Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Als verzamelaar krijg je van alles in handen, zo ook onlangs twee bidprentjes met daarop, toevallig of niet, een afbeelding van een spits.
Uiteraard is het in zo'n geval makkelijk te achterhalen van wie dit schip is geweest. Maar in dit geval is het mij niet gelukt gegevens over het schip zelf te vinden.

Afbeelding
Dit is de Lis van Gerrit van Meegen, gefotografeerd in de omgeving van sluis Gaarkeuken. Daar liep in de jaren zestig een fotograaf die zijn plaatjes via de schipperswinkel aanbood. Weet iemand latere namen van deze Lis zodat ik hem kan opsporen?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Spitsenvaart

Bericht door Fluks »

Eugene Herbosch had vroeger nogal wat spitsen met afwijkende maten b.v. 43 m lang.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Spitsenvaart

Bericht door JC »

de LIS maar nu als CAROLINA ,Hans Den Braber
Afbeelding

Geleend van Leo. De stuurhut en kotje ervoor waren op de Carolina volgens mij niet origineel. Hans had zijn schip gekocht van Leen de Bruine, hoe het schip daarvoor heette weet ik niet. Overigens maar een gok, ik zie nogal wat details die verschillen.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

ik had de zelfde gedachte als jij Hans
maar vanwege die verschillen heb ik ze niet op het forum willen spuien :wink:
gr
leo
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Spitsenvaart

Bericht door JC »

Tja ik doe ook maar wat, misschien weet Piet welke naam er op stond toen zijn vader hem kocht.
Frans Rensen
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:14
Locatie: arkel

Re: Spitsenvaart

Bericht door Frans Rensen »

Vandaag kwam de Carpio 03290265 weer geladen terug door het Merwedekanaal.
Afbeelding
Rijkswaterstaat is bezig het remmingwerk bij de Rijksstraatwegbrug te vervangen,
Afbeelding
en de Carpio werd samen met de Roelie verzocht door het verbindingskanaal naar de Linge te varen en zo naar Gorinchem te gaan. De Carpio meldde echter dat hij vastliep onder de brug van de A15, en is toen over de verkeerde wal onder de brug door gegaan. Er varen zelden geladen schepen in de richting van Gorkum over de Linge(wel vaak naar Leerdam en Geldermalsen, die komen dan leeg terug)
Afbeelding
De Carpio is net door de Arkeldamsesluis en de Roelie 02100621 Almere volgt.
Gr. Frans
Frans Rensen
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:14
Locatie: arkel

Re: Spitsenvaart

Bericht door Frans Rensen »

Ik hoorde(via de marifoon) dat de Poseidon onderweg was, met de hond naar de kanaaldijk, de bediening van de Rijksstraatwegbrug wordt in gang gezet, en de Poseidon schiet het verbindingskanaal in. Dus in volle galop naar de sluis om daar dit plaatje te schieten.
Afbeelding
De Poseidon 03170638 (1938) uit Arnhem.
Gr. Frans
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

geen spits maar wel vaart
tegen de zon in

Afbeelding


en met de zon mee

Afbeelding

gr
leo
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: Spitsenvaart

Bericht door jando »

Afbeelding
Een prachtige spits in Dord
Frans Rensen
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:14
Locatie: arkel

Re: Spitsenvaart

Bericht door Frans Rensen »

Ik had vandaag een lekker drukke dag, eindelijk weer een keer, alleen de hond vond dat hij te vaak moest gaan lopen. De Mardi 02103175 (1958) had net voorbij de spoorbrug een plekje voor de nacht gevonden, rond de middag was hij weer vertrokken.
Afbeelding
Ik heb een scanner op kanaal 22 staan en hoorde een Orca zich melden, in het boek binnenvaart 2009 staat maar een Orca, een spits, kom Wammes(Mn hond) we gaan wandelen.
Orca 02317821(1961) Terneuzen.
Afbeelding
Weer naar huis, even een boodschap doen, wat eten, en dan hoor ik de Destiny, effe kijken, er staan er 4 in het boek, toch maar even gaan kijken.
Destiny 03290246 (1963) Terneuzen
Afbeelding
Dat was het voor vandaag,
Gr. Frans
Plaats reactie