Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kapitein Spok »

Afbeelding
Adrie staat er bij als een man in bonus ,schipper naast God

Leo, ze hebben me wel verteld dat God lange haren had, maar over een rode broek heb ik nooit horen spreken.

Wel fijn dat ik dit nu weet, de hemel wordt er gewoon nog aantrekkelijker door. :lol:
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door teerkwast »

Mooie spits, die delta, PRACHTSCHIP.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

intussen met een nieuwe voor boeing en nu in Terneuzen bij de timmerman voor een nieuwe aluminum stuurhut
maar we dwalen af :wink:
het wachten is op de eerste reis van Eric
gr
leo
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

mastodont schreef: 26 nov 2017 17:19bij de timmerman voor een nieuwe aluminum stuurhut
:?: :?: :?: .......... :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Erik,ik wil nog even ingaan op je jongste update:goed dat je dat GMP-gedoe positief ziet; het is uiteraard goed om formeel aan te kunnen tonen dat 'n misser in de keten in ieder geval niet aan jou gelegen kan hebben,maar toen dit systeem ingevoerd werd,was ik er niet zo blij mee: meer gedoe en administratieve druk voor iets wat al 40 jaar goed ging: het aanbieden van 'n schoon en droog ruim en het netjes op de plaats van bestemming brengen van de lading maar enfin,
tijden veranderen en je moet mee.
Over de omkeerinrichting;'k heb Ed nog niet gehoord maar waar ik aan denk is 'n klein luchtlekje bij of in de omkeercilinder waardoor hij net de kracht mist om z'n werk te doen. Kan zijn dat door wat smering de zaak wat soepeler gaat en daarmee het probleem opgelost is. Ik heb wel eens wat moeilijkheden met de startcilinder gehad; die wilde op gegeven moment niet voldoende omhoog komen waardoor de motor wel startte maar niet bleef lopen. Dit had idd te maken met slijtage en daardoor luchtlekkage in de cilinder. Die heb ik toen laten reviseren( niet meer dan wat nieuwe o-ringen,meen ik)
Over de ijmerken; nooit gehoord dat je die er zelf in moet hakken;verschillende keren 'n schip over laten meten maar altijd werd dat gedaan door een van de mannen die het schip overmaten. (of was dit een delegeer-idee,zo van' als je dit nu zelf doet dan valt de rekening lager uit')
Nu, aan de vooravond van je eerste reis,wens ook ik je veel succes!
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Dank voor de leuke reacties 8)

Dat van doe 't zelf ijkmerken inhakken heb ik niet zelf aangeslingerd veen1195 maar ik heb er ook geen problemen mee. Was wel leuk om te doen. En ik heb er nog geen rekening van binnen, dus dat vind ik al lang best.

Vandaag dan de BHV cursus gedaan, op het kantoor van BLN-Schuttevaer.

Eerst weer eens ervaren hoe de rest van Nederland lekker in de file naar z'n werk mag elke dag; twee en half uur van Noordwijk naar Zwijndrecht :roll: We waren zowat een uur te laat..

Maar erg leerzaam en nuttig, 's morgens de medische kant en 's middags brand en andere gevaren.
IMG_7667.jpg
IMG_7667.jpg (132.15 KiB) 1819 keer bekeken
Zelfs nog even met een CO2 blusser in de weer geweest. In de regen, maar het ging toch niet vanzelf uit :lol:

In de klas m'n telefoon maar op stil gezet want de bevrachter bleef maar bellen. Via de App verder, dat viel minder op.

Er kwamen diverse reisjes voorbij:

Raapschroot van Spyck naar Maashees.
Grind van de Maas naar Almelo
Stukgoed van Papendrecht naar de Maasvlakte
Staalplaten van Antwerpen naar Dussseldorf
Stukgoed van Heilbron naar Antwerpen.

Die laatste drie reizen waren allemaal met lang spul. Zul je net zien; heb ik de gebinten vast laten lassen omdat kokerspanten me voorlopig te duur waren, loop ik er de allereerste dag gelijk drie reizen door mis :roll:
Dus het zou zó maar kunnen dat wanneer ik wat geld verdiend heb ik als eerste klus die kokerspanten erin laat maken. Want dit is toch bepaald zonde.

Na wat heen en weer onderhandelen is het uiteindelijk helemaal aan het eind van de dag die reis Spyck-Maashees geworden. Onder de luiken vol voor een blokvracht. Woensdagavond laden.

Dus ik kan voor het eerst zeggen; "we zijn aan de reis".
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

Gefiliciteerd en behouden vaart gewenst!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny »

Gefeliciteerd
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Vliegende Vaart

Bericht door de graaf »

pieter53 schreef: 26 nov 2017 17:24
mastodont schreef: 26 nov 2017 17:19bij de timmerman voor een nieuwe aluminum stuurhut
:?: :?: :?: .......... :mrgreen:
ja die timmerman maakt ook alu stuurhut prima kwaliteit net als zijn timmerwerk, jaren geleden heb ik er ook een geplaatst bij hem nooit geen spijt van gehad
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Vliegende Vaart

Bericht door k-k »

Goede reis gewenst Erik! gr. Klaas.
Plaats reactie