Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Zwerveropzee
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 mar 2009 23:51

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Zwerveropzee »

Foto weten los te peuteren bij het Volksbuurtmuseum Wijk C in Utrecht. 1952: Geladen spits ligt ingevroren op de Singel bij de Bemuurde Weerd/Weerdsluis. Meest waarschijnlijk dat deze geladen is voor de veevoerfabriek Hoog Hiemstra. Ben benieuwd wie deze herkent.:

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door mastodont »

het zal hem niet zijn ,maar hij heeft iets weg van de Eliane van Piet en Mimi de Kruik
dat was meen ik een de Winter spits en dat is deze niet denk ik
Het lijkt mij een Hollands gebouwde spits
gr
leo
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door JC »

Jaren later kreeg je echt wel een bekeuring als er helemaal niks van een naam of nummer te zien was. Het schip heeft wel iets bekends, maar dat zeggen "wij" altijd als we het eigenlijk gewoon niet weten :roll:
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Spitsenvaart.

Bericht door piet42 »

als ik de spits bekijkt lijkt het wel op het achterschip van de eva johannes ome jowannes faase gebouwd bij de De Hoop BV in Pannerden.
de achterbolder daarvan heeft de eva er maar een maar de de droogijzers ook wel zonnetent ijzer zij weer het zelfde ook de patrijspoorten
in de roef en ankerlier uitlaat weer niet want die zat bij de eva aan dek voor de stuurhut mar ja het is maar een begin

vaak koffie ab gedronken rinus op het stuurhut dak maar wie de was ophangt schiet de naam niet te binnen maar die vullen jullie zeker aan
Bijlagen
eva de hoop rinus opdak.jpg
eva de hoop rinus opdak.jpg (370.9 KiB) 2106 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Piet, daar heb ik ook al aan zitten denken een van de spitsen die voor De Hoop gebouwd zijn.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Spitsenvaart.

Bericht door piet42 »

Agatha, Gretha, Paula, Hilda, Ida, Rosa, Liena en Wanda. dat waren de spitsen van de hoop eens kijken wat we er verder van kunnen vinden
wat over een komt jammer dat er totaal geen letter of teken te zien is
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pionier
Berichten: 674
Lid geworden op: 18 apr 2007 18:57
Locatie: Dordrecht

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pionier »

piet42 schreef:als ik de spits bekijkt lijkt het wel op het achterschip van de eva johannes ome jowannes faase gebouwd bij de De Hoop BV in Pannerden.
de achterbolder daarvan heeft de eva er maar een maar de de droogijzers ook wel zonnetent ijzer zij weer het zelfde ook de patrijspoorten
in de roef en ankerlier uitlaat weer niet want die zat bij de eva aan dek voor de stuurhut mar ja het is maar een begin

vaak koffie ab gedronken rinus op het stuurhut dak maar wie de was ophangt schiet de naam niet te binnen maar die vullen jullie zeker aan
Na de foto nog eens goed te bekijken, zag ik dat mijn eerste reactie fout was, het was niet de vrouw van Faasse, maar een nicht van de familie, namelijk Diny Lindhout. Haar ouders voeren op de Klazina uit St. Philipsland, maar al lang geleden gestopt met varen.

Groet Wim Pionier
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door JC »

Volgens mij heb je dat goed gezien Wim. Het raadschip is overigens volgens mij geen Peijlspits.
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Spitsenvaart.

Bericht door t.fluks »

Is het misschien de "Fata Morgana" van Klaas de Groot?
of was die roef hoger?
Tammo.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Spitsenvaart.

Bericht door piet42 »

wim dan hebben we het vermoedelijk over deze klazina.

maar wie is de spits die ingevroren ligt ??
Bijlagen
stphilipsland'68 klazina.JPG
stphilipsland'68 klazina.JPG (55.46 KiB) 2326 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie