Ja, ik zal weer even een update doen hoor
Wederom een drukke week achter de rug.
Begonnen aan de kade in de Biesboschhaven.
Cornet service heeft het ruim uitgespoten
- IMG_7605.jpg (194.88 KiB) 1345 keer bekeken
en geverfd
- IMG_7608.jpg (135.99 KiB) 1345 keer bekeken
Rood omdat ik daar nog een bus van heb staan, en het is iets minder 'besmettelijk'.
Ziet er weer strak uit.
- IMG_7640.jpg (122.17 KiB) 1346 keer bekeken
Wat een verfje niet doet.
Blommaert is langs geweest voor advies over de luiken en de luikenwagen. De inkorting was zeven luiken en dan kom je vervolgens of voor- of achteraan de luikenkap niet meer uit. Ik krijg nog offertes van ze, maar voorlopig krijg ik alles nog wel goed dicht.
Nieuwe vloerbedekking in de stuurhut laten leggen.
- IMG_7634.jpg (121.27 KiB) 1346 keer bekeken
In de voormachinekamer vuil onder de platen weggeschept, want daar rook het niet zo fris.
- IMG_7635.jpg (172.59 KiB) 1346 keer bekeken
Woensdag naar Instalho in de Beatrixhaven verhaald om de luikenwagen op te knappen. Die had wel wat tlc nodig
Ze hebben 'm eraf getild en in de loods onder handen genomen. De bakboordszijde is nu draaibaar zodat die kant beter meeloopt als je 'm vanaf stuurboord verrijdt. Nu is hij, na wat smering van de rail op de den, van een kant te bedienen. Hoewel hij elektrisch kan hijsen heb ik het handliertje ook vernieuwd zodat ik desnoods stroomloos kan hijsen. Ook handig voor als je snel even een luik open wil leggen, geen gedoe met verlengsnoeren en zo. Draden vervangen en twee blokken. De lepels (als je die zo noemt) vervangen en alles uitgelijnd. Hij werkt weer prima maar echt in je eentje openleggen wordt een uitdaging.. Ik ga 'm borstelen en in de Owatrol zetten mocht het ooit nog stoppen met regenen
Ik kon er ook tijdelijk m'n luiken opslaan die ik over heb, dus die liggen nu op een container.
- IMG_7642.jpg (104.8 KiB) 1346 keer bekeken
Ik moet er ergens nog een definitieve plek voor vinden.
Generator is geserviced, want die startte slecht. Kleppen gesteld, opvoerpompje vervangen en wat brandstofleidingen. Draait weer goed.
Vandaag eerst de luiken eraf gehesen en toen naar Dordrecht om te bunkeren bij Delta. GTL voorop want de DAF rookt nogal, vooral bij het starten. Eens kijken of dat beter wordt. Maar ik denk dat de verstuivers ook aandacht nodig hebben. Achterop gasolie en smeerolie voor de Deutz, wat drinkwater en toen richtig Jutphaas.
- IMG_7643.jpg (125.97 KiB) 1346 keer bekeken
Ik belde de sluisbediening van het Merwedekanaal om me aan te melden en toen bleek dat dat in de winterperiode 24 uur van te voren moest. Had ik even gemist
Maar de Zuidersluis werd aan het eind vd middag toevallig bediend om een Spaans bootje door te laten, dus dat was mazzel, we mochten toch schutten. Flink doorgedraaid op de Lek maar helaas zat de Beatrix tegen, waardoor de sluiswachter toch nog even op ons moest wachten
Alle lof; wie zegt dat de overheid niet flexibel kan zijn?
Om half zes gemeerd langszij de Miranda, die lijkt er wel een beetje op. Een hardloper met een langzaamloper erin; 600pk Brons. Als die volaan draait kun je er misschien wel achter waterskieen
Volgende week de ijkmerken als het weer het toelaat. Dan heb ik nog wat andere afspraken, maar de week erop hoop ik aan de gang te kunnen.