Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan Kroes »

nj.scholma schreef: Als ik het goed heb wordt ook het kanaal van Ter Apel naar Klazienaveen weer voor de recratievaart open gemaakt.
Nico
Dat klopt, kun je HIER volgen.
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

Ik ga eens wat fotos van het Tertia tijdperk plaatsen
Hier zijn we geladen met rijst van Rotterdam naar Mortagne
april 1974
Afbeelding

samen met de Transito van Adrie Mudde
Afbeelding

hier bij de brug Pont du Trou in Doornik
gr.Jan
gr. Jan
semper viator.
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

augustus 1974 geladen met tapioca van Rotterdam naar Elbeuf
grote voet Canal du Nord
Afbeelding

Afbeelding

afhaaldienst sluis 19
Afbeelding

afvarig bij Les Andelys, over de marifoon werd er geroepen of er nog ollanders in de buurt waren, op z,n Terneuzens
Afbeelding
gr. Jan
gr. Jan
semper viator.
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

15 augustus, pont de Grenlle onderweg van Rotterdam met veevoer naar Viry Chattilon
Afbeelding

intussen was in Holland en België de Blokkade uitgebroken, elke dag werd er met spanning
Afbeelding

naar de nieuwsberichten geuisterd, we liggen hier samen in Juvissy met de Oostkolk van Rini en Lijntje van IJk
Afbeelding

even rusten
gr. Jan
semper viator.
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

BLOKKADE 1975

Na 3 weken leeg te hebben gelegen zijn we in Mantes la Jolie erwten gaan laden voor Kamperland, we zijn naar Rodignies gevaren en daar sloten we op het gat van de schepen, we waren ongeveer nr.75
We kwamen opzij bij de Sabina van Ome Herman van Leiden, een echte oom van ons, dus dat was wel gezellig in deze barre tijden.
Afbeelding


Ome Herman had een flinke buitenboordmotor en we kwamen toch wel een beetje in de knijp met drinkwater, er werd door de brandweer wel rondgebracht
maar dat was toch maar mondjesmaat, toen zijn we zelf maar om water bij de sluis gegaan, met onze boot vol vaten en bussen en trekken maar.
Toch is het een keer misgegaan, want op een gegeven moment lag het drinkwater met de vaten en de bussen en de roerganger letterlijk en figuurlijk in het water :cry: ,
achter ons lag een Belgse buurman, die heeft dit nog gefilmd, maar we zijn die man z,n naam kwijt, wie weet via dit forum wat er nog voor de dag komt
Afbeelding

We hebben 6 weken en twee dagen gelegen voor we gingen varen en toen hebben we er nog 6 dagen over gedaan voor we in Kamperland waren.
gr. Jan
gr. Jan
semper viator.
tjalkje
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 okt 2007 16:34
Locatie: maarn

Re: Mijn jeugd.

Bericht door tjalkje »

Jan.
Het klopt.De Animo 2 ex Secunda ligt als woonschip te Vreeland, ben er van de zomer nog langs gekomen.
Gr Jan
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schier Hameete »

Dat klopt deze zomer tijdens een fietstochtje zagen wij hem daar liggen.
Afbeelding

Afbeelding

gr,schier
Afbeelding Afbeelding
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

Nou Schier, dat is een goeie, zo weet je niks en zo zie je er een foto van.
Bedankt en nu weet Leo ook gelijk waar hij is.
gr. Jan
gr. Jan
semper viator.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schier Hameete »

Ja Jan dat is best mooi als je zo wat rondtoert en je ziet zo iets liggen dan wordt er bij ons meestel wel een plaatje van gemaakt.
En inderdaad Jan Pinda’s naar Coudekerke dat klopt Jan dat was onze eerste reis in 1974 .
Daar is nog wel meer gebeurd de Andromeda van Adrie de Bruin die ook mee geladen had kwam met vastmaken beneden de sluis van de Fontinet
met zijn bakboords roer tegen iets aan wat onder water zat en had een hele kromme roeras en een roer wat niet meer werkte. De Aurora heeft hem
dacht ik meegenomen naar de losplaats. Hij heeft toen op de losplaats gelijk na aankomst zijn achterste vak kunnen lossen om het geheel wat boven water te krijgen
en omdat er nog al wat schepen lagen met pinda’s heeft het lossen best lang geduurd en is zijn roer weer gerepareerd gekomen voor dat hij aan de beurt was om de rest te lossen.
Er was dacht ik een van het groepje (Nederlanders) die meegeladen hadden van Rotterdam naar Coudekerke die onderweg een afslag verkeerd had genomen.
Ik dacht een eindje beneden Watten waar het oude kanaal richting Bergues gaat. Zo iets staat mij tenminste nog bij.
Leo heeft in Coudekerke bij ons op zij gelegen met de Jan Hendrik.
En omdat de naam Jan veelvuldig voorkomt ben jij Jan een poosje Jan van de pinda,s geweest.
Dit allemaal komt dan weer bij mij boven als ik je over die reis hoor Jan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Een stukje uit het dagboek van die reis.
En Jan je hebt mooie plaatjes uit die tijd
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

mijn PC werkt vandaag weer zo traag :evil:
net even een update binnen gehaald
Afbeelding

het lijkt mij dat dit toch wel iets te laat binnen kwam :twisted:
gr
leo
Plaats reactie