Wie weet?
Re: Wie weet?
De MARS en LYNX zijn werkzaam in de havenwerk te Delfzijl.
Re: Wie weet?
Iskes.
Zover ik begrijp begint Iskes zelfstandig een havensleepdienst.
Dus geen samenwerking maar een concurrent van Wagenborg.
Hank.
Zover ik begrijp begint Iskes zelfstandig een havensleepdienst.
Dus geen samenwerking maar een concurrent van Wagenborg.
Hank.
Re: Wie weet?
Ik vraag me al een mooie poos af waar al dit kapitaal vandaan komt.
Is Iskes niet erg afhankelijk van Big Brother Svitser c.q. Maersk ?.
Ik vind het allemaal maar vreemd hoor !.
m.v.g., Roy
Is Iskes niet erg afhankelijk van Big Brother Svitser c.q. Maersk ?.
Ik vind het allemaal maar vreemd hoor !.
m.v.g., Roy
Re: Wie weet?
ER was jaren geleden een Heren akkoord afgesloten dat ze niet in elkaars haven zouden gaan werken die akkoord is op de een of andere manier afgelopen
Door de EEG moeten er nu meerdere bedrijven actief zijn en dat zie je nu gebeuren dat is in Rotterdam gebeurd in Amsterdam is het iets anders gegaan door samenwerking en de een koopt de ander op
Je ziet het in Terneuzen wat daar gebeurd wat er in Rotterdam en Antwerpen/Zeebrugge en wat sinds een jaar Kotug Smit is
En bij kleine bedrijven komen investeerders op af en bevriende sleepdiensten
De sleepdiensten willen een totaal pakket leveren voor de havens liefst Europa
Door de EEG moeten er nu meerdere bedrijven actief zijn en dat zie je nu gebeuren dat is in Rotterdam gebeurd in Amsterdam is het iets anders gegaan door samenwerking en de een koopt de ander op
Je ziet het in Terneuzen wat daar gebeurd wat er in Rotterdam en Antwerpen/Zeebrugge en wat sinds een jaar Kotug Smit is
En bij kleine bedrijven komen investeerders op af en bevriende sleepdiensten
De sleepdiensten willen een totaal pakket leveren voor de havens liefst Europa
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Dit is de Canadese s.slbt. BEAVER van de Canadian Pacific Railway.
In 1898 als POWERFUL gebouwd bij Elliot & Jeffrey, Cardiff voor J.Ellioth, Cardiff.
In 1899 herdoopt in LADY LEWIS.In 1901 naar Elder Dempster Lines, herdoopt BEAVER.
In 1903 naar C.P.R. niet herdoopt
In 1922 naar J.Davies, Cardiff. In 1938 gesloopt bij Reese & Co, Llanelly.
Groet, Jaap.
In 1898 als POWERFUL gebouwd bij Elliot & Jeffrey, Cardiff voor J.Ellioth, Cardiff.
In 1899 herdoopt in LADY LEWIS.In 1901 naar Elder Dempster Lines, herdoopt BEAVER.
In 1903 naar C.P.R. niet herdoopt
In 1922 naar J.Davies, Cardiff. In 1938 gesloopt bij Reese & Co, Llanelly.
Groet, Jaap.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Dank je wel Jaap.
Ik zal het er bij plaatsen
HG
Jan
Ik zal het er bij plaatsen
HG
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Jaap,
Ik vraag mij af of de boot ooit wel in Canada heeft gevaren.
Ik heb het nergens kunnen vinden.
Het heeft misschien dienst gedaan in Liverpool bij het assisteren van de C.P.R. schepen.
HG
Jan.
Ik vraag mij af of de boot ooit wel in Canada heeft gevaren.
Ik heb het nergens kunnen vinden.
Het heeft misschien dienst gedaan in Liverpool bij het assisteren van de C.P.R. schepen.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Op de foto te zien, zou ze makkelijk op de Mersey kunnen varen.
Je zou dus zomaar gelijk kunnen hebben Jan !.
m.v.g., Roy
Je zou dus zomaar gelijk kunnen hebben Jan !.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
De BEAVER is volgens mij nooit in Canada geweest maar was gestationeerd in Liverpool, samen met de AFRICAN en de OTTER.
Elder Dempster begon in 1894 met de handel op Canada maar kwam vanaf 1898 in een heftige concurrentiestrijd terecht. Toen de Canadian Pacific Railway Co in 1903 aankondigde een lijndienst op Liverpool te willen openen, verkocht hij hen de hele vloot van zijn Canada Shipping Company (Beaver Line) voor £1,417,500,-.
Naast deze 3 sleepboten werden er nog 14 vrachtschepen overgedragen: LAKE CHAMPLAIN (RFA RUTHENIA), LAKE ERIE(RFA SAXOL), LAKE MANITOBA, LAKE MICHIGAN, MILWAUKEE, MONTCALM (RFA CRENELLA), MONTEAGLE, MONTEREY, MONTEZUMA (RFA ABADOL), MONTORT, MONTREAL, MOUNT ROYAL(RANGOL), MOUNT TEMPLE & MONTROSE
Elder Dempster begon in 1894 met de handel op Canada maar kwam vanaf 1898 in een heftige concurrentiestrijd terecht. Toen de Canadian Pacific Railway Co in 1903 aankondigde een lijndienst op Liverpool te willen openen, verkocht hij hen de hele vloot van zijn Canada Shipping Company (Beaver Line) voor £1,417,500,-.
Naast deze 3 sleepboten werden er nog 14 vrachtschepen overgedragen: LAKE CHAMPLAIN (RFA RUTHENIA), LAKE ERIE(RFA SAXOL), LAKE MANITOBA, LAKE MICHIGAN, MILWAUKEE, MONTCALM (RFA CRENELLA), MONTEAGLE, MONTEREY, MONTEZUMA (RFA ABADOL), MONTORT, MONTREAL, MOUNT ROYAL(RANGOL), MOUNT TEMPLE & MONTROSE
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.