Sleepdienst Maas

Alles over de sleep en duwvaart op zee en op de binnenwateren
Roy-

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door Roy- »

Hallo Jaap,

Neen, St.sl.d."Maas" was inderdaad niet van P.Smit Jr. en ook niet direct van L.Smit & Co. Dit even ter verduidelijking tussen de twee Smit sleepdiensten die van origine niets met elkaar temaken hadden.
Echter; St.sl.d."Maas" was wel degelijk opgericht door een der commissarissen van L.Smit & Co. Dit was gedaan om klanten die niet door L.Smit & Co geholpen wensten te worden, toch binnen te halen. Het ging dus via een ommetje. Voor de buitenwereld had "Maas" dus niets met Smit te maken, maar het kapitaal kwam er wel gewoon vandaan. Gezien de zelfstandigheid van "Maas" is dit nooit opgevallen.........
Ook het gegeven dat er partikuliere sleepboten in huur bij "Maas" voeren, voedt het idee dat "Maas" niets met andere sleepdiensten van doen had. Ik neem aan, maar weet dat niet zeker, dat het personeel van "Maas" ook een ander C.A.O. dan de "gevestigde" havensleepdiensten.
Het bovenstaande is geen wijsheid mij, maar gepubliceerd in het kerstnummer 2007 in Weekblad Schuttevaer. "t Kan ook een jaar eerder zijn. Hoe dan ook het was een interview met een met pensioen gaand commissaris of procuratiehouder. In iedergeval een vermeend belangrijke pief uit de stal van Smit & Co.
Vandaar deze info.

m.v.g. Roy
ijsselmeer

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door ijsselmeer »

Afbeelding
Foto van Jaap Kloosterziel
Bedankt Jaap.
gr.Henk.
Roy-

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door Roy- »

De "Wilhelmina" is pas nog op een ander topic in het zonnetje gezet. Ze is nu werfsleper bij de Gebr.Kooiman in Zwijndrecht.
Ik heb het altijd een kittig slepertje gevonden !.

m.v.g. Roy
jaap543

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door jaap543 »

hallo, Roy
henk heb voor mij de wilhemina er op gezet, de albatros is onder weg,
ik heb ook foto's van avondtuur, groetjes jaap ridderkerk
Roy-

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door Roy- »

We wachten het met spanning af Jaap.
Toch leuk dat er een beetje beweging inzit.
Op collega forum Kombuispraat zit Aad Overweg. Die heeft ook bij "Maas" gevaren. Ik meen o.a. op de "Havik".
m.v.g. Roy
jaap543

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door jaap543 »

Roy schreef:De "Wilhelmina" is pas nog op een ander topic in het zonnetje gezet. Ze is nu werfsleper bij de Gebr.Kooiman in Zwijndrecht.
Ik heb het altijd een kittig slepertje gevonden !.

m.v.g. Roy
hallo Roy,
ik werd gek toen ik dat las over de wilhelmina,ik ga gauw naar zwijndrecht om op te zoeken
maandag eerste werk ,foto'komen er an,
een vraag waar is die in het zonnetje zet??????
roy bedankt jaap kloosterziel
jaap543

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door jaap543 »

Jan.Rosmolen schreef:Ahoy Roy,
Stoombootje varen is heerlijk, een paar jaar geleden heb ik regelmatig met de Finland gevaren o.a Haven dagen, Dordt onder
stoom,Furiade en al dat soort evenementen, maarja op de duur ben je elk weekend weg.
Dus mee gestopt, wel jammer het was erg leuk. :D :D
JAAP KLOOSTERZIEL
jA JAN NOU IS HET LEKKER, MAAR IN MIJN TIJD VAARDE IK OP DE ROEK
WAS WEL ANDERE KOEK, ACHTER UIT IN DE SPRING DE WAALHAVEN IN,
OF 2T/M 4 PER DAG DE PIJP LATEN ZAKKEN ALS JE EEN BRUG TEGEN KWAM,
DAN STAK JE DE MOORD OP DEK VAN DE ROOK,
JAAP KLOOSTERZIEL
ijsselmeer

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door ijsselmeer »

Weer foto`s van Jaap Kloosterziel,Bedankt Jaap heerlijk die foto`s
De Avontuur .
Afbeelding
Afbeelding
Groet Henk.
MdB
Berichten: 506
Lid geworden op: 02 jan 2005 10:38
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door MdB »

Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Sleepdienst Maas

Bericht door Kees Keijzer »

ijsselmeer schreef:Afbeelding
Foto van Jaap Kloosterziel
Bedankt Jaap.
gr.Henk.
Zo te zien is het proefvaart na hermotorisatie van de Wilhelmina met een Gardner zie het vlaggetje in de mast
en op de plek waar de Nederlandse vlag hoort te hangen wappert het dundoek van Handelscompagnie de importeur in die tijd voor Gardner. De foto is uit de begin jaren zestig.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie