Vandaag Sunpellets geladen bij de OBA in de Westhaven, Amsterdam.
Het was de bedoeling dat dat om zeven uur zou gebeuren, maar de planners van de OBA zijn ondoorgrondelijk..
Zowel de controleur van SGS als de Jannette waren startklaar, maar er gebeurde - niets.
Wat heen en weer gebeld en iemand van Operations aan de lijn; "Jullie staan op de planning voor vanmiddag". Op de vraag waarom niet op de afgesproken tijd kwam het antwoord "ik heb de planning niet gemaakt".
Daar ga je de oorlog niet mee winnen..
Maar om elf uur moesten we ineens
onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
Wij gingen openleggen en de wal ff eten, dan zou het feest beginnen.
Maar na het eten begon er van alles, maar niet bij ons. Controleur helemaal over de z@#k, want die was er al sinds zeven uur vanmorgen. Speciaal voor ons. Voor nop dus. Wij ook niet blij, belletjes met bevrachter etc. Maar OBA doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, en vertelt je het na afloop
Twee en een half uur nadat we laadgereed waren werd eindelijk begonnen met laden. Grote grijper waar 19 ton sunpellets in paste. Voorzichtig tot net boven de den en dan poeff, stofwolk en een berg in het ruim. In anderhalf uur zat het er in. Zelfs 5% meer mee mogen nemen, een soort goedmakertje zeg maar. Want het was veel zwaarder dan gewone sunpellets dus het paste er makkelijk in. Vorige keer zaten we met 435 ton sunpellets onder de luiken vol, en nu met 524 ruimte zat over.
We liggen recht en gelijklastig, paar hapjes laten shiften. De mannen die het laden deden was helemaal niet mis mee, nu die planners nog..
Dichtgelegd en vertrokken. Altijd leuk om dwars door Amsterdam te varen. Zelfs met 12km/uur.
Die bom op het Slik wordt morgen tussen 07:00 en 09:00 opgeruimd en via de Oranjesluizen afgevoerd.
Dus morgenochtend is eerst het binnen- en daarna het buiten IJ gestremd. Aldus sector Schellingwoude.
We kwamen een grijze boot tegen die er wel wat mee te maken zal hebben. De A851 Cerberus, een duikvaartuig van de Marine.
Op het ARK afgespoten.
De Beatrix doorgeschut samen met een flink containerschip, en een diep (3,5m) beunschip. Die laatste ging door z'n steekeind heen vanwege een golfje water wat de sluis in liep. Ook wij moesten flink in de ho-ijzers, maar ons steekeind bleef heel. Niet te schielijk afstoppen hé. dDie golven lopen soms door de sluis vanaf het Lekkanaal. Blijkbaar vooral als er een schip met gang aan komt. Dit volgens de buurman van het beunschip die het allemaal al eerder had meegemaakt.
Daarna de Lek overgestoken en Vianen binnen geschut. Na de sluis gaan liggen, want het was inmiddels tien uur.
Morgenochtend loopt de vloed op de Lek, vandaar de keuze voor het Merwedekanaal.
De (nagekomen) plaatjes:
- Toch niet bij dit pijpje
- IMG_0063.jpg (190.08 KiB) 1760 keer bekeken
- Brugkraan 3
- IMG_0064.jpg (137.92 KiB) 1760 keer bekeken
- De controleur was onder de indruk
- IMG_0065.jpg (171.12 KiB) 1760 keer bekeken
- De eerste 20 ton zit er in
- IMG_0068.jpg (195.07 KiB) 1760 keer bekeken
- Een kleine 20 ton in een keer
- IMG_0070.jpg (160.32 KiB) 1760 keer bekeken
- De grijper kwam dichtbij de hut
- IMG_0073.jpg (136.52 KiB) 1760 keer bekeken
- Het zit er in
- IMG_0074.jpg (219.29 KiB) 1760 keer bekeken
- Schrootrunner II met een volgend slachtoffer
- IMG_0077.jpg (138.05 KiB) 1760 keer bekeken
- Binnen-IJ met druk verkeer
- IMG_0078.jpg (135.13 KiB) 1760 keer bekeken
- The bombsquad?
- IMG_0079.jpg (169.44 KiB) 1760 keer bekeken
- De Regalo draait Driemond binnen
- IMG_0080.jpg (165.47 KiB) 1760 keer bekeken