Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Goeie ijzeren plaat en de achterkant in het vet zetten of een RVS plaat eroverheen.
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Doordat de borden op de gelaste letters zitten, kan er water achterlangs en bij harde klappen zoals op de Schelde, zullen ook de trespa borden waarschijnlijk weer losbreken.
Volgens mij is dát ook de voornaamste oorzaak. Wanneer je de zijkanten even dik als de opgelaste letters op kunt vullen en de plaat vervolgens strak tegen de boeiing schroeft, zul je geen last meer hebben. Nadat er achter de plaat met ORION, geen buiswater meer kon komen, hij jaren blijven zitten.
Maar Eric, hoe dan ook weet dat ook ik nog steeds met mateloze bewondering, respect en vooral plezier jouw werkzaamheden volg!
Volgens mij is dát ook de voornaamste oorzaak. Wanneer je de zijkanten even dik als de opgelaste letters op kunt vullen en de plaat vervolgens strak tegen de boeiing schroeft, zul je geen last meer hebben. Nadat er achter de plaat met ORION, geen buiswater meer kon komen, hij jaren blijven zitten.
Maar Eric, hoe dan ook weet dat ook ik nog steeds met mateloze bewondering, respect en vooral plezier jouw werkzaamheden volg!
Re: Vliegende Vaart
Ja best wel hoor, ze vind t ook mooi en ik ben r zoet mee
En dat t een tijdje op de vloer ligt is geen probleem, vloerruimte genoeg ...
En het was gister wel even gezellig natuurlijk, even bijgekletst en her en der gekeken.
Toen ik nog sliep hoorde ik met n klap n motor opgang vliegen, en zijn ze verder gevaren, en wij om 7 ;30 gaan laden, maar das dan weer voor n ander topic ...
Grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Liefde is; De vloer van de kamer vol Lego stenen...
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
Trespa breek je zo maar niet, dan praat ik wel over negen mm. Probeer maar eens er gewoon een schroef in te draaien, dan breekt die af.
Re: Vliegende Vaart
Vandaag een dagje Albertkanaal.
Bijtijds begonnen, iets na zes uur gestart. De Antwerpse dokken door, en het is handig als je daar een beetje bekend bent. Ik kan me voorstellen dat het voor de eerste keer een doolhof lijkt. Maar ik ben er vaak geweest, met grote handelsvaartschepen en coasters, en met containerschepen toen ik m'n reizen aan het doen was voor m'n rijnpatent.
Dus de uitgang naar het Albertkanaal gevonden, waar hard gewerkt wordt om het kanaal te verruimen. Tot Schoten is het vrij smal maar daarna is het een lekker ruim kanaal. De oude bruggen met uitstekende landhoofden worden vervangen door hippe brede bruggen.
Driedubbele sluizen dus je zou zeggen, dat kan nooit lang duren. En zo was het ook, tot en met Kwaadmechelen.
Maar bij Hasselt lag er een sluis uit, en moesten we een schutting wachten. Datzelfde ook in Diepenbeek, en bij Genk moesten we met 4 in de duwvaartsluis wat ook niet echt opschiet.
Dus toen was de gang er wel uit.
Vanaf Genk is het één pand tot aan Klein Ternaaien. Daar was sluis 4 en panne, dus moest alles met sluis 3. Weer een schutting wachten. Uiteindelijk samen met de tanker Viking Carve geschut. Dat paste maar nét; we lagen voor met de kop naast zijn kont en hadden achter maar een meter over tot aan de drempel. Dat is een dingetje voor je roeren, dus het achtersteekeindje zeer strak op de drijvende bolder Hele waterval achter de kont, maar het viel net niet aan boord.
Om precies tien uur gemeerd beneden de sluis. Lange dag, maar morgen is het gelukkig minder ver.
De foto's:
(in omgekeerde volgorde, ik krijg het even niet gecorrigeerd)
Bijtijds begonnen, iets na zes uur gestart. De Antwerpse dokken door, en het is handig als je daar een beetje bekend bent. Ik kan me voorstellen dat het voor de eerste keer een doolhof lijkt. Maar ik ben er vaak geweest, met grote handelsvaartschepen en coasters, en met containerschepen toen ik m'n reizen aan het doen was voor m'n rijnpatent.
Dus de uitgang naar het Albertkanaal gevonden, waar hard gewerkt wordt om het kanaal te verruimen. Tot Schoten is het vrij smal maar daarna is het een lekker ruim kanaal. De oude bruggen met uitstekende landhoofden worden vervangen door hippe brede bruggen.
Driedubbele sluizen dus je zou zeggen, dat kan nooit lang duren. En zo was het ook, tot en met Kwaadmechelen.
Maar bij Hasselt lag er een sluis uit, en moesten we een schutting wachten. Datzelfde ook in Diepenbeek, en bij Genk moesten we met 4 in de duwvaartsluis wat ook niet echt opschiet.
Dus toen was de gang er wel uit.
Vanaf Genk is het één pand tot aan Klein Ternaaien. Daar was sluis 4 en panne, dus moest alles met sluis 3. Weer een schutting wachten. Uiteindelijk samen met de tanker Viking Carve geschut. Dat paste maar nét; we lagen voor met de kop naast zijn kont en hadden achter maar een meter over tot aan de drempel. Dat is een dingetje voor je roeren, dus het achtersteekeindje zeer strak op de drijvende bolder Hele waterval achter de kont, maar het viel net niet aan boord.
Om precies tien uur gemeerd beneden de sluis. Lange dag, maar morgen is het gelukkig minder ver.
De foto's:
(in omgekeerde volgorde, ik krijg het even niet gecorrigeerd)
- Bijlagen
-
- Mooie nieuwe brug
- IMG_8379.jpg (111.75 KiB) 1591 keer bekeken
-
- 'Parlevinker' op sluis Olen
- IMG_8380.jpg (149.08 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Middensluis Olen
- IMG_8381.jpg (143.36 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Een sleper wordt geduwd. Meestal is dat slecht nieuws.
- IMG_8382.jpg (161.55 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Nieuw type brug bij Geel
- IMG_8384.jpg (141.45 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Sluis Kwaadmechelen
- IMG_8385.jpg (157.27 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Oud type brug
- IMG_8386.jpg (128.95 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Circuit Zolder
- IMG_8387.jpg (99.7 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Waterval..
- IMG_8388.jpg (141.56 KiB) 1591 keer bekeken
-
- Passen en meten in de sluis
- IMG_8391.jpg (151.87 KiB) 1591 keer bekeken
Re: Vliegende Vaart
Goed gevaren, heb je de tijd van gister weer n beetje ingehaad
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Tjonge,Sluiskippen is er nog altijd.
Had hij (of 'zij' was het toen)verse broodjes?
Ik kocht daar nooit, gewoon,omdat ik niets nodig had..
Afgezien van wat nieuwe bruggen, niet veel veranderd,daar.
Jammer dat het boven Genk reeds donker werd,want dat stuk tot Ternaaien is het mooist.
En dat dan de nieuwe sluis van Ternaaien weer buiten gebruik is;'t is wat...
Gr. Jan.
Had hij (of 'zij' was het toen)verse broodjes?
Ik kocht daar nooit, gewoon,omdat ik niets nodig had..
Afgezien van wat nieuwe bruggen, niet veel veranderd,daar.
Jammer dat het boven Genk reeds donker werd,want dat stuk tot Ternaaien is het mooist.
En dat dan de nieuwe sluis van Ternaaien weer buiten gebruik is;'t is wat...
Gr. Jan.
Re: Vliegende Vaart
citaat :een sleper wordt geduwd : komt nog uit het topic [ Binnenvaart in oorlogstijd ].