Foto's en informatie gezocht.

Alles over de zeevisserij
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Informatie gezocht.

Bericht door hank »

Z 80 Silverpit.

In Breskens is op de Z 80 de AIS weer in bedrijf. Mogelijk nieuw leven in dit scheepje?

Hank.
bressiaonder
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 feb 2008 14:12
Locatie: breskens
Contacteer:

Re: Informatie gezocht.

Bericht door bressiaonder »

Hank,

Er wordt aan de Z-80 gewerkt. Roest bikken en schilderen, ook in de brug en de machinekamer wordt gewerkt om alles weer eens op te starten.
Voor wie en door wie weet ik niet.
P.Sperling

Re: Informatie gezocht.

Bericht door P.Sperling »

Ik hoorde van Martijn D'Hoore dat de Z-80 verkocht zou zijn naar Urk.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Informatie gezocht.

Bericht door hank »

WL 23 Marlouger.

In de gids van vissersvaartuigen is 1 Juni de WL 23 Marlouger uitgeschreven.
Weet iemand wat er met deze voor Belg. rekening in Breskens gebouwde kotter is of gaat gebeuren?

Hank.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Informatie gezocht.

Bericht door hank »

In Stellendam worden of zijn de GO 33 en VLI 28 verkocht. Iemand weet waarheen?

Hank.
Winston

Re: Informatie gezocht.

Bericht door Winston »

Ik ben afkomstig uit een visserij familie en dan wel te verstaan uit Vlaardingen. Mijn Opa heeft destijds nog op de zeil visserij gevaren en ook de overgang naar stoom meegemaakt. Een ieder die kon varen ging op een zeer jeudige leeftijd naar de visserij want er moest brood op de plank komen. Dit zowel van mijn moedrs als van mijn vader zijn kant.

Vele zijn daarna doorgegaan naar de koopvaardij. Dit zoals o.a. mijn vader en een oom. Ik wilde jullie graag om hulp vragen en hopelijk kan iemand mijn helpen. Ik heb nog steeds herinneringen aan de haven van Vlaardingen beter bekend als de K W haven tegenwoordig. Ik heb daar als kleine jongen heel graag mogen komen en klom maar al te vaak op de motor loggers. Je proefde de zoute lucht en de vis aan boord.

Ik ben op zoek naar foto's van de Vlaardingse motorloggers. Het maakt niet uit met welk nummer maar dit gewoon om deze te mogen hebben als een herinnering aan Vlaardingen. Ook zou ik graag foto's van stoom trawlers willen hebben van Vlaardingen.

Mijn vader was de eerste kaptein bij Broere op hun eerste zeegaande tanker. Ik ging als kind heel vaak mee. Op een der reizen nam mijn vader een keer vis over van de .......... van der Zwan. Zoals altijd was het een ruil van sigaretten en een paar flessen en kregen ze aan boord verse haring die bij aankomst in Dordrecht al snel bekend was en werden genuttigd.

Kort hierna is de ......... van der Zwan om een voor mij onbekende reden gezonken. Helaas weet ik de naam van die motorlogger niet meer en ook de oorzaak. Weet iemand hier meer van en ook heeft misschien iemand daar een foto van.

En ja als laatste:

Ik kwam met mijn vader heel vaak in Grimsby en in Fleetwood. Daar lagen die hele grote stoomtrawlers welke op Groenland en IJsland voeren. Jullie raden het al ik zou daar ook heel graag enkele foto's van willen hebben. Nogmaals ik heb geen voorkeur van een bepaald nummer van een schip het gaat mij puur om wat herinneringen van vroeger te hebben.

een iedere hulp is meer dan welkom en alvast dank hiervoor

groet

Wim
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Informatie gezocht.

Bericht door Maarten Bron »

Dag Wim,

Ga naar de site www.scheveningen-haven.nl Klik daar op Visserijschepen en kijk dan onder Vlaardingen. Die logger ...... van der Zwan is mogelijk de Arie van der Zwan SCH 21 geweest. Kijk op ditzelfde topic eens onder Scheveningen. Voor Engelse stoomtrawlers, waaronder Grimsby en Fleetwood, op google The Bosun's Watch intikken. Kijk op dit Visserijforum ook eens bij Boeken, films, websites, TV enz. Ook zijn er boeken over de Vlaardingse visserij met foto's. Gewoon een beetje googlelen en boekenmarkten afstruinen.

Groetjes Maarten.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Informatie gezocht.

Bericht door hank »

GO 2.

Wie weet waar de GO 2 De Johannes (1966, 21,50X5,61X1,95, deutz 435 PK) is afgebouwd?Eigenaar is J.Orgers
Het casco is van Velthuis bnr 209.De GO 2 word bij Maaskant en Padmos niet bij hun afbouwschepen vermeld.

Hank.
Pilots

Re: Informatie gezocht.

Bericht door Pilots »

Hallo allemaal,
Ik heb een scheepsmodel gekocht van een trawler genaamd de NORDKAP met nummer: 476
Volgens mij is het schip in 1970 bij een Engelse werf gebouwd en voer het op de Noordzee.
Ik zou graag meer info willen hebben over de geschiedenis van dit schip. (Foto's zijn ook welkom)
Als iemand mij hiermee kan helpen.....graag
Mvg thomas
Vikingbank

Re: Informatie gezocht.

Bericht door Vikingbank »

Dat is een bouwpakket. Zijn er honderden van te koop.
https://www.youtube.com/watch?v=ADFZu7w9qgs
Gr, Jan.
Plaats reactie