dan kan het wel kloppen dat het een klipper is schip is behoorlijk rond in de kimmen en ook de in de lengte lopen de zijen behoorlijk rond weg
ik kom wel deze dependent uit werkendam tegen maar die zal het niet zijn gezien de opbouw www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?t=2758&start=1410
Piet, ik denk dat het dit oudje is, de naam Honkoop doet een lichtje bij me branden en dat het al een oud schip dat zie je op de foto's ook.Van 1958 tot 1983 DEPENDENT Honkoop Werkendam.Heb wel eens een foto onder ogen gehad van dat schip. https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... ekend.html
En volgens de meetbrief liggers : Dependent, 36x6.19x2.18=291 t, brandnummer; 21 B Zzee 1929.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Martin, dat zou de latere ANNECTO van Bos kunnen zijn. Die is in 1961 gebouwd als GERDA voor G. Wentink in Arnhem.
Maar er waren twee identieke schepen: Wentink liet in hetzelfde jaar ook de BERTUS bouwen, en die kan het dus ook zijn.
Allebei product van De Volharding in Foxhol. 57 x 7,13/7,15 x 2,62 - 695/705 ton, 435 pk Deutz RBA6M 528.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
wie kan deze luxemotor varend op de linge een naam geven schip heeft al een partij zand gelost zo te zie foto van Flickr afkomstig met dank voor het maken in 1956
Bijlagen
linge'56 - kopie.jpg (97.12 KiB) 1117 keer bekeken
ja klopt allemaal kees de het schip ziet er uit of het een zandman is ruim ligt voor langere tijd open zo te zien maar heeft niet echt een lange giek niet langer als het ruim om met de bak te lossen is de giek meestal langer en ligt dan naast de stuurhut. mogelijk een vaste losplek met kraan aan de wal ??
maar ik kan er geen letter op ontdekken
Het achterste vak luiken ligt zo te zien permanent dicht. Daar zou een zandschot kunnen staan. Hij heeft zo te zien net over bakboord gelost. Maar ik herken het schip niet.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Het schip is zo te zien aan de twee ijkmerken niet langer als 38 m. en meestal hadden die de giek wel wat langer. De ANJO van Mookhoek had na de verlenging naar 42 m de giek op op het stookhok liggen maar toen die 36 m.was lag de giek ook langs de hut. Hier twee foto's van dat schip voor en na de verlenging;
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.