Re: Gespot "algemeen".
Geplaatst: 28 jun 2014 22:31
Na al deze info ben ik er eens wat verder ingedoken.
Via de site: https://www.oldmarineengine.com worden we wel wat wijzer, maar of het nu een 4 dan wel 6 cilinder was of hoeveel toeren ze maakten weet ik niet. Wel de boring x slag, dat = 9" x 12".
Vivian Diesel Ltd, kwam uit Vancouver, B.C., Canada en was in 1909 opgericht door Will Vivian, ( 1890 - 1995 ).
Als ik het allemaal goed begrepen heb werden de boten vanaf 1942 gebouwd en is de General Bridge Company of Trenton, Ontario, Canada er mee begonnen. In 1945 waren er 240 stuks van gebouwd. Uiteraard werd hier op grote schaal sectiebouw toegepast.
Ze zouden 64' lang zijn en 74 ton wegen.
De eerste werden in opdracht van de Britisch Admiralty gebouwd. De werf zelf lag op zo'n 2 mijl afstand van het water. Om een schip in Trenton Harbour tewater te zetten moest eerst deze afstand via rails worden afgelegd.
Komt ook de naam "Breton" bekend voor wat deze slepers betreft ?. Deze naam schoot me zomaar te binnen.
m.v.g., Roy
Via de site: https://www.oldmarineengine.com worden we wel wat wijzer, maar of het nu een 4 dan wel 6 cilinder was of hoeveel toeren ze maakten weet ik niet. Wel de boring x slag, dat = 9" x 12".
Vivian Diesel Ltd, kwam uit Vancouver, B.C., Canada en was in 1909 opgericht door Will Vivian, ( 1890 - 1995 ).
Als ik het allemaal goed begrepen heb werden de boten vanaf 1942 gebouwd en is de General Bridge Company of Trenton, Ontario, Canada er mee begonnen. In 1945 waren er 240 stuks van gebouwd. Uiteraard werd hier op grote schaal sectiebouw toegepast.
Ze zouden 64' lang zijn en 74 ton wegen.
De eerste werden in opdracht van de Britisch Admiralty gebouwd. De werf zelf lag op zo'n 2 mijl afstand van het water. Om een schip in Trenton Harbour tewater te zetten moest eerst deze afstand via rails worden afgelegd.
Komt ook de naam "Breton" bekend voor wat deze slepers betreft ?. Deze naam schoot me zomaar te binnen.
m.v.g., Roy