Parlevinkers.

Alles over binnenscheepvaart
Uit het zuiden

Re: Parlevinkers

Bericht door Uit het zuiden »

De "Leo"is dat niet de proviandboot van Arie van de Kolk uit 's-gravendeel.
scheepsspotter

Re: Parlevinkers

Bericht door scheepsspotter »

Deze "even " geleend van een collega.

Afbeelding

Afbeelding
Roy200

Re: Parlevinkers

Bericht door Roy200 »

Hallo,

Eerder in dit onderwerp werd er gesproken over het schip van de parlevinker Roding uit Hulhuizen. Hieronder een gescande afbeelding van het desbetreffende schip van Henny Rooding uit Hulhuizen. Het lijkt erop dat het niet hetzelfde schip is. "Louis M" zat inderdaad al goed met het gele dak, alleen is het dak later bij de verkoop naar Lobith blauw geschilderd :wink:.

Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik een zoekactie op touw gezet om dit schip terug te vinden. De enige informatie die ik voorhanden heb is dat het schip ("Rika-Wim") omstreeks 1993/1994 verkocht is. Daarna heeft het enkele tijd als pakkettenboot (met blauw dak) dienst gedaan in Lobith bij het bedrijf "Torijn", onder de naam "Topak 1" waarna het wederom verkocht werd. Daar eindigt bij mij het spoor van het schip van de Parlevinker uit Hulhuizen. Weet iemand meer van dit schip, en/of kan iemand mij verder helpen met mijn zoektocht? Alle informatie is welkom!

Groetjes,
Roy
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Parlevinkers

Bericht door Wrijfhout »

Partyboot Tanja van K. v.d. Werf in Grou
Afbeelding
onmiskenbaar een ex-parlevinker

Afbeelding
of toch niet helemaal een parlevinker...

Afbeelding
Volgens mij is de Tanja de voormalige pakettenboot Lotos van Tolkamers Handels Belang...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Parlevinkers

Bericht door itasca »

Afbeelding

Jabou ex parlevinker van Nierstein op de Rijn.Foto genomen door Tunnis camera richting CS Adam. Wanneer je goed kijkt zie je de Itasca varen anderkant het steiger.
Is nu een plezierboot met Luchtgekoelde Deutz. Wat in de zomer en winter een genot is, geen koelwaterproblemen. Aandrijving met eem oudewetse schottel, bij het stuurrad is een rolstoelmotor geplaats. Zodat de rivierpiloot van een sloopschip de boot kan besturen. Om tijdens manouvreren de schottel snel 180 graden te kunnen draaien, zit er ook nog een 180 graden knop op.

groeten Hein
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Parlevinkers

Bericht door Binnenvaart »

Time is Money onderweg naar het haven museum.

Foto's gemaakt door Ben Kooyman de Scheepvaartspotter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Parlevinkers

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Wie kan zich nu het leven voorstellen zonder Ipod, Blackberry, tablet, laptop of een gewone PC met internet? In 1957, toen deze kaart werd verstuurd, was radio al heel wat. Voor schippers was dit natuurlijk een geweldige vooruitgang want nu konden weerberichten en waterstanden worden beluisterd. Maar voor heel de vloot was voorzien van zoiets moderns... Daar springt de handel natuurlijk direct op in, getige de vlet op de voorgrond met het opschrift "RADIO MODERN"! Wie kan zich dit bootje nog herinneren, was het van een leverancier of voor het bootje alleen maar met deze reclametekst? Dat laatste is best mogelijk natuurlijk, het zou een spidobootje kunnen zijn want ik zie op het ponton een paar kinderen staan die misschien wel op het bootje wachten wat net aan komt varen.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Parlevinkers

Bericht door verzamelaar »

Harry.
Voor zover ik mij kan herinneren voer met dat bootje een soort "leurder"van Radio Modern. Hij ging door de hele haven en heeft toendertijd ook erg veel klanten aangebracht bij Radio Modern.

Groet Arnold.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Parlevinkers

Bericht door Wrijfhout »

Hoe moet ik me dat voorstellen Arnold, had dat bootje radio's aan boord om te demonstreren en verwees hij daarna de klanten naar Radio Modern wat ik veronderstel een winkel was?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Parlevinkers

Bericht door Wrijfhout »

Wat is internet toch makkelijk, ik vind HIER alles over Radio Modern, ze maakten volgens mij reclame op Radio Veronica...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie