N.V. Bureau Wijsmuller
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Canada Roy, na dat Wijsmuler de zaak hier had overgenomen.
Foundation Maritime had sold out to MIL Tug, but the company was on the market. Smit + Cory International had arrived in Canada to operate tugs at Point Tupper and Come-by-Chance, NL and they formed Eastern Canada Towing (ECTUG). So it was Ectug that took delivery of Pointe aux Basques in 1972 and Pointe Marguerite in 1973. At 4300 bhp from two 12 cylinder GMs driving twin controllable pitch, open screws and with icebreaking hulls, they were the most powerful tugs in Eastern Canada.
Foundation Maritime had sold out to MIL Tug, but the company was on the market. Smit + Cory International had arrived in Canada to operate tugs at Point Tupper and Come-by-Chance, NL and they formed Eastern Canada Towing (ECTUG). So it was Ectug that took delivery of Pointe aux Basques in 1972 and Pointe Marguerite in 1973. At 4300 bhp from two 12 cylinder GMs driving twin controllable pitch, open screws and with icebreaking hulls, they were the most powerful tugs in Eastern Canada.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Ik kwam een boekje tegen over de ramp met de Torrey Canyon,daarbij kwam helaas iemand van Wijsmuller om tijdens de berging.
Ik heb e.a gescand.
Als je de tekst gelezen hebt spreken de foto's voor zich.De naam van de kaptein van de Titan moet van der Wiele zijn anders dus als in de tekst,het lijkt er wel op ....
Ik heb e.a gescand.
Als je de tekst gelezen hebt spreken de foto's voor zich.De naam van de kaptein van de Titan moet van der Wiele zijn anders dus als in de tekst,het lijkt er wel op ....
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
ROWANGARTH
Geb. McTay Marine Ltd., Bromborough/1981.
Brt. 352 Dvm. 173 ton.
Afm. 34,24 (30,00)x10,04(9,52)x3,23(4,73) mtr.
Verm. 2x 4 tew. 8 Cy. S.C.S.A. Niigata 8L25BX (250x320)/3200 PK.
Sn.12, 5Kn.
Trkkr. 42 ton.
Photo: Jan van der Doe. New Castle o/T.
Info: LR. Cory Towage Ltd.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
FLYING SPINDRIFT
Geb. Richard Dunston (Hessle) Ltd., Hessle upon Humber/1985.
Brt. 259 Net. 77 Drv. 125 ton.
Afm. 30,66(27,31)x9,43(9,01)x3,40(4,02) mtr.
Verm. 2x 4 tew. 6 Cy. 4 S.C.S.A. Ruston 6RKCM (254x305)/3100 PK.
Sn. 10,5 Kn.
Trkkr. 40 ton. S.C.S.A. Ruston 6RKCM (254x305)/
Photo: Jan van der Doe. New Castle o/T.
Info: LR. Cory Towage Ltd.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Tussen de ansichtkaarten die ik kreeg zat ook deze :
Achterop staat :Hei en bergingsvaartuig HELP.( 1000 1pk hefvermogen,over het voorschip 250 ton.)
Achterop staat :Hei en bergingsvaartuig HELP.( 1000 1pk hefvermogen,over het voorschip 250 ton.)
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
De "Help" heeft van 1961 tot 1968 voor Wijsmuller gevaren / gewerkt.
In 1943 werd ze nieuw aan de Royal Navy opgeleverd.
Ze is in 1968 in Wormerveer tot het casco gesloopt.
Hierna is ze bij Kramer & Booy in Kootstertille weer opgebouwd tot bergingsvaartuig "Krab".
In 1987 is de "Krab" op Amsterdam Noord gesloopt.
Als "Help" was het een stoomschip, als "Krab" was het een motorschip.
m.v.g., Roy
In 1943 werd ze nieuw aan de Royal Navy opgeleverd.
Ze is in 1968 in Wormerveer tot het casco gesloopt.
Hierna is ze bij Kramer & Booy in Kootstertille weer opgebouwd tot bergingsvaartuig "Krab".
In 1987 is de "Krab" op Amsterdam Noord gesloopt.
Als "Help" was het een stoomschip, als "Krab" was het een motorschip.
m.v.g., Roy
Re: N.V. Bureau Wijsmuller.
Dit is het enige van de Help/Krab.
Het was me vroeger ook al opgevallen dat er een soort van geheimzinnigheid lag omtrent die verbouwing.
Je zag er nooit foto's van o.i.d.
Pas nadat ik dit las in dat boek(je) werd het me duidelijk.
Groet
Jan
Het was me vroeger ook al opgevallen dat er een soort van geheimzinnigheid lag omtrent die verbouwing.
Je zag er nooit foto's van o.i.d.
Pas nadat ik dit las in dat boek(je) werd het me duidelijk.
Groet
Jan