Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Gezellig een babbeltje met de buurvrouw maken, een afspraakje maken om vanmiddag even samen 'en ville' te gaan. De schepen zijn geladen, er wordt verdient, tevredenheid alom. Het weer is prachtig en de kwast gewillig, wat zien deze schepen er verzorgd uit, alleen de luiken op de Prosperité kunnen wel een likje teer gebruiken. Waar is dit ????

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Gokje: Straatsburg?
In ieder geval een haven waar ik nooit geweest ben.
Groetjes
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

Jan, Harry,
In die richting zoek ik het ook.
Aan de bouwstijl van de haven, kranen silo's etc. denk ik
dat het een Duitse haven zal zijn.
Misschien Kehl of Karlsruhe ???
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Het is Straatsburg jongens, ik was er ook nooit geweest. Ben wel blij met deze ansicht.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Het moest bijna die kant uit zijn, en ik zag die naamloze spits (zonder ankers) niet zo gauw op de Rijn varen.
Groetjes
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Een schip op spitsenmaat. Ik zag gisteren in Rotterdam nog een Engelse Bak liggen en moest toen gelijk aan onderstaand plaatje denken.

Harry

Afbeelding

Zo kwamen die bakken tijdens de Eerste Wereldoorlog aan op de Belgische en Franse kust. Ik geloof niet dat het helemaal de bedoeling was om ze zoals hier te laten stranden, maar misschien ook wel... Het lijkt er op dat ze bezig zijn deze weer vlot te trekken. Misschien wel in opdracht van Eugene Herbosch want die heeft heel wat Engelse Bakken gehad.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Hoi Harry,
Dit is van een ansicht uit Huningue, dat moet toch in de buurt van Straatsburg zijn, niet?

Afbeelding


Trouwens een duidelijk ingekleurde zwart-wit foto.
Groetjes
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Volgens mij ligt Hunningue in de buurt van Bazel, daar heb je toch ook de Klein Hunningerhafen?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Bertus

spitsen

Bericht door Bertus »

Hallo Mannu!! en hopelijk Dames,
Het is inderdaad Straatsburg. Hier een foto uit 1939 van het ms Stompwijk en als 3e lengte het ss Mastwijk met de zelfde gebouwen.
Ben hier vaak geweest toen ik me nog rijnvaartkapitein mocht noemen.
Denk alleen dat de mooie torntjes "weggebomd" zijn of gewoon verwijderd.
Afbeelding


Bertus
Bertus

spitsen

Bericht door Bertus »

TORENTJES. sorry
Plaats reactie