Zoals denk ik wel bekend hier op het forum concentreert Vliegende Vaart zich momenteel even op de eerste deel van de bedrijfsnaam.
Als je Vliegende Vaart bij de Kamer van koophandel opzoekt vindt je Binnenvaart en Dienstverlening voor de luchtvaart.
Ik doe tijdelijk op contract basis Pilot service bij een luchtvaartbedrijf uit Madrid.
Jannette ligt even stil in de thuishaven.
Na een weekje opfriscursus en twee simulator sessies kon ik weer aan de gang. Het bedrijf waar ik af en toe voor free-lance heeft een paar eigen lijndiensten op het Caribisch gebied, maar doen eigenlijk voornamelijk ACMI-werk. ACMI betekent Aircraft Crew Maintenance & Insurance, voor andere luchtvaartmaatschappijen. Ze verhuren dus vliegtuigen plus crew en alles wat erbij hoort.
Heb eerst een charter naar Reunion in de Indische oceaan gedaan, voor een Franse maatschappij.
En daarna de Hajj. De Hajj zijn moslims die op bedevaart gaan naar Mecca en Medina in Saoudie Arabie. Er gaan een dikke 2 miljoen mensen die kant op, en dat moet allemaal in een paar weken gebeuren. Dat kunnen de reguliere luchtvaartmaatschappijen niet aan dus worden er van over de hele wereld vliegtuigen ingehuurd.
Wij vliegen deze keer met drie kisten voor de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesie, en een voor een Marokkaanse maatschappij. We zijn gestationeerd in Makassar op Sulawesi in Oostelijk Indonesie, en vliegen vanuit Makassar, Lombok en Balikpapan naar Medina en Jedda.
Met 450 pax, vluchten van een uur of elf. Uiteraard doe je als crew maar één vlucht en ga je het hotel in. Een dag later ferry je een (meestal dezelfde-) kist leeg weer terug.
Dit proces duurt ongeveer een maand.
Overmorgen is iedereen ter plaatse en vliegen we de kisten terug naar Madrid. De crews kunnen dan een weekje met verlof en er is tijd voor groot onderhoud aan de machines.
De laatste week van augustus gaan we weer terug naar the KSA (Kingdom of Saudi Arabia) en beginnen we aan de tweede fase, het terug vliegen van alle pelgrims naar huis.
Eind september zit het erop en ferry-en we de kisten terug naar Madrid.
En dan ga ik weer met de Jannette aan de gang
Wat plaatjes:
Vliegende Vaart
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Erik, zien we wat je allemaal uitspookt.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
Mooi plaatjes bij de praatjes, Eric. Altijd leuk om eens wat anders te zien.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26
Re: Vliegende Vaart
Erik veel succes, we missen je hier wel. Hopelijk heb je een goede oppas voor de "Jannette"
gr Wim
gr Wim
Re: Vliegende Vaart
Hallo Erik,
De Jannette ligt er mooi bij in Vreeswijk.
Zo te zien alles mooi in de verf.
Een interessant reisverslag door de lucht, in plaats van over het water.
Je hebt groot gelijk dat je dit soort mooie vliegreisjes maakt.
Varen is op dit moment ook niet alles met de lage waterstand.
De Jannette ligt er mooi bij in Vreeswijk.
Zo te zien alles mooi in de verf.
Een interessant reisverslag door de lucht, in plaats van over het water.
Je hebt groot gelijk dat je dit soort mooie vliegreisjes maakt.
Varen is op dit moment ook niet alles met de lage waterstand.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Mooie reportage, Erik.
o
o
Groeten Lau Bos,
lukt et vandaege nie, dan lukt et morrege.
lukt et vandaege nie, dan lukt et morrege.
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Vliegende Vaart
Erik,
Bedankt voor je bijdrage aan dit forum, blijft leuk om te lezen hoe je diverse banen met elkaar combineert.
mvg
Geert
Bedankt voor je bijdrage aan dit forum, blijft leuk om te lezen hoe je diverse banen met elkaar combineert.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Vliegende Vaart
Tussendoor toch een stukje aan het varen, Erik?
grt Wim
grt Wim
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Vliegende Vaart
Erik,
Een vraagje i.v.m. zonnepanelen. Gisteren rijden wij langs de A 15 > Arnhem, onderweg hebben ze een oude vuilstort volgezet met honderden zonnepanelen. Hebben jullie geen last van schitteringen bij bepaalde aanvliegroutes of zal er rekening worden gehouden met het plaatsen?
mvg
Geert
Een vraagje i.v.m. zonnepanelen. Gisteren rijden wij langs de A 15 > Arnhem, onderweg hebben ze een oude vuilstort volgezet met honderden zonnepanelen. Hebben jullie geen last van schitteringen bij bepaalde aanvliegroutes of zal er rekening worden gehouden met het plaatsen?
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Vliegende Vaart
Wim had het al gezien, tussendoor inderdaad een klein stukje gevaren.
Ik ben een weekje thuis want alle hadji's zijn ter plaatse dus konden de crew's even met verlof. Kisten van Jeddah naar Madrid geferried en iedereen naar huis voor de broodnodige R&R. Een maand van huis is lang zat.
In die week ga ik wat klusjes laten doen aan de varende tak van het bedrijf. Zodat ik begin oktober gelijk weer aan de gang kan. Hopelijk is het water dan nog steeds laag.
Al in het voorjaar een afspraak gemaakt met Simon van Berchum, aan de dijk tussen Werkendam en Sleeuwijk. Bijtijds want daar zijn ze gewoonlijk al ver van tevoren volgeboekt.
Dus gisteren van de Handelskade vertrokken en via het Merwedekanaal naar Sleeuwijk.
Liep best vlot, Vianen hield de deuren voor ons open, en we waren precies op het uur aan de spoorbrug van Arkel. Alleen moesten we meer dan een uur wachten in Gorcum want de Merwedesluis draaide beperkt ivm waterbesparing.
Eenmaal op de Merwede vlogen de forumleden ons met meer dan 30 knopen om de oren
In het haventje van van Berchum vastgemaakt langs het werkschip, en teruggefietst om de auto op te halen.
Ik zal komende week wat plaatjes proberen te maken van de werkzaamheden.
Wat plaatjes van deze wereldreis..:
Ik ben een weekje thuis want alle hadji's zijn ter plaatse dus konden de crew's even met verlof. Kisten van Jeddah naar Madrid geferried en iedereen naar huis voor de broodnodige R&R. Een maand van huis is lang zat.
In die week ga ik wat klusjes laten doen aan de varende tak van het bedrijf. Zodat ik begin oktober gelijk weer aan de gang kan. Hopelijk is het water dan nog steeds laag.
Al in het voorjaar een afspraak gemaakt met Simon van Berchum, aan de dijk tussen Werkendam en Sleeuwijk. Bijtijds want daar zijn ze gewoonlijk al ver van tevoren volgeboekt.
Dus gisteren van de Handelskade vertrokken en via het Merwedekanaal naar Sleeuwijk.
Liep best vlot, Vianen hield de deuren voor ons open, en we waren precies op het uur aan de spoorbrug van Arkel. Alleen moesten we meer dan een uur wachten in Gorcum want de Merwedesluis draaide beperkt ivm waterbesparing.
Eenmaal op de Merwede vlogen de forumleden ons met meer dan 30 knopen om de oren
In het haventje van van Berchum vastgemaakt langs het werkschip, en teruggefietst om de auto op te halen.
Ik zal komende week wat plaatjes proberen te maken van de werkzaamheden.
Wat plaatjes van deze wereldreis..: