Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Voor alle duidelijkheid: citaat, Nee hoor Martin,een tot motorschip omgebouwde sleepkempenaar,welke omstreeks 2006 ingekort is naar 30 meter , euronr 02301448
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Wie weet?

Bericht door hank »

Invotra.

In 1962 nam Van Ommeren de totale kustvaartvloot van Invotra ut Rotterdam over.
Alle schepen werden onder gebracht bij dochter P.A.van Es & co zonder naam wisseling.
Invotra had ook een drietal onder Belgische vlag varende binnenschepen, Invotra 21,22 en Invotra ??
Deze nam VO ook over en gingen naar de dochter Rheinische Tankreederei GMBH in Dusseldorf.
De vrachtschepen kregen de namen Nievenheim, Uedesheim en de derde ben ik steeds naar op zoek.
Wat is de naam van de ex Invotra ?? ........heim.

Hank.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Hank, ik kan je helpen:

mvs INVOTRA 1 werd BERGHEIM, 50,10 x 6,62 x 2,26 - 499 ton, 1957 Meijntjes in Antwerpen, 375 pk Deutz RV6M 536.
mvs INVOTRA 21 werd NIEVENHEIM, 56,95 x 7,24 x 2,52 - 669 ton, 1958 Büsching & Rosemeijer in Uffeln Vlotho, 450 pk Deutz RV8M 536.
mvs INVOTRA 22 werd UEDESHEIM, 57,00 x 7,24 x 2,53 - 683 ton, 1958 Büsching & Rosemeijer in Uffeln Vlotho, 450 pk Deutz RV8M 536.

Mooie motoren stonden daar in.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Wie weet?

Bericht door hank »

Gert bedankt.

Inderdaad Bergheim,was wat kleiner dan de andere 2. Ex naam was Invotra 1 ik zocht bij Invotra 20.

Hank.
Antoon
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2017 04:29

Allegonda Kempenaar De Toekomst 1912

Bericht door Antoon »

Allegonda Kempenaar .Eigenaar H.M.Janssen . Geregistreerd :Engelen Gesloopt in Zeeland rond 1984. Werfplaatje
Bijlagen
Allegonda Werfplaatje bouwnummer.jpg
Allegonda Werfplaatje bouwnummer.jpg (120.94 KiB) 1884 keer bekeken
Antoon
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2017 04:29

Allegonda Kempenaar en Santa Maria Ingevroren.

Bericht door Antoon »

Ik heb deze foto,s van de kempenaar Allegonda van M.H.Janssen en spits Santa Maria. Ik kan echter niet vinden waar ze gemaakt zijn. Aan de leeftijd van familie zie ik dat het ongeveer tussen 1938 en1942 kan zijn. Wie kan me hierbij helpen.? Op foto,s met loodsen op achtergrond staan Antoon Janssen, Maria Janssen , Moeder Janssen Wolfs. 3e en 5e person kan ik niet thuis brengen. Misschien schipper en familie van de Santa Maria.
Op 2e foto :Voorschip van Allegonda met M.H.Janssen en op Santa Maria de eigenaar.
Op 3e foto: Beide schepen met op achtergrond de spoorbrug en naast Allegonda sleepmotor Philmar. Vaart misschien nog rond in Antwerpse haven vanaf +/_1954.
Foto,s gemaakt door Ries Janssen .Wie kan mij vertellen waar foto gemaakt is.
Bijlagen
Allegonda ingevroren- Waar- Antoon en maria Janssen x Grootmoeder en grootvader Janssen. waar.jpg
Allegonda ingevroren- Waar- Antoon en maria Janssen x Grootmoeder en grootvader Janssen. waar.jpg (95.03 KiB) 2621 keer bekeken
Allegonda en Santa Maria.jpg
Allegonda en Santa Maria.jpg (69.17 KiB) 2621 keer bekeken
Allegonda en Santa Maria in gevroren 1938-1942.Op achtergrond brug spoorlijn waar..jpg
Allegonda en Santa Maria in gevroren 1938-1942.Op achtergrond brug spoorlijn waar..jpg (87.13 KiB) 2621 keer bekeken
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Allegonda Kempenaar en Santa Maria Ingevroren.

Bericht door Kees Keijzer »

Hoi, Antoon;
Leuk dat je die foto's hier plaatst ;
IK heb het idee dat de paatjes genomen zijn in Den Bosch aan de Dieze, je ziet inderdaad de spoorbrug van 'sHertogenbosch. Het steigertje waar de schepen op liggen is bij de gebouwen van de Veemarkt, voor de kop van de schepen had je buiten beeld de Diezekeersluis. De hele omgeving is daar rond 1964 op de schop gegaan en de vaarweg verlegd, ik moet nog een foto hebben van de oude situatie ik zal t.z.t. wel eens zoeken. Even voor de goede orde ik ga je vraag vanavond verplaatsen naar het topic; WIE WEET, waar het thuis hoort, want voor elke vraag een nieuw topic beginnen werkt ook verwarrend. Lees even het Topic wat altijd bovenaan staat; LEES DIT EERST, daar wordt h.e.e.a uitgelegd.
Verder veel succes en kijk plezier .
Met vriendelijke groet Kees Keijzer moderator.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

dat is zeker den bosch thv van de veemarkt volgens mij zelf aan het zgn koeiensteiger waar de veeboten de beesten loste op de achtergrond de oude spoorbrug van de andere kant seinhuisje staat er nog de schepen liggen dus tussen de spoorbrug en dieze schut /keersluis
Afbeelding

De spoorbrug over de Dieze, in Den Bosch door Nederlandse troepen vernield

Koeien worden over een loopplank per schipgeladen

beide foto,s van ghna
Bijlagen
dieze veesteiger.jpg
dieze veesteiger.jpg (102.27 KiB) 2318 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Berghout-2
Berichten: 283
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:55
Locatie: Koudum

Re: Wie weet?

Bericht door Berghout-2 »

Wie weet of de Wilma nog bestaat?
Ik bedoel de luxe motor, spitsenmaat, van Jan Uuldriks. Een Kromhout (TS?) in de machinekamer.
Uuldriks deed in de jaren '80 af en toe nog een reisje, maar geen lastige meer gezien zijn leeftijd.
Eind jaren '80 lag hij in de buurt van Maastricht (Smeermaas?), waar hij in 1990 of '91 is overleden.
Alvast bedankt!
Wim.
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

De Wilma ligt al sinds vele jaren in Heeg,nog in vrijwel dezelfde staat als toen hij nog van Uuldriks was.
Ries de Bruin uit Lytshuzen ,bij Heeg, heeft hem toen gekocht en in Maasbracht opgehaald.Ik ben toe nog met Ries en Corry mee geweest.
Ries heeft hem een aantal jaren geleden verkocht aan,ik meen dat hij van der Pol heet.
Daar zijn er hier in de buurt een heleboel van, een hoop ook op een of andere manier verbonden met het water al generaties lang.
Groeten
Jan
De TS staat er nog steeds in trouwens.
De tegenwoordige naam is Spes Nova
Plaats reactie