goedenmiddag heren
de sleepboot eos is eigendom van otto slokkers de scheepsmakelaar ze werd ingezet voor transportjes van binnenvaart cascos uit de oostzee en ze is ook een keer gespot in gibraltar.ze deden dat met dit bootje omdat de nederlandse boten{noorman,viking, pieter in vergelijking veels te duur waren volgens de eigenaren van die cascos.schijnt dat de eos ook te koop ligt voor ongeveer 375,000 euro.wat stond er ook weer in een 1100 pk mak?
gr niels
Wie weet?
mslb Amstelzee
Hallo Roy,
Je woont zowat om de hoek zie ik.
Mocht je zin hebben om langs te komen, laat het maar even weten.
Maar goed, de sleepboot heb ik niet bij Het Anker gekocht.
Hij was van iemand idie in Wargae woont.
Hij had hem in moeten ruilen op zijn tjalk die hij te koop had.
Zodoende wist hij er eigenlijk niets van af.
De eigenaar daarvoor heb ik ook gebeld, maar deze had hem alleen gebruikt om een wedstrijd skutsje naar de wedstrijden te verplaatsen.
Degene die de eigenaar volgens het kadaster is, woont in Groningen, maar is tot op heden niet bereikbaar. ( verblijft volgens horen bij zijn vriendin in Polen ) De laatste naam in het Kadaster in Jan Laurentz.
Ik lag tijdens het Historisch Weekend in Den Helder met deze sleper vóór het Reddingsmuseum, samen met de mslb Presto aan het pontbruggetje.
Een foto staat op de site van De Motorsleepboot onder het kopje nieuwe leden.
De motor is echt een Stork Ricardo 153.
Deze motor heeft jarenlang in de hal van, wat nu Wärtsila Nederland is, gestaan en is in 1968 verkocht.
Ook heb ik ondertussen een origineel werkplaatshandboek weten te bemachtigen.
Hierin staan de diverse "baby" Storkmotoren in beschreven.
Deze motoren werden ook veel in locomotieven gebruikt.
Drie museumtreinen van Goes naar Vlissingen rijden nog steeds met deze motoren weet ik.
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groeten,
Fred.
Msb Amstelzee
p.s De ligplaats is voor onze ark aan het Amstelmeer.
Vanaf de brug naar Wieringen te zien.
[/b]
Je woont zowat om de hoek zie ik.
Mocht je zin hebben om langs te komen, laat het maar even weten.
Maar goed, de sleepboot heb ik niet bij Het Anker gekocht.
Hij was van iemand idie in Wargae woont.
Hij had hem in moeten ruilen op zijn tjalk die hij te koop had.
Zodoende wist hij er eigenlijk niets van af.
De eigenaar daarvoor heb ik ook gebeld, maar deze had hem alleen gebruikt om een wedstrijd skutsje naar de wedstrijden te verplaatsen.
Degene die de eigenaar volgens het kadaster is, woont in Groningen, maar is tot op heden niet bereikbaar. ( verblijft volgens horen bij zijn vriendin in Polen ) De laatste naam in het Kadaster in Jan Laurentz.
Ik lag tijdens het Historisch Weekend in Den Helder met deze sleper vóór het Reddingsmuseum, samen met de mslb Presto aan het pontbruggetje.
Een foto staat op de site van De Motorsleepboot onder het kopje nieuwe leden.
De motor is echt een Stork Ricardo 153.
Deze motor heeft jarenlang in de hal van, wat nu Wärtsila Nederland is, gestaan en is in 1968 verkocht.
Ook heb ik ondertussen een origineel werkplaatshandboek weten te bemachtigen.
Hierin staan de diverse "baby" Storkmotoren in beschreven.
Deze motoren werden ook veel in locomotieven gebruikt.
Drie museumtreinen van Goes naar Vlissingen rijden nog steeds met deze motoren weet ik.
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groeten,
Fred.
Msb Amstelzee
p.s De ligplaats is voor onze ark aan het Amstelmeer.
Vanaf de brug naar Wieringen te zien.
[/b]
MSLB JAN LAURENTZ
Hallo Martin,
Bedankt voor je reactie.
We zijn weer een stapje dichterbij.
Me zoon vermoedde al dat het een stoomsleper is geweest.
Nu nog iemand die daar een foto van heeft.
Tot op heden heb ik die niet kunnen vinden.
Ik had je al eerder gemaild en je zou me de geloofsbrieven toezenden,
zou je me die alsnog willen toezenden ?
Alvast mijn grote dank!!
Met vriendeljke groeten,
Fred Schnellenberg
mslb Amstelzee of beter de Hollander !
Bedankt voor je reactie.
We zijn weer een stapje dichterbij.
Me zoon vermoedde al dat het een stoomsleper is geweest.
Nu nog iemand die daar een foto van heeft.
Tot op heden heb ik die niet kunnen vinden.
Ik had je al eerder gemaild en je zou me de geloofsbrieven toezenden,
zou je me die alsnog willen toezenden ?
Alvast mijn grote dank!!
Met vriendeljke groeten,
Fred Schnellenberg
mslb Amstelzee of beter de Hollander !
De "Eos" heeft inderdaad een MaK als voorstuwer.
De "Triton" was van Duik & Bergingsbedrijf Nautico uit Joure en voer onder de Panamese vlag. Gebouwd in 1939 bij Stettiner Oderwerke. Ex "Wellmann", vermogen 530 apk./600 ipk Deutz. L.oa.; 28,00 m, breedte;6,30 m., 98 brt. De "Triton" was begin 1977 aangekocht.
Nautico was in 1973 opgericht door de heer Bangma, welke kustvaart ervaring had en marineduiker geweest was.
Met de "Triton" werden veelal reizen in het Noordzeegebied gemaakt en opereerde veelal vanuit Harlingen.
Deze boot is later naar Leo Visser te Oudeschild op Texel verkocht. Heeft nog een rol gespeeld in een Duitse, ( jeugd ), krimi serie welke voor dit doel deels in de Texelstroom opgenomen was, alwaar ook op een booreiland pnamen gemaakt werden.
Wanneer Leo Visser deze boot verkocht, weet ik niet meer, wel dat ze kort daarop gesloopt zou zijn. Bij Leo Visser heette ze "Elizabeth", zoals hij z'n sleper altijd pleegde te noemen.
Ik meen dat de motorplaat nog in het museum in Oudeschild te zien is.
m.v.g. Roy
De "Triton" was van Duik & Bergingsbedrijf Nautico uit Joure en voer onder de Panamese vlag. Gebouwd in 1939 bij Stettiner Oderwerke. Ex "Wellmann", vermogen 530 apk./600 ipk Deutz. L.oa.; 28,00 m, breedte;6,30 m., 98 brt. De "Triton" was begin 1977 aangekocht.
Nautico was in 1973 opgericht door de heer Bangma, welke kustvaart ervaring had en marineduiker geweest was.
Met de "Triton" werden veelal reizen in het Noordzeegebied gemaakt en opereerde veelal vanuit Harlingen.
Deze boot is later naar Leo Visser te Oudeschild op Texel verkocht. Heeft nog een rol gespeeld in een Duitse, ( jeugd ), krimi serie welke voor dit doel deels in de Texelstroom opgenomen was, alwaar ook op een booreiland pnamen gemaakt werden.
Wanneer Leo Visser deze boot verkocht, weet ik niet meer, wel dat ze kort daarop gesloopt zou zijn. Bij Leo Visser heette ze "Elizabeth", zoals hij z'n sleper altijd pleegde te noemen.
Ik meen dat de motorplaat nog in het museum in Oudeschild te zien is.
m.v.g. Roy