volgens mij is de msl/b Alida al een hele tijd de Poolster.
groeten,
Wie weet?
wie weet meer week 2
Nou eerlijk gezegd kan ik geen foto plaatsen maar bij www.tugboat.nl staat een foto van de Poolster. U kan het makkelijk vinden als u via google, sleepboot Poolster, intikt dan krijgt u hem meteen te zien.
groeten Sietse,
groeten Sietse,
ALIDA / POOLSETR
Mensen,
Naar mijn meing niet dezelfde boot.
Van de Poolster is vrijwel alles bekend, van de ALIDA weinig.
Als we ze goed bekijken zijn er heel veel verschillen.
Als dit tenministe de Poolster is die werd bedoeld.
DWST
Naar mijn meing niet dezelfde boot.
Van de Poolster is vrijwel alles bekend, van de ALIDA weinig.
Als we ze goed bekijken zijn er heel veel verschillen.
Als dit tenministe de Poolster is die werd bedoeld.
DWST
Wie weet meer? (week 3)
Beste mensen,
Van veel boten hebben wij wel gegevens, maar soms weten wij niet welke gegevens bij welke boot behoren.
Wij rekenen op Uw kennis.
Deze week wat meer, want vorige week waren het er maar 5.
ALK - houten vaartuig met GM
AMI
ANNA
ANNA (Duits?)
vlet ANTON
ARIE
ATALANTE (achterop staat ???terdam)
AVANTI
AVANTI (188?)
Wie weet de juiste connecties?
Van veel boten hebben wij wel gegevens, maar soms weten wij niet welke gegevens bij welke boot behoren.
Wij rekenen op Uw kennis.
Deze week wat meer, want vorige week waren het er maar 5.
ALK - houten vaartuig met GM
AMI
ANNA
ANNA (Duits?)
vlet ANTON
ARIE
ATALANTE (achterop staat ???terdam)
AVANTI
AVANTI (188?)
Wie weet de juiste connecties?
wie weet meer week3
de Arie was geen chaterboot van mars
hij sleepte meestal voor Wm.H.Muller&Co dus de mineraals
eigenaar A.Loomeyer
daarvoor was het de Pieter van Meerman
het was een broer van de walkapitein van muller zoveer ik het nog weet
heb op de mineraal 5 ne de oosterkade gevaren
hij sleepte meestal voor Wm.H.Muller&Co dus de mineraals
eigenaar A.Loomeyer
daarvoor was het de Pieter van Meerman
het was een broer van de walkapitein van muller zoveer ik het nog weet
heb op de mineraal 5 ne de oosterkade gevaren
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
- Locatie: Dordrecht
ALK -
AMI -
ANNA -
ANTON -
ARIE
- (ex. Pieter), AB Loomeijer, Rotterdam, geb. 1951 onbekende werf, 282 EPK Stork-Ricardo (bron IVR-1963). Tenboekstellingsnummer 758B 1952 Haarlem.
ATALANTA : Fam. Troost, Amsterdam (vanaf 1952). Geb: Berninghaus, Duisburg, 1914. afm. 20,40x 4,90x 1,90 mtr. Voorzien van 500 epk Fiat 1946, Waarschijnlijk in 1952 ingebouwd. voorzien van kortstraalbuis. Teboekstellingsnummer 7877B 1952 Dordrecht. (bron IVR 1956) Vanaf ca. 1958 JOHANNA, J. Spiegels, Rotterdam (hierbij vermelding 360 EPK Fiat 1946, zonder kortstraalbuis)
AVANTI In 1929/1930 opgeleverd door Boele’s Scheepswerven en Machinefabriek te Bolnes. Gebouwd voor rekening van H.A. Moonen. Afm. 27,00 x 5,50x 1,85mtr. 300 ipk. Zou vóór de 2e W.O. naar Rusland zijn verkocht. (brion aantekening op een in mijn bezit zijnde foto)
AVANTI Mogelijk van Kr. Smit, Rotterdam. Vgl. IVR 1951 gebouwd in
1914 te Vlaardingen. Afm. 18,50 x 4,65 x 2,20 mtr. 130EPK. Overigens kiomen gegevens niet overeen met Bottema’s stoomregisters (hier wordt gesproken van 1913 en Marckmann en Faassen, alleen ketel??)
AMI -
ANNA -
ANTON -
ARIE
- (ex. Pieter), AB Loomeijer, Rotterdam, geb. 1951 onbekende werf, 282 EPK Stork-Ricardo (bron IVR-1963). Tenboekstellingsnummer 758B 1952 Haarlem.
ATALANTA : Fam. Troost, Amsterdam (vanaf 1952). Geb: Berninghaus, Duisburg, 1914. afm. 20,40x 4,90x 1,90 mtr. Voorzien van 500 epk Fiat 1946, Waarschijnlijk in 1952 ingebouwd. voorzien van kortstraalbuis. Teboekstellingsnummer 7877B 1952 Dordrecht. (bron IVR 1956) Vanaf ca. 1958 JOHANNA, J. Spiegels, Rotterdam (hierbij vermelding 360 EPK Fiat 1946, zonder kortstraalbuis)
AVANTI In 1929/1930 opgeleverd door Boele’s Scheepswerven en Machinefabriek te Bolnes. Gebouwd voor rekening van H.A. Moonen. Afm. 27,00 x 5,50x 1,85mtr. 300 ipk. Zou vóór de 2e W.O. naar Rusland zijn verkocht. (brion aantekening op een in mijn bezit zijnde foto)
AVANTI Mogelijk van Kr. Smit, Rotterdam. Vgl. IVR 1951 gebouwd in
1914 te Vlaardingen. Afm. 18,50 x 4,65 x 2,20 mtr. 130EPK. Overigens kiomen gegevens niet overeen met Bottema’s stoomregisters (hier wordt gesproken van 1913 en Marckmann en Faassen, alleen ketel??)