In aanbouw.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
- Locatie: London SW1, UK
Re: In aanbouw
Weer twee schepen voor D.O.F. :
"Skandi Urca" : oplevering 2013
"Skandi Angra" : oplevering 2014
Type : Anchor Handling Tug Supplier
Lengte o.a. : 93,50
Breedte o.a. : 22,00
Diepgang : 7,90
GRT : 4300
Hoofdmotoren : 4 diesels : 2 x 4500 kW en 2 x 4000 kW
Bowthruster : 1 x 880 kW
Sternthruster : 1 x 880 kW
Azimuth thruster : 2 x 880 kW
BOLLARD PULL : 250 ton
met vriendelijke groet,
Robert
"Skandi Urca" : oplevering 2013
"Skandi Angra" : oplevering 2014
Type : Anchor Handling Tug Supplier
Lengte o.a. : 93,50
Breedte o.a. : 22,00
Diepgang : 7,90
GRT : 4300
Hoofdmotoren : 4 diesels : 2 x 4500 kW en 2 x 4000 kW
Bowthruster : 1 x 880 kW
Sternthruster : 1 x 880 kW
Azimuth thruster : 2 x 880 kW
BOLLARD PULL : 250 ton
met vriendelijke groet,
Robert
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Bedankt Robert voor de gegevens.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 09 sep 2005 23:38
- Locatie: utrecht
Re: In aanbouw
Ik weet niet meer van wie ik ze heb gehad ?
Door een overstroming zijn mijn gegevens vernietigd .
en nu krijg ik de foto,s niet geplaatst , ook dat nog , ze zijn te groot
Door een overstroming zijn mijn gegevens vernietigd .
en nu krijg ik de foto,s niet geplaatst , ook dat nog , ze zijn te groot
HORA RUIT
(de tijd verstrijkt)
(de tijd verstrijkt)
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Ga maar even rustig zitten Hans en neem een Berenburger.
Het lijkt er op dat je opnieuw moet beginnen en dan kies je de afmetingen voor de foto.
Gegevens daar vraag je om en dan komt dat ook wel weer in orde.
Als het dan nog niet lukt stuur maar naar mijn adres en dan plaats ik ze wel voor je.
Het lijkt er op dat je opnieuw moet beginnen en dan kies je de afmetingen voor de foto.
Gegevens daar vraag je om en dan komt dat ook wel weer in orde.
Als het dan nog niet lukt stuur maar naar mijn adres en dan plaats ik ze wel voor je.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Rolls-Royce Powers World’s First Gas-Powered Tug
Rolls-Royce powers world's first gas-powered tug
Sanmar Shipyard from Istanbul, Turkey, has completed the world’s first gas powered tug built for Norwegian customer Buksér og Berging, which feature two Rolls-Royce Bergen C26:33L6PG engines fueled purely by liquefied natural gas (LNG). Sanmar has on order another tug on order from the same customer.
The first boat, named Borgøy, will enter service next month following a series of sea trials. It will be operated by Norwegian state oil company Statoil at its Kårstø gas terminal.
The Rolls-Royce propulsion package includes the gas tank and supply system and two of the latest design US35 azimuth thrusters that ensure the tugs have rapid manoeuvring and positioning capabilities – essential for tug operation.
Neil Gilliver, Rolls-Royce, President – Merchant, said: “The completion of this vessel is highly significant for Rolls-Royce, Sanmar Shipyard and Buksér og Berging. We are extremely proud to have worked together on this successful project which heralds a new era for tug boat propulsion.
“Gas is gaining in popularity as a maritime fuel, and its environmental credentials, combined with lower costs are seeing many operators select it over traditional fuels, across a range of ship types.
“Most of the world’s tug fleets operate close to shore, where emissions regulations are most stringent. As LNG becomes more widely available, I have no doubt that many major ports will soon opt for this clean, lower cost and smoke-free fuel to power their tugs.”
The combination of Rolls-Royce gas engines and the latest thruster design, mean that the Borgøy and its sister vessel’s CO2 emissions, will be around 30 per cent lower than conventionally-fuelled tugs. They will also comply with all known future emission regulations.
Rolls-Royce Bergen engines are the leading pure gas, medium speed engines in the marine market. The company is also world leader in the supply of azimuth thrusters for tugs.
---------------
Rolls-Royce powers world's first gas-powered tug
Sanmar Shipyard from Istanbul, Turkey, has completed the world’s first gas powered tug built for Norwegian customer Buksér og Berging, which feature two Rolls-Royce Bergen C26:33L6PG engines fueled purely by liquefied natural gas (LNG). Sanmar has on order another tug on order from the same customer.
The first boat, named Borgøy, will enter service next month following a series of sea trials. It will be operated by Norwegian state oil company Statoil at its Kårstø gas terminal.
The Rolls-Royce propulsion package includes the gas tank and supply system and two of the latest design US35 azimuth thrusters that ensure the tugs have rapid manoeuvring and positioning capabilities – essential for tug operation.
Neil Gilliver, Rolls-Royce, President – Merchant, said: “The completion of this vessel is highly significant for Rolls-Royce, Sanmar Shipyard and Buksér og Berging. We are extremely proud to have worked together on this successful project which heralds a new era for tug boat propulsion.
“Gas is gaining in popularity as a maritime fuel, and its environmental credentials, combined with lower costs are seeing many operators select it over traditional fuels, across a range of ship types.
“Most of the world’s tug fleets operate close to shore, where emissions regulations are most stringent. As LNG becomes more widely available, I have no doubt that many major ports will soon opt for this clean, lower cost and smoke-free fuel to power their tugs.”
The combination of Rolls-Royce gas engines and the latest thruster design, mean that the Borgøy and its sister vessel’s CO2 emissions, will be around 30 per cent lower than conventionally-fuelled tugs. They will also comply with all known future emission regulations.
Rolls-Royce Bergen engines are the leading pure gas, medium speed engines in the marine market. The company is also world leader in the supply of azimuth thrusters for tugs.
---------------
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: In aanbouw
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet