Stoomsleepvaart
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Stoomsleepvaart
Wie heeft er meer gegevens van de Schelde van Willem Muller.
Bij voorbaat hartelijk dank , Leo
Bij voorbaat hartelijk dank , Leo
Re: Stoomsleepvaart
1898, 101 brt., 260 ipk.
27,44 x 5,66 x 2,50 m.
J.& K.Smit, Kinderdijk (b.506)
3 cil. Diepeveen
1898 ROTTERDAM, C.G.van der Garden & Co., Gouda
1917 WESTERSCHELDE (RO 16), F.& G.de Meijer, Rotterdam (visserij)
1923 WESTERSCHELDE, Stoomsleepboot 'Clara Elisabeth', van Asperen, Dordrecht
1939 CLARA ELIZABETH, N.V.Sleepvaart Mij.‘Justitia’, Den Haag
1940 R22S, Deutsche Kriegsmarine
1941-1945 O14S, idem, Oostende
1947 CLARA ELISABETHA, A.C.Kool (makelaar), Gorinchem
1950 SCHELDE (1), Wm.Muller
1960 gesloopt bij Jos Desmedt, Burcht.
Groet, Jaap.
27,44 x 5,66 x 2,50 m.
J.& K.Smit, Kinderdijk (b.506)
3 cil. Diepeveen
1898 ROTTERDAM, C.G.van der Garden & Co., Gouda
1917 WESTERSCHELDE (RO 16), F.& G.de Meijer, Rotterdam (visserij)
1923 WESTERSCHELDE, Stoomsleepboot 'Clara Elisabeth', van Asperen, Dordrecht
1939 CLARA ELIZABETH, N.V.Sleepvaart Mij.‘Justitia’, Den Haag
1940 R22S, Deutsche Kriegsmarine
1941-1945 O14S, idem, Oostende
1947 CLARA ELISABETHA, A.C.Kool (makelaar), Gorinchem
1950 SCHELDE (1), Wm.Muller
1960 gesloopt bij Jos Desmedt, Burcht.
Groet, Jaap.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Stoomsleepvaart
Jaap , heel veel dank voor deze snelle service
Groeten uit Hoek van Holland
Groeten uit Hoek van Holland
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Stoomsleepvaart
Beste Jaap,
Heb jij voor mij ook nog informatie over deze twee Hollanders ?
Groetjes , Leo
Heb jij voor mij ook nog informatie over deze twee Hollanders ?
Groetjes , Leo
- Bijlagen
-
- Holland 0.jpg (135.34 KiB) 1760 keer bekeken
-
- Holland I (1).jpg (59.35 KiB) 1760 keer bekeken
Re: Stoomsleepvaart
Deze foto zal in 1939 zijn genomen.
1918, 120 brt., 200 ipk.
21,22 x 5,- x 1,88 m.
J.Crichton & Co. Ltd., Chester (b.229)
Comp. 2 cil. Wilton stoommachine
1918 HT 13, War Office/Inland Waterway Transport Dept., Londen
1921 Crichton Thompson & Co. Ltd., Londen
1921 ANGLO, The British Coaling Depots Ltd., Londen (te Egypte)
1932 naar Suez Canal Lighterage Co. Ltd., Londen?
1934 naar Egypte verkocht
1937 (28/10) HOLLAND (2) Wm.Muller, aangekocht te Antwerpen
1940 (18/04) teboekstelling doorgehaald
1944 (13/11) door de Duitsers gevorderd, D 559, Monopool Reichswasserstrasser Verwaltung, Duisburg-Ruhrort, in reparatie bij Penn & Bauduin, Dordrecht
1945 op de werf verloren gegaan.
1940, 176 brt., 1400 apk.
30,26 x 7,98 x 3,21
Béliard, Crighton & Cie., Oostende (b.80), casco Chantier Naval d’Hoboken Cockerill, Hoboken
2 x 4 tew. 8 cil. K.H.D. (1961),
oorspronkelijk 2 x triple 3 cil. Preud'Homme
1940 PORT DE BEYROUTH, Cie Francaise du Port des Quais et Entrepôts de Beyrouth, Parijs
1941 LAUENBURG, Deutsche Kriegsmarine, 11e Minensuch Flottille
1945 CALAISIEN, Chambre de Commerce, Calais, in beheer bij S.D.R.S., Duinkerken
1949 CALAISIEN, in charter bij Soc. de Navigation à Vapeur Daher, Marseille
1961 HOLLAND (5), Wm.Muller, , verbouwd bij T.S.M.
1987 2 x 4 tew. 8 cil. K.H.D., 1600 apk.
1991 HOLLAND, J.Zwagerman International B.V., Nederhorst den Berg
1993 HOLLAND, van Schie Sloopwerken B.V., te Ridderkerk
2000 HOLLAND, R.de Groot, Amsterdam, (32.90222).
2009 gesloopt bij Treffers, Haarlem.
Groet, Jaap.
1918, 120 brt., 200 ipk.
21,22 x 5,- x 1,88 m.
J.Crichton & Co. Ltd., Chester (b.229)
Comp. 2 cil. Wilton stoommachine
1918 HT 13, War Office/Inland Waterway Transport Dept., Londen
1921 Crichton Thompson & Co. Ltd., Londen
1921 ANGLO, The British Coaling Depots Ltd., Londen (te Egypte)
1932 naar Suez Canal Lighterage Co. Ltd., Londen?
1934 naar Egypte verkocht
1937 (28/10) HOLLAND (2) Wm.Muller, aangekocht te Antwerpen
1940 (18/04) teboekstelling doorgehaald
1944 (13/11) door de Duitsers gevorderd, D 559, Monopool Reichswasserstrasser Verwaltung, Duisburg-Ruhrort, in reparatie bij Penn & Bauduin, Dordrecht
1945 op de werf verloren gegaan.
1940, 176 brt., 1400 apk.
30,26 x 7,98 x 3,21
Béliard, Crighton & Cie., Oostende (b.80), casco Chantier Naval d’Hoboken Cockerill, Hoboken
2 x 4 tew. 8 cil. K.H.D. (1961),
oorspronkelijk 2 x triple 3 cil. Preud'Homme
1940 PORT DE BEYROUTH, Cie Francaise du Port des Quais et Entrepôts de Beyrouth, Parijs
1941 LAUENBURG, Deutsche Kriegsmarine, 11e Minensuch Flottille
1945 CALAISIEN, Chambre de Commerce, Calais, in beheer bij S.D.R.S., Duinkerken
1949 CALAISIEN, in charter bij Soc. de Navigation à Vapeur Daher, Marseille
1961 HOLLAND (5), Wm.Muller, , verbouwd bij T.S.M.
1987 2 x 4 tew. 8 cil. K.H.D., 1600 apk.
1991 HOLLAND, J.Zwagerman International B.V., Nederhorst den Berg
1993 HOLLAND, van Schie Sloopwerken B.V., te Ridderkerk
2000 HOLLAND, R.de Groot, Amsterdam, (32.90222).
2009 gesloopt bij Treffers, Haarlem.
Groet, Jaap.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
BESTEVAER
Geb. Werf "Bodewes", Millingen a/d Rijn./1903.
Brt. 26,512 ton.
Afm. 18,20x4,20 mtr.
Verm. 25 EPK.
Foto: eig.coll.
Info: Contessa, Liggers Scheepsmetingsdienst.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
volledig mee eens en van de kleine de schelde en de willem
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Stoomsleepvaart
vr.gr. Contessa
Gezien vanaf de Dancing Queen
Gezien vanaf de Dancing Queen
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
JOHN X. MERRIMAN
Geb. Lobnitz & Co. Ltd.,Renfrew/1938.
Brt. 621 Drv. 495 ton.
Afm. 33,84x10,09(10,04)x4,73 mtr.
Verm. 2x T3Cy (17", 29", 48"x30" in)3250 IPK.
Sn. 11 Kn.
Foto: eig.coll.
Info: LR., Scottish Built Ships.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet