Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Jinny »

Klopt, bingo reageert mijn kennis.

Esther ****** met haar partner. Ze hebben in middels een kleinere -meter of 25-30 waar ze alleen nog maar mee varen en wonen.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Westeind »

JC schreef: 22 dec 2017 19:31 Voordat het schip NANO heette werd het wel degelijk bemensd door twee vrouwen, dat bedoelde ik dus.
Aha, tja sorry, ik ben natuurlijk een leek in de spitsenwereld, hoewel ik er wel in geboren ben :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Schier Hameete »

Spitsen met vrouwelijke bemanning is al oud op het plaatje van deze zie ik voor en achterop vrouwelijke bemanning.
Degene aan Stuurboord voor zou misschien een jongetje kunnen zijn maar ik denk ook een meisje.
Digoin Canal du Centre.jpg
Digoin Canal du Centre.jpg (181.44 KiB) 1802 keer bekeken
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door mastodont »

de spits "Mooie Trui "is hier ook al eens besproken
dat heeft de gemeenschap een flinke duit gekost
gr
leo
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Spitsenvaart.

Bericht door tijdstroom »

Die ook al, ik las nog een naam.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Jinny »

Had ik in die tijd van 'Mooie Trui' geweten, had ik er nu 30 jaar binnenvaart opzitten..
Helaas is dat anders gelopen...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Westeind »

Veridealiseer de binnenvaart maar niet,we moeten ook gewoon werken en vaak veel uren maken, en daarbij steeds meer regeltjesgekte accepteren .....
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Jinny »

Hmm, dat van die regeltjes snap ik.
Maar dat is overal zo...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Spitsenvaart.

Bericht door tijdstroom »

Van de week met hoogwater had ik wat hoogwater fotos gestuurd naar een journalist. Die vond het allemaal prachtig en gaaf. Dan denk ik: heb ik het mis, ik vind het eigenlijk maar niks in deze wintertijd, hoogwater, Marke 1, mist, sneeuw, glad, slechts 8 uur licht per dag. Heel de dag in je radar aan het varen. Vroeger deden de schippers het zo slecht nog niet, gingen maanden in een winterslaap.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Kees Touw
Berichten: 862
Lid geworden op: 12 jan 2011 12:24
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Kees Touw »

Even een zijsprong terug.
Het ging over vrouwen in de binnenvaart. Ik geef hier de paar voorbeelden die mij bekend zijn.
De uit Puttershoek afkomstig Engelina Muller (1897-1959) kocht in 1929 de stevenaak ARBEID ADELT en heeft daar tot 1936 mee gevaren.
Een ander was de uit Bergen op Zoom afkomstige Gesina Johanna Gielbert (1903-....) die met het sleepschip GEJO voer, een stevenaak van 318 ton.
Dan was er ook nog een vrouw die in plaats van haar man naar de beurs ging om reizen aan te nemen. Haar man bleef aan boord, het schip zag er uit als een jacht. Maar ik moet er bij zeggen dat de man stokdoof was en niet kon onderhandelen met bevrachters. Mensen die goed thuis zijn in de Terneuzense schipperswereld zullen wel weten wie ik bedoel.
De twee bovenstaande vrouwen komen ook voor op mijn site over de schipperswereld van Bergen op Zoom. Zie SCHEEPVAART II - 7 op:
https://schepen-en-schippers-van-bergen- ... jouwweb.nl
Plaats reactie