Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
STANDARD No. 3

Ex.S.T.CO.No.3.

Geb. Greenport Basin and Construction Co., Greenport, NY./1917.
Brt.175 Net.119 ton.
Afm. 29,81x7,11x3,41 mtr.
Verm. 1x 900 PK.

Foto: eig.coll.
Info: www.tugboatinformation.com
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

wat doe je als de boot niet meer nodig is.
je laat het gewoon liggen, en de ouderdom doet de rest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geb.Ira S. Bushey & Sons, Inc., Brooklyn, NY./1938

https://youtu.be/89H5fDwUef0

Foto en info Will VanDorp.

HG
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Robert Delhaye
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
Locatie: London SW1, UK

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Robert Delhaye »

En ik altijd maar denken dat Canada een toonaangevend land is wat het milieu betreft, zeker nu met die socialistische premier...
of is de foto in de staat New York, USA, genomen? Dan vergis ik mij natuurlijk.
Maar inderdaad, je vindt tegenwoordig overal een hoop troep waar niemand naar omkijkt. Over het Verenigd-Koninkrijk, België, en over Zuid-Europa zwijgen we maar. Dan laat de overheid zich niet zien.
Maar als je een diesel-auto hebt van een bepaalde leeftijd dan zit je ook in de problemen tegenwoordig in West-Europa. Het ergste is nog dat die auto - tegen betaling - wordt goedgekeurd om op de weg te mogen komen, maar dan... mag je (sommige) steden niet meer in vanwege milieuvervuiling...

met vriendelijke groet,
Robert.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Robert,
Ja, de foto is in de staat NY gemaakt, maar dat maakt niets uit.
Het is hier niets beter.
Vervallen schuren, lege huizen, zelfs in een stad of dorp.
Jachthavens zijn een van de ergste boosdoeners.

Een probleem is, dat het land zo uitgestrekt is en men zich alleen maar
bezorgd maakt wat in de buurt is.

Lees onderstaand maar eens. Dat is aan de westkust.

https://www.pacmar.com/story/2017/09/01/ ... s/547.html

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
WILF SEYMOUR

Ex. SALVAGER

Geb. Gulfport Shipbuilding Corp.Port Arthur, TX/1961.
Brt. 442 Net.132 ton.
Afm. 36,57x9,7x5,18(5,72)mtr.
Verm. 2x 4tew 6Cy.GMC-EMD EMD6-645-E7/5750 PK.
Sn. 14 Kn.
Trkkr. 73 ton.

Foto: Will VanDorp.
Info: McKeil Marine.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
OCEAN TOWER

Ex. GULF FALCON

Geb. Quality Shipyards Inc. Houma, LA./1978.
Brt. 177 Net.120 ton.
Afm. 32,52x9,75x3,66 mtr.
Verm. 2x 2tew 12Cy GMC-EMD 12-645-E6/3000 PK.

Foto: W.VanDorp.
Info: www.tugboatinformation.com
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door joop 1 »

Jan die EMD GM was toch de cleveland GM ik heb die nooit in 4 tact gezien nooit geweten dat die er waren dat waren toch de langzaam draaiende G M motoren??
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Ja Joop de GM motoren van Cleveland, OH. waren langzam draaiende .
De EMD motoren zijn de motoren die ook in locomotieven worden geplaatst,
Dus snel draaiende motoren. EMD is voor Electro-Motive Diesel. Die worden gebouwd in La Grange, IL.
En ja, je hebt gelijk het zijn 2 tact diesels. Mijn fout.

Dit is de hele beschrijving van de voortstuwing van de boot.
Powered by two, EMD 12-645-E6 diesel engines. With Reintjes WAV 1850 reduction gears, at a ratio of 5:1. Turning two, 108(in) by 108(in), fixed pitch, four bladed, stainless steel propellers, mounted in kort nozzles. For a rated 3,000 horsepower.

Like most EMD engines, the 710 is also sold for stationary and marine applications.
De 710 serie is in de plaats gekomen voor de 645 serie.

Stationary and marine installations are available with either a left or right-hand rotating engine.

Marine engines differ from railroad and stationary engines mainly in the shape and depth of the engine's oil sump, which has been altered to accommodate the rolling and pitching motions encountered in marine applications.

Engine Speed

Full . . . . . . . . . . . . . . 900 RPM
Idle . . . . . . . . . . . . . . 350 RPM
Compression Ratio . . 16:1

Brake Horsepower (ABS Rating)

Model 710G7 Engines
8-cylinder: 1800
12-cylinder: 2800
16-cylinder: 3600
20-cylinder: 4300

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Gert Schouwstra »

Joop, de EMD 645 serie was een medium speed motor.
Leverbaar van 750 tot 4.200 pk als V6, V8, V12, V16 of V20. Toerental variërend tussen 200 en 950 rpm.
Productie van 1965 tot 1983 (met nog enkele motoren daarna)
Deze motor had een serie inlaatpoorten in elke cilinder met vier uitlaatkleppen per kop, dus wel tweetakt.
Opgevolgd door de EMD 710 serie.

Ik zie dat er, terwijl ik dit zat te typen, door Jan ook al een antwoord is gegeven.
De Cleveland GM motoren draaiden iets langzamer, dat waren de types 201, 248 en 278. Die draaiden allemaal 750 rpm.
Er was ook nog een type 268 van deze fabriek, die draaide op 1200 rpm.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
ZEUS

Foto: eig.coll./"ITT" Intercoastel Towing & Transportation Corp.
Info: geen
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie