Stoomsleepvaart
Re: Stoomsleepvaart.
of ik heb mn gezicht mee
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
DANIEL GOEDKOOP
Ex. HERMAN KIRSCH
Geb. Werf H.C. Kien, Hamburg/1935.
Brt.52 ton.
Afm. 28,00x6,80x2,20(3,50)mtr.
Verm. TE 2Cy. kinch./550 PK.
Sn.
Foto: eig.coll.
Info: www.reederijgebrgoedkoop.nl
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
pracht boot zoals alle goedkoop boten wij hebben de elizabeth nog gesloopt
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
AJAX
Geb. 1913.
Verm. 200 IPK.
Foto: eig.coll
Info: Geschiedenis der Belgische Sleepvaart.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
Deze zag ik onlangs bij Bolnes/Slikkerveer, toen ik er met de Waterbus langs kwam.
groeten
Jan van der Pluijm
Maar over de Roma weet ik verder niks.groeten
Jan van der Pluijm
Re: Stoomsleepvaart.
Is die "Ajax" misschien een Belgische boot ?.
m.v.g., Roy.
m.v.g., Roy.
Re: Stoomsleepvaart.
@Jan, hier is de ROMA al: https://www.varenderfgoed.nl/galerij/roma.html
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart.
Hoi Roy,
Bedankt voor je idee om even bij de zuider buren te kijken.
Het boek "Geschiedenis de Belgische sleepvaart" schrijft niet veel, maar ik heb het veranderd.
Alleen bouwjaar en pk's maar wel dezelfde foto.
HG.
Jan.
Nog een andere foto.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart.
Wat die "Roma"betreft, die heb ik ook in Zwartsluis zien liggen. Ik wist dat de sleepboot "Drum" zou gaan heten. Het was een enorme bende op en in de ze sleepboot. Dat de eigenaar J.J. van der Weegt een Enterprise gekocht had wist ik ook. Ergo ik sprak hem aan boord van een Franse motor, ( mogelijk de "Cantenac"), bij Treffers in Haarlem, toen hij bezig was de Enterprise los te sleutelen.
Waarom de Enterprise weer plaats heeft moeten maken voor de Industrie weet ik niet. Beide pracht karren natuurlijk. Jammer dat de schoorsteenkleuren van de H.A.M. niet opnieuw gebruikt zijn...................
De heer van de Weegt is rietdakbedekker van beroep, maar heeft een zwak voor oude sleepboten. Hij heeft ook nog de "Wiljo" waar een Fiat motor in staat. De "Wiljo" lag destijds ook in Zwartsluis.
De "Drum" heb ik trouwens nooit afgebouwd gezien daar we 1 mei 2001 uit die contreien vertrokken. vandaar allemaal.
m.v.g., Roy
Waarom de Enterprise weer plaats heeft moeten maken voor de Industrie weet ik niet. Beide pracht karren natuurlijk. Jammer dat de schoorsteenkleuren van de H.A.M. niet opnieuw gebruikt zijn...................
De heer van de Weegt is rietdakbedekker van beroep, maar heeft een zwak voor oude sleepboten. Hij heeft ook nog de "Wiljo" waar een Fiat motor in staat. De "Wiljo" lag destijds ook in Zwartsluis.
De "Drum" heb ik trouwens nooit afgebouwd gezien daar we 1 mei 2001 uit die contreien vertrokken. vandaar allemaal.
m.v.g., Roy