Wat lijkt t zo een kort scheepje ..!
voorboeing wat verlengen erik....
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Ja hij is optisch wel wat kort geworden. Komt door de verhoogde den.
De voorboeiing wat verhogen en naar achteren verlengen, en tegelijk de voorbolders aanpakken staat ergens op m'n (lange..) wensenlijstje.
Maar voorlopig staat 't daar nog wel even ben ik bang. Eerst maar eens geld verdienen.
De voorboeiing wat verhogen en naar achteren verlengen, en tegelijk de voorbolders aanpakken staat ergens op m'n (lange..) wensenlijstje.
Maar voorlopig staat 't daar nog wel even ben ik bang. Eerst maar eens geld verdienen.
Re: Vliegende Vaart
Meer horizontale banen aanbrengen, bijv. de den in twee banen schilderen, dan lijkt het wat langer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Ach Eric wie weet, misschien een keer verlengen? (dat doen ze wel meer bij dit soort schepen)
Re: Vliegende Vaart
Ik krijg net een belletje van de zoon van de vorige eigenaars; de Lister-slinger die ik in de ijzerbak gemikt heb hoorde bij een Lister-generator die van hem is. Die Lister stond los in de voormachinekamer en is er met inbouw van de nieuwe boegschroef uit gegaan. De bijbehorende losse onderdelen zijn toen niet meegegaan, en die heb ik domweg in de ijzerbak gemikt omdat ik dacht dat ze van een oudere generator waren. Niet handig van ondergetekende maar ik kan soms érg opruimerig zijn
De ijzerbak is nog niet geleegd maar de slinger was er uit gehaald.
Mocht een van de lezers hier de bewuste slinger uit de bak gevist hebben dan wil ik vragen of hij terug kan naar de rechtmatige eigenaar in Zwolle. Op wat voor manier maakt niet uit, dat kunnen we via een post hier of een pb-tje regelen.
De ijzerbak is nog niet geleegd maar de slinger was er uit gehaald.
Mocht een van de lezers hier de bewuste slinger uit de bak gevist hebben dan wil ik vragen of hij terug kan naar de rechtmatige eigenaar in Zwolle. Op wat voor manier maakt niet uit, dat kunnen we via een post hier of een pb-tje regelen.
Re: Vliegende Vaart
ik ben niet in de buurt geweest Haha
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Vliegende Vaart
Weer eens een update, ondanks dat ik deze week niet veel tijd aan de Jannette kon besteden. Was een paar dagen weg ivm andere werkzaamheden.
Heb het ruim nog even nagelopen, want als ik ga laden wil ik wel dat dat voor elkaar is. Het zou jammer zijn als het afgekeurd werd voor m'n eerste reis.
Wat plasjes water opgedweild want het droogt gewoon niet onder deze omstandigheden. Lensputten uitgezogen en leeggeschept want daar zaten veel verfresten in van het uitspuiten. Ook een paar luiken open gelegd om de verflucht eruit te krijgen.
Omdat ik waarschijnlijk vaak veevoer en andere levensmiddelen grondstoffen ga vervoeren moet ik voldoen aan de Hygiënecode Binnenvaart. In het kader van GMP+ (=Good Manufacturing Practice, een soort keten aansprakelijkheid) moet het bedrijf gecertificeerd worden. Hiervoor is een controleur van Schutter group langs geweest voor de GMP-verificatie
Dit is een soort audit om het ruim te keuren en wat GMP-zaken door te nemen. Dat was voor een starter als ik een nuttig gesprek, met een vriendelijke en kundige controleur. Nog dezelfde avond had ik m'n GMP nummer in de mail dus dat is ook geregeld.
Er is hier binnen de Zuidersluis een mooi laag kantje wat ideaal is om de ijken erop te zetten want je kunt er perfect bij, en daarom ben ik er ook gaan liggen. Maar toen ik hier aankwam was er geen plaats langs de wal en moest ik bij de Miranda langszij. Omdat ik een paar dagen weg moest ben ik later verhaald naar langszij de Quo Vadis want die vaart niet veel.
Toen ik een paar dagen later terugkwam was de Miranda aan de reis en plaats langs de wal.
Dus verhaald, wat nog niet vanzelf ging want toen ik net weg was wilde de motor niet omkeren. De omkeerinrichting van de nokkenas bleef hangen en blazen waardoor ik in no time door m'n startlucht heen raakte. Even snel naar beneden geschoten en het luchtvat dicht gezet, en op de kopschroef verder verhaald. Gelukkig bijna windstil dus no sweat.
Na afloop die omkeerhandel en -bediening eens goed gesmeerd en toen keerde hij probleemloos om. Heeft iemand dat al eens eerder meegemaakt? Ed?
Ik had van de scheepsmeter een tekening gekregen waar de ijkmerken precies moesten komen. Met de koubeitel ingeslagen, en de oude doorgehaald. Omdat het schip in de zeeg verlengd geweest is konden (na inkorting) de vóór- en achter ijk een stukje omhoog. Precies 4cm, dus de bovenkant oude ijk werd onderkant nieuwe. 'Makkelijker kunnen we het niet maken' zei de scheepsmeter
De nieuwe middenijk kwam uiteraard op dezelfde hoogte als een oude middenijk van voor de verlenging.
De diepgangsmerken kunnen ook wel wat aandacht gebruiken maar dat komt wel als het wat beter weer wordt.
Tussen de buien door geverfd. Hopelijk droogt de verf met dit koude en vochtige weer, maar (witte-) menie en teer zijn gelukkig niet zo kritisch.
Maandag hebben we cursus BHV in Zwijndrecht. Het is hier aan boord niet verplicht maar ik vind het een buitengewoon nuttige zaak. EHBO, reanimatie en gebruik van AED, brandjes blussen en hoe je om gaat met drenkelingen. Iedereen zou dit soort zaken eigenlijk gewoon op school moeten leren.
Ik heb afgelopen week al contact gehad met de bevrachter waarmee ik zaken ga doen. Bram kent 'm wel
Die hadden veevoer reizen vanaf A'dam/R'dam naar Merksem, Aalter of Zwolle in de aanbieding, om op maandagavond of -nacht te laden. Maar om nu na een hele dag cursus 's-avonds nog naar Amsterdam te varen en dan midden in de nacht te laden leek me te gek. Dus dat heb ik even afgehouden.
Er was ook een reis sojaschroot naar Arques in Noord-Frankrijk, maar ik doe voor m'n allereerste reis liever een eenvoudig binnenlandse reisje.
Maar goed, vanaf dinsdag zijn we er dan eindelijk klaar voor.
Heb het ruim nog even nagelopen, want als ik ga laden wil ik wel dat dat voor elkaar is. Het zou jammer zijn als het afgekeurd werd voor m'n eerste reis.
Wat plasjes water opgedweild want het droogt gewoon niet onder deze omstandigheden. Lensputten uitgezogen en leeggeschept want daar zaten veel verfresten in van het uitspuiten. Ook een paar luiken open gelegd om de verflucht eruit te krijgen.
Omdat ik waarschijnlijk vaak veevoer en andere levensmiddelen grondstoffen ga vervoeren moet ik voldoen aan de Hygiënecode Binnenvaart. In het kader van GMP+ (=Good Manufacturing Practice, een soort keten aansprakelijkheid) moet het bedrijf gecertificeerd worden. Hiervoor is een controleur van Schutter group langs geweest voor de GMP-verificatie
Dit is een soort audit om het ruim te keuren en wat GMP-zaken door te nemen. Dat was voor een starter als ik een nuttig gesprek, met een vriendelijke en kundige controleur. Nog dezelfde avond had ik m'n GMP nummer in de mail dus dat is ook geregeld.
Er is hier binnen de Zuidersluis een mooi laag kantje wat ideaal is om de ijken erop te zetten want je kunt er perfect bij, en daarom ben ik er ook gaan liggen. Maar toen ik hier aankwam was er geen plaats langs de wal en moest ik bij de Miranda langszij. Omdat ik een paar dagen weg moest ben ik later verhaald naar langszij de Quo Vadis want die vaart niet veel.
Toen ik een paar dagen later terugkwam was de Miranda aan de reis en plaats langs de wal.
Dus verhaald, wat nog niet vanzelf ging want toen ik net weg was wilde de motor niet omkeren. De omkeerinrichting van de nokkenas bleef hangen en blazen waardoor ik in no time door m'n startlucht heen raakte. Even snel naar beneden geschoten en het luchtvat dicht gezet, en op de kopschroef verder verhaald. Gelukkig bijna windstil dus no sweat.
Na afloop die omkeerhandel en -bediening eens goed gesmeerd en toen keerde hij probleemloos om. Heeft iemand dat al eens eerder meegemaakt? Ed?
Ik had van de scheepsmeter een tekening gekregen waar de ijkmerken precies moesten komen. Met de koubeitel ingeslagen, en de oude doorgehaald. Omdat het schip in de zeeg verlengd geweest is konden (na inkorting) de vóór- en achter ijk een stukje omhoog. Precies 4cm, dus de bovenkant oude ijk werd onderkant nieuwe. 'Makkelijker kunnen we het niet maken' zei de scheepsmeter
De nieuwe middenijk kwam uiteraard op dezelfde hoogte als een oude middenijk van voor de verlenging.
De diepgangsmerken kunnen ook wel wat aandacht gebruiken maar dat komt wel als het wat beter weer wordt.
Tussen de buien door geverfd. Hopelijk droogt de verf met dit koude en vochtige weer, maar (witte-) menie en teer zijn gelukkig niet zo kritisch.
Maandag hebben we cursus BHV in Zwijndrecht. Het is hier aan boord niet verplicht maar ik vind het een buitengewoon nuttige zaak. EHBO, reanimatie en gebruik van AED, brandjes blussen en hoe je om gaat met drenkelingen. Iedereen zou dit soort zaken eigenlijk gewoon op school moeten leren.
Ik heb afgelopen week al contact gehad met de bevrachter waarmee ik zaken ga doen. Bram kent 'm wel
Die hadden veevoer reizen vanaf A'dam/R'dam naar Merksem, Aalter of Zwolle in de aanbieding, om op maandagavond of -nacht te laden. Maar om nu na een hele dag cursus 's-avonds nog naar Amsterdam te varen en dan midden in de nacht te laden leek me te gek. Dus dat heb ik even afgehouden.
Er was ook een reis sojaschroot naar Arques in Noord-Frankrijk, maar ik doe voor m'n allereerste reis liever een eenvoudig binnenlandse reisje.
Maar goed, vanaf dinsdag zijn we er dan eindelijk klaar voor.
Re: Vliegende Vaart
de tijden zijn wel veranderd zie ik hier
op 20 april heb je dit onderwerp gestart en nu dus vaar klaar
toe wij de Lady Jane kochten op vrijdag 24 juni 1977 stond mijn vader garant bij de bank
we hebben toen stil gelegen tot wel 7 juli voor dat we gingen varen
zo als je ziet hebben we de eerste 4 dagen bakken met geld uit gegeven om het schip vaar klaar te maken
we kochten zelfs een bed
mijn vader zal wel peentjes gezweten hebben denk ik zo
hij zal wel gedacht hebben , wat moeten ze daar nu mee de eerste jaren en gaat hij nu ooit nog eens beginnen?
maar als excuus kan ik aan voeren dat er wel 2 zondagen tussen zaten ,dan werken wij niet
mijn achter neef Adrie kocht de Delta van van Dijke uit Amsterdam
in de middag beschreven en s'avonds gelijk geladen in Amsterdam voor Merville
s'nachts gelijk door, en de volgende ochtend al in Terneuzen
de zelfde week nog leeg in noord Frankrijk van zijn eerste reis
afbreken en naar de laad plaats
na belading eerst even spoelen en het gangboord na dweilen
en weg wezen
pas later in Rotterdam konden wij het schip bezichtigen
Adrie staat er bij als een man in bonus ,schipper naast God
het doet wel wat met je als je op je eigen schip staat
veel plezier met je nieuwe uitdaging Eric
het is je gegunt man
gr
leo
op 20 april heb je dit onderwerp gestart en nu dus vaar klaar
toe wij de Lady Jane kochten op vrijdag 24 juni 1977 stond mijn vader garant bij de bank
we hebben toen stil gelegen tot wel 7 juli voor dat we gingen varen
zo als je ziet hebben we de eerste 4 dagen bakken met geld uit gegeven om het schip vaar klaar te maken
we kochten zelfs een bed
mijn vader zal wel peentjes gezweten hebben denk ik zo
hij zal wel gedacht hebben , wat moeten ze daar nu mee de eerste jaren en gaat hij nu ooit nog eens beginnen?
maar als excuus kan ik aan voeren dat er wel 2 zondagen tussen zaten ,dan werken wij niet
mijn achter neef Adrie kocht de Delta van van Dijke uit Amsterdam
in de middag beschreven en s'avonds gelijk geladen in Amsterdam voor Merville
s'nachts gelijk door, en de volgende ochtend al in Terneuzen
de zelfde week nog leeg in noord Frankrijk van zijn eerste reis
afbreken en naar de laad plaats
na belading eerst even spoelen en het gangboord na dweilen
en weg wezen
pas later in Rotterdam konden wij het schip bezichtigen
Adrie staat er bij als een man in bonus ,schipper naast God
het doet wel wat met je als je op je eigen schip staat
veel plezier met je nieuwe uitdaging Eric
het is je gegunt man
gr
leo
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
-------------------------
Zo gaat dat soms: ik kom bijna nooit op het forum Binnenvaart, maar om een of andere reden werd ik naar dit topic getrokken, een gevoel waaraan je altijd moet toegeven.
Wat een geweldige onderneming, Erik. Ik zal dit topic blijven volgen zonder te reageren, want ik heb (te) weinig verstand van de binnenvaart. En ik heb een bladwijzer van je website gemaakt, want die ziet er veelbelovend uit.
Ik wens je alle succes, mooie vrachten en een goede vaart en bovenal:
---------------------------------------------------------------Keep the blue side up!
--------------------
Zo gaat dat soms: ik kom bijna nooit op het forum Binnenvaart, maar om een of andere reden werd ik naar dit topic getrokken, een gevoel waaraan je altijd moet toegeven.
Wat een geweldige onderneming, Erik. Ik zal dit topic blijven volgen zonder te reageren, want ik heb (te) weinig verstand van de binnenvaart. En ik heb een bladwijzer van je website gemaakt, want die ziet er veelbelovend uit.
Ik wens je alle succes, mooie vrachten en een goede vaart en bovenal:
---------------------------------------------------------------Keep the blue side up!
--------------------