Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Op deze Valzeina ben ik in 1965 nog matroos geweest.Dit schip is gebouwd in Linz a.d.Donau en in Straatsburg geassembleerd.Er was ook een Valzeina,in 1950 in Slikkerveer gebouwd.Dit is nu de Lia.
Groeten,Arie.
Re: Vliegende Vaart
Dat is inderdaad de Valzeina geweest Joop, volgens binnenvaart.eu
En ik noemde het een oude Zwitser maar hij blijkt even oud te zijn als de Jannette, van 1958
En ik noemde het een oude Zwitser maar hij blijkt even oud te zijn als de Jannette, van 1958
Re: Vliegende Vaart
dan is het niet de valzeina die onze stuurhut er af heeft gevaren want dat was in 52 dus was het de valzeina die in 50 is gebouwd
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Vliegende Vaart
Het zal wel schrikken geweest zijn voor z'n klein manneke Joop ?
. Maar het is toch weer goed gekomen later KarelRe: Vliegende Vaart
Karel het is zeker goed gekomen achter de bar ik met mijn vrouw en voor de bar Adrie koppejan de schrijver van de zeeuwse beurtvaart boeken en de Carl Johann saathof schipper van de luxe motor oost friesland
- Bijlagen
-
- museumbar.jpg (167.24 KiB) 2549 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Vliegende Vaart
Teruggezakt naar pagina drie - tijd voor een update.
Na een weekje curus in een andere tak van (tran-) sport weer begonnen.
Maandag is Eprom geweest om het stuurwerk te repareren. Er was een printje in de schakelkast doorgebrand, waarschijnlijk veroorzaakt door sluiting in de elektromotor aansluitingen. Afdek kapje is van metaal en waarschijnlijk heeft daar een draad van de voeding tegenaan gezeten. Print vervangen, de elektronika ingeregeld en het werkt weer. Hopelijk blijft dat zo.
Dinsdag nog geen reis dus wat klusjes gedaan. Schoorsteen geschuurd en geverfd met Sigma S2U Allure Gloss. Heerlijke verf om mee te werken en een prachtig strak resultaat, maar niet goedkoop.
De machinekamer luchthappers kaal gemaakt want die bladderden af. Ze zijn nl. gegalvaniseerd en daar houdt normale menie niet zo best op. De loodmenie die daar ooit op gezet is kwam eraf. Goed kaal gemaakt en licht opgeschuurd, met water de zinkzouten eraf geborsteld en toen speciale non-ferro primer gebruikt.
Een reis aangenomen van Langeweg naar Meppel met 500t tarwe.
Woensdag die kant op. In Dordrecht gebunkerd en in ‘s Gravendeel even gestopt om de tachograaf te laten vervangen door een ruil-unit. Hij gaf alleen maar onzin op het scherm weer. Hij is terug naar de fabrikant, en hopelijk kan hij gerepareerd worden.
sAvonds in Langeweg gemeerd bij Agrifirm.
De volgende morgen om acht uur begonnen en om twee uur vol.
Het liep niet echt snel, uit een simpel pijpje maar vriendelijke mensen daar.
Daarna naar Dordrecht en om een uur af acht gemeerd aan de Buiten Walevest langszij een ander geladen schip.
Vrijdag stilgelegen want m’n schipper-in-opleiding waarmee ik vaar moest examen doen in Harlingen. Hij doet de verkorte opleiding voor Groot vaarbewijs, en is in een jaar klaar. Hoeft maar 180 vaardagen maken, in vier blokken van 45 dagen. Tussendoor doet hij een aantal examens waarvan een op de simulator. De andere gebeuren op een opleidingsschip, de Maxima of de kempenaar Emeli.
Dus een dagje stil gelegen want er is geen haast om in Meppel te komen, we kunnen pas na de Pinksteren lossen.
Vandaag weer begonnen, we gaan in Vreeswijk even bij de Janna kijken.
Na een weekje curus in een andere tak van (tran-) sport weer begonnen.
Maandag is Eprom geweest om het stuurwerk te repareren. Er was een printje in de schakelkast doorgebrand, waarschijnlijk veroorzaakt door sluiting in de elektromotor aansluitingen. Afdek kapje is van metaal en waarschijnlijk heeft daar een draad van de voeding tegenaan gezeten. Print vervangen, de elektronika ingeregeld en het werkt weer. Hopelijk blijft dat zo.
Dinsdag nog geen reis dus wat klusjes gedaan. Schoorsteen geschuurd en geverfd met Sigma S2U Allure Gloss. Heerlijke verf om mee te werken en een prachtig strak resultaat, maar niet goedkoop.
De machinekamer luchthappers kaal gemaakt want die bladderden af. Ze zijn nl. gegalvaniseerd en daar houdt normale menie niet zo best op. De loodmenie die daar ooit op gezet is kwam eraf. Goed kaal gemaakt en licht opgeschuurd, met water de zinkzouten eraf geborsteld en toen speciale non-ferro primer gebruikt.
Een reis aangenomen van Langeweg naar Meppel met 500t tarwe.
Woensdag die kant op. In Dordrecht gebunkerd en in ‘s Gravendeel even gestopt om de tachograaf te laten vervangen door een ruil-unit. Hij gaf alleen maar onzin op het scherm weer. Hij is terug naar de fabrikant, en hopelijk kan hij gerepareerd worden.
sAvonds in Langeweg gemeerd bij Agrifirm.
De volgende morgen om acht uur begonnen en om twee uur vol.
Het liep niet echt snel, uit een simpel pijpje maar vriendelijke mensen daar.
Daarna naar Dordrecht en om een uur af acht gemeerd aan de Buiten Walevest langszij een ander geladen schip.
Vrijdag stilgelegen want m’n schipper-in-opleiding waarmee ik vaar moest examen doen in Harlingen. Hij doet de verkorte opleiding voor Groot vaarbewijs, en is in een jaar klaar. Hoeft maar 180 vaardagen maken, in vier blokken van 45 dagen. Tussendoor doet hij een aantal examens waarvan een op de simulator. De andere gebeuren op een opleidingsschip, de Maxima of de kempenaar Emeli.
Dus een dagje stil gelegen want er is geen haast om in Meppel te komen, we kunnen pas na de Pinksteren lossen.
Vandaag weer begonnen, we gaan in Vreeswijk even bij de Janna kijken.
Re: Vliegende Vaart
We zijn weer bij Erik
Mooi reisje, van Langeweg naar Meppel.
Goeie reis.
grt Wim
Mooi reisje, van Langeweg naar Meppel.
Goeie reis.
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
De nagekomen plaatjes, ik zit ff op m’n ipad en het verkleinen was nog een dingetje..
Re: Vliegende Vaart
ik ken dat mannetje toevallig een beetje
je mag wel blij zijn dat hij er niet de volgende ochtend om 04:00 van tussen uit wilde
die heeft nog al eens haast
gr
leo
je mag wel blij zijn dat hij er niet de volgende ochtend om 04:00 van tussen uit wilde
die heeft nog al eens haast
gr
leo