship 19?? ALDEBARAN
Date/Name Ship 19?? INGRID METZENDORFF
Owner: Herbert Metzendorff & Co., Hamburg, German Federal Republic Homeport / Flag: Hamburg / German Federal Republic
Date/Name Ship 1958-04-29 GERARD
Manager: van Nieuwpoort's Handel & Transport Mij. & M. Reijm, Gouda, Netherlands
Owner: van Nieuwpoort's Handel & Transport Mij. & M. Reijm, Gouda, Netherlands Homeport / Flag: Gouda / Netherlands
Date/Name Ship 1958-07-11 GERARD
Manager: Transportonderneming Niereij, Gouda, Netherlands
Owner: Transportonderneming Niereij, Gouda, Netherlands
Shareholder: van Nieuwpoort's Handel & Transport Mij. & M. Reijm, Gouda Homeport / Flag: Gouda / Netherlands

1958-00-00: 1958: Ze word omschreven als: stalen motortankschip, gebouwd te Kiel in 1928, hebbende een dek, een mast, een schoorsteen, voorlogies, zes tanks, machinekamer, kapiteinshut en stuurhuis, voortbew. d.e. 5 cyl. 150 PK M.A.N. dieselmotor, type G-5V/53. motorno. 857960 aan de voorkant van de motor aan de bedieningszijde.
Op 06.12.1961 wordt de registratie als zeeschip doorgehaald. Ze wordt geregistreerd als binnen(tank)schip met brandmerk: 11091 B ROTT 1961. 12.02.1962 “Gerard” van Fa. Bernouw & van Loon, te Dordrecht. (Vennoten zijn: Gerrit Bernouw en Gijsbert van Loon, te Dordrecht) Op 11.10.1962 herdoopt in “Delta 10”. Op 17.05.1963 “Delta 10” van N.V. Maatschappij tot het uitvoeren van Scheepstransporten en Baggerwerken te Rotterdam. Op 09.04.1968 “Contractor” van Holland Shipcontractors N.V. te Rotterdam. Op 04.05.1973 “Contractor” van Holland Diving International B.V. te Rotterdam.
Staat 11.2010 nog zo bij het Kadaster te boek. (Omschrijving: Motorbergingsvaartuig.)
Bron: Marhisdata.
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Sirius

Bericht door Binnenvaart »

de ex naam was Amstel Drecht en zover bekend is de boot in de jaren 80 bij akerboom gebouwd wie heeft er foto's of verdere gegevens
Ik heb iemand gemaild die veel foto's en info heeft van WRS vaartuigen,hier onderstaan antwoord.

Ex RWS vrtg ex Amstel Drecht is mij onbekend.
De DOK is de enige van 1980 met een lengte van 7,8 m met een Volvo Penta motor
Verder de Elmara bj 1976 lang 8,50 m, de Kreekrak bj 1978 lang 8,50 m en de Merak bj 1979 lang 9,50 m
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Jilles Koopmans
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2012 10:58

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Jilles Koopmans »

Ben,
Inderdaad, dit is de door mij gezochte Contractor.
Bedankt
Klasse
mvg
Jilles
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Heeft iemand oude foto's en de gegevens van de 'overzetbootjes' van het Koninklijk Shell Laboratorium Amsterdam.
Dat waren de sleepboten 'Bia' en 'Tia', het passagiersscheepje 'Perfecta', de motorkruiser 'Labora' en het directievaartuig 'Dilecta'. De 'Bep Glasius' voer ook een tijd voor het KSLA maar daarvan zijn de gegevens mij wel bekend. De Labora is momenteel te koop en de Perfecta vaart als rondvaartboot geloof ik.

Zie ook armisoft.nl.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Ron de Haas

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ron de Haas »

pieter53 schreef:Heeft iemand oude foto's en de gegevens van de 'overzetbootjes' van het Koninklijk Shell Laboratorium Amsterdam.
Dat waren de sleepboten 'Bia' en 'Tia', het passagiersscheepje 'Perfecta', de motorkruiser 'Labora' en het directievaartuig 'Dilecta'. De 'Bep Glasius' voer ook een tijd voor het KSLA maar daarvan zijn de gegevens mij wel bekend. De Labora is momenteel te koop en de Perfecta vaart als rondvaartboot geloof ik.

Zie ook armisoft.nl.
De Bia ligt momenteel te koop voor 88.500 euro bij www.multiships.nl rubriek Woon en Recreatieschepen ongeveer halverwege de lijst.
Ligplaats Zutphen
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Bedankt! Een Industrie!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
MdB
Berichten: 506
Lid geworden op: 02 jan 2005 10:38
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door MdB »

Pieter,

B I A

Toevallig ga ik komende week mijn voorraad foto's met de letter T uitzoeken, zal bekijken wat er tussen zit.
Ole
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Locatie: Bremen, Duitsland
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ole »

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,
de klipper HISKELINE VON NORDERNEY ligt in Carolinensiel, Dtld..
Helaas is Jens, die eigenaar absolut niks van haar geschiedenis bekend. Hij kocht de klipper 2006 van een duitser, die hem toen onder zeil heeft gebracht voor chartervaart. Het schip voer sindsdien als DAGERAAD onder nederlandse vlag met thuishaven ergens aan het ijsselmeer.
Het brandmerk van het schip is: 9050 B Rott 1954
Een andere ingebeiteld nummer is: 2400 Dt 1895 Ik weet niet precies wat deze nummer betekent. Brandmerk Dordrecht??
Wie weet meer van dit schip?
Gr. Ole
Paul Vidal

C.N.F.R/C.G.N.R

Bericht door Paul Vidal »

Ik ben op zoek naar foto`s van de sleepboten Zorn, Alcacien en Provencal.

Ook ben ik benieuwd of er bemanningen van deze boten op dit forum zijn.
*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door *Waterman* »

Ik ben op zoek naar foto`s van de sleepboten Zorn, Alcacien en Provencal.
zie : https://www.binnenschifferforum.de/forum ... hleppboote
Plaats reactie