Op zondags draaien in de winter vgs mijn informatie de bruggen en sluizen niet op het Merwede kanaal. Daarom maar via Tiel gegaan.
En de elec heeft teruggebeld, en uitgelegd welke draadjes. Komt goed.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Een rondje hardlopen, Ed.
Wat moest je in Wijk?
Doe jij dat dan niet?
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Oh? Ik meende dat dat gewoon het hele jaar door ging, omdat er ook transport plaats vind. Misschien niet door oud Vreeswijk?
Ik "loop" alleen hard op diep water, Wim.
Ik "loop" alleen hard op diep water, Wim.
Re: Vliegende Vaart
Ik ben het in deze volledig met Pieter eens, het is best te doen, alleen niet rendabel...Ze zeggen geen verstand te hebben van die oude materie.
Als je geen haast hebt mag je die oude dynamo wel op Schoorldam op de wal gooien, loop ik het ding wel na...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Re: Vliegende Vaart
Ik zou geen geld aan dat oude ding spenderen Ed. Die 160A wisselstroomdynamo van mij heeft een goede 500€ gekost qua aanschafprijs. Bosch-cloon made in Taiwan. Maar hij doet het, want de ampéremeter stond vol in de hoek.
IJzerwerk van fundatie aanpassen en elektrawerk van nieuwe kabels leggen en het ding aansluiten kwam daar nog bij.
Maar jij bent natuurlijk reten-handig en hebt waarschijnlijk meer vrije tijd dan ik. Want ik vlieg hier van het ene naar het volgende klusje, en dat blijft voorlopig nog wel even zo
IJzerwerk van fundatie aanpassen en elektrawerk van nieuwe kabels leggen en het ding aansluiten kwam daar nog bij.
Maar jij bent natuurlijk reten-handig en hebt waarschijnlijk meer vrije tijd dan ik. Want ik vlieg hier van het ene naar het volgende klusje, en dat blijft voorlopig nog wel even zo
Re: Vliegende Vaart
Maar eens een keer zien. Schoorldam word hem vermoedelijk niet, daar kwam ik het laatst langs met de Leidsegracht, vele jaren geleden.
Ja, dat heb je als je piloot bent, hè. Dat vliegen zit er aan vast.
Overigens is het nog niet zeker of de dynamo niet in orde is, hoor, kan ook de regelaar zijn, die zit in een aparte kast.
Afijn, staat ook niet in de brand!
Ja, dat heb je als je piloot bent, hè. Dat vliegen zit er aan vast.
Overigens is het nog niet zeker of de dynamo niet in orde is, hoor, kan ook de regelaar zijn, die zit in een aparte kast.
Afijn, staat ook niet in de brand!
Re: Vliegende Vaart
Vliegende schippers, zijn niet zo zeldzaam hoor. Ik hoor meestal dat ze haast hebben.
Re: Vliegende Vaart
Erik, ik zal je weer even bovenaan zetten, dan hoeven de spotters op de route Werkendam-Vreeswijk morgen niet zover te zoeken
succes maar weer, grt Bram
succes maar weer, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Ja, ik zal weer even een update doen hoor
Wederom een drukke week achter de rug.
Begonnen aan de kade in de Biesboschhaven.
Cornet service heeft het ruim uitgespoten en geverfd Rood omdat ik daar nog een bus van heb staan, en het is iets minder 'besmettelijk'.
Ziet er weer strak uit. Wat een verfje niet doet.
Blommaert is langs geweest voor advies over de luiken en de luikenwagen. De inkorting was zeven luiken en dan kom je vervolgens of voor- of achteraan de luikenkap niet meer uit. Ik krijg nog offertes van ze, maar voorlopig krijg ik alles nog wel goed dicht.
Nieuwe vloerbedekking in de stuurhut laten leggen. In de voormachinekamer vuil onder de platen weggeschept, want daar rook het niet zo fris.
Woensdag naar Instalho in de Beatrixhaven verhaald om de luikenwagen op te knappen. Die had wel wat tlc nodig
Ze hebben 'm eraf getild en in de loods onder handen genomen. De bakboordszijde is nu draaibaar zodat die kant beter meeloopt als je 'm vanaf stuurboord verrijdt. Nu is hij, na wat smering van de rail op de den, van een kant te bedienen. Hoewel hij elektrisch kan hijsen heb ik het handliertje ook vernieuwd zodat ik desnoods stroomloos kan hijsen. Ook handig voor als je snel even een luik open wil leggen, geen gedoe met verlengsnoeren en zo. Draden vervangen en twee blokken. De lepels (als je die zo noemt) vervangen en alles uitgelijnd. Hij werkt weer prima maar echt in je eentje openleggen wordt een uitdaging.. Ik ga 'm borstelen en in de Owatrol zetten mocht het ooit nog stoppen met regenen
Ik kon er ook tijdelijk m'n luiken opslaan die ik over heb, dus die liggen nu op een container. Ik moet er ergens nog een definitieve plek voor vinden.
Generator is geserviced, want die startte slecht. Kleppen gesteld, opvoerpompje vervangen en wat brandstofleidingen. Draait weer goed.
Vandaag eerst de luiken eraf gehesen en toen naar Dordrecht om te bunkeren bij Delta. GTL voorop want de DAF rookt nogal, vooral bij het starten. Eens kijken of dat beter wordt. Maar ik denk dat de verstuivers ook aandacht nodig hebben. Achterop gasolie en smeerolie voor de Deutz, wat drinkwater en toen richtig Jutphaas. Ik belde de sluisbediening van het Merwedekanaal om me aan te melden en toen bleek dat dat in de winterperiode 24 uur van te voren moest. Had ik even gemist Maar de Zuidersluis werd aan het eind vd middag toevallig bediend om een Spaans bootje door te laten, dus dat was mazzel, we mochten toch schutten. Flink doorgedraaid op de Lek maar helaas zat de Beatrix tegen, waardoor de sluiswachter toch nog even op ons moest wachten Alle lof; wie zegt dat de overheid niet flexibel kan zijn?
Om half zes gemeerd langszij de Miranda, die lijkt er wel een beetje op. Een hardloper met een langzaamloper erin; 600pk Brons. Als die volaan draait kun je er misschien wel achter waterskieen
Volgende week de ijkmerken als het weer het toelaat. Dan heb ik nog wat andere afspraken, maar de week erop hoop ik aan de gang te kunnen.
Wederom een drukke week achter de rug.
Begonnen aan de kade in de Biesboschhaven.
Cornet service heeft het ruim uitgespoten en geverfd Rood omdat ik daar nog een bus van heb staan, en het is iets minder 'besmettelijk'.
Ziet er weer strak uit. Wat een verfje niet doet.
Blommaert is langs geweest voor advies over de luiken en de luikenwagen. De inkorting was zeven luiken en dan kom je vervolgens of voor- of achteraan de luikenkap niet meer uit. Ik krijg nog offertes van ze, maar voorlopig krijg ik alles nog wel goed dicht.
Nieuwe vloerbedekking in de stuurhut laten leggen. In de voormachinekamer vuil onder de platen weggeschept, want daar rook het niet zo fris.
Woensdag naar Instalho in de Beatrixhaven verhaald om de luikenwagen op te knappen. Die had wel wat tlc nodig
Ze hebben 'm eraf getild en in de loods onder handen genomen. De bakboordszijde is nu draaibaar zodat die kant beter meeloopt als je 'm vanaf stuurboord verrijdt. Nu is hij, na wat smering van de rail op de den, van een kant te bedienen. Hoewel hij elektrisch kan hijsen heb ik het handliertje ook vernieuwd zodat ik desnoods stroomloos kan hijsen. Ook handig voor als je snel even een luik open wil leggen, geen gedoe met verlengsnoeren en zo. Draden vervangen en twee blokken. De lepels (als je die zo noemt) vervangen en alles uitgelijnd. Hij werkt weer prima maar echt in je eentje openleggen wordt een uitdaging.. Ik ga 'm borstelen en in de Owatrol zetten mocht het ooit nog stoppen met regenen
Ik kon er ook tijdelijk m'n luiken opslaan die ik over heb, dus die liggen nu op een container. Ik moet er ergens nog een definitieve plek voor vinden.
Generator is geserviced, want die startte slecht. Kleppen gesteld, opvoerpompje vervangen en wat brandstofleidingen. Draait weer goed.
Vandaag eerst de luiken eraf gehesen en toen naar Dordrecht om te bunkeren bij Delta. GTL voorop want de DAF rookt nogal, vooral bij het starten. Eens kijken of dat beter wordt. Maar ik denk dat de verstuivers ook aandacht nodig hebben. Achterop gasolie en smeerolie voor de Deutz, wat drinkwater en toen richtig Jutphaas. Ik belde de sluisbediening van het Merwedekanaal om me aan te melden en toen bleek dat dat in de winterperiode 24 uur van te voren moest. Had ik even gemist Maar de Zuidersluis werd aan het eind vd middag toevallig bediend om een Spaans bootje door te laten, dus dat was mazzel, we mochten toch schutten. Flink doorgedraaid op de Lek maar helaas zat de Beatrix tegen, waardoor de sluiswachter toch nog even op ons moest wachten Alle lof; wie zegt dat de overheid niet flexibel kan zijn?
Om half zes gemeerd langszij de Miranda, die lijkt er wel een beetje op. Een hardloper met een langzaamloper erin; 600pk Brons. Als die volaan draait kun je er misschien wel achter waterskieen
Volgende week de ijkmerken als het weer het toelaat. Dan heb ik nog wat andere afspraken, maar de week erop hoop ik aan de gang te kunnen.
Re: Vliegende Vaart
Zo zo, dat ruim ziet er gelikt uit! Ga je ook rollen varen?
Een luikenwagen in je eentje bedienen vergt denk ik vooral gewenning. Ik meende een starre verbinding te zien tussen beide kanten, dat moet eigenlijk wel goed te krijgen zijn. Maar goed, als het aardig waait kan het toch nog een tricky onderneming worden.
Die vloerbedekking in de stuurhut... (ja ik heb weer wat te mekkeren ) ...ik vrees dat je daar nog wel spijt van gaat krijgen.
Je kunt nog zo je best doen om je schip schoon te houden, vloerbedekking is een magneet voor vuil. Ik heb laminaat in de hut, nadat er eerst van die (namaak) Heuga tegels in lagen. Die waren binnen een jaar verrot. Ofschoon we de hut toch wel schoon hielden en de tegels ook een paar keer gesopt waren. Maar je ontkomt er niet aan in de stuurhut, daar komt vuil het makkelijkste binnen. Ik denk dat linoleum o.i.d. nog de beste keuze is voor een stuurhut.
Maar het gaat de goede kant op! Ben benieuwd wanneer je je eerste reis gaat doen!
Een luikenwagen in je eentje bedienen vergt denk ik vooral gewenning. Ik meende een starre verbinding te zien tussen beide kanten, dat moet eigenlijk wel goed te krijgen zijn. Maar goed, als het aardig waait kan het toch nog een tricky onderneming worden.
Die vloerbedekking in de stuurhut... (ja ik heb weer wat te mekkeren ) ...ik vrees dat je daar nog wel spijt van gaat krijgen.
Je kunt nog zo je best doen om je schip schoon te houden, vloerbedekking is een magneet voor vuil. Ik heb laminaat in de hut, nadat er eerst van die (namaak) Heuga tegels in lagen. Die waren binnen een jaar verrot. Ofschoon we de hut toch wel schoon hielden en de tegels ook een paar keer gesopt waren. Maar je ontkomt er niet aan in de stuurhut, daar komt vuil het makkelijkste binnen. Ik denk dat linoleum o.i.d. nog de beste keuze is voor een stuurhut.
Maar het gaat de goede kant op! Ben benieuwd wanneer je je eerste reis gaat doen!