hoe je het wendt of keert het is altijd een verrassing hoe ze boven komen 9 keer komen ze gelijk goed boven de 10 keer hangen ze verkeerd en dan ben even aan het klooien om het goed te krijgen soms 5 min dan weer een kwartier.
als ik het goed berekend heb ben je in 9 uur van emmerich naar duisburg gevaren dat is toch netjes gezien je pk en geladen tonnen wij deden dat met 600 ton 8 uur met verbruik van 85 ltr/uur met de bolnes 300pk /60 ltr waren 12 uur bezig, bij wie moet er Neuss geladen worden bij Selz of Thywisse onze voorkeur ging uit naar Selz de ander was af en toe nogal problematisch.
groet machiel
.
Vliegende Vaart
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Pieter dat klopt en die lopen van laag bij de steven naar de zijden omhoog en vormen samen een soort V
Die halfronden zijn aangebracht om, wanneer het anker met de punten tegen de huid omhoogkomt, het te dwingen om van de steven weg te draaien zodat het goed komt te hangen.
Een reden waarom een anker zich soms lastig laat draaien is ook wel eens een roestige of versleten en daardoor stroeve wartel.
Ik denk dat dit tegenwoordig waar de ankers zelden meer gebruikt worden ook wel eens een oorzaak kan zijn.
Bovendien weet ik niet of het nog geoorloofd is om daar af en toe een dot vet een te smeren?
Re: Vliegende Vaart
Ik ben door wat minder leuke omstandigheden op dit moment niet meer actief als treinmachinist.
Ik ben bij een incident betrokken geweest en van het 1 kwam het ander en bleken er wel heel veel zaken niet helemaal op orde te zijn.
Dus ik moest even een stapje terug doen en zodoende mijn andere betaalde hobby weer opgepakt.
En na 13 jaar bevalt het me eigenlijk nog steeds goed.
Ik wens je succes bij DOK. Het is niet een bedrijf waar schippers graag komen.
Ik geef je 1 tip mee. Noteer alles en bij wijze van zelfs via je Tresco kan je op 1 of andere manier loggen hoelaat je aankomt bij DOK.
Men wil daar nog wel eens actief zijn met "creatief boekhouden."
En dan doel ik vooral op melddagen die opeens heel anders zijn dan dat het bij het schip is.
En in het verhaal wat ik opving, moest de rechtsbijstand erbij worden gehaald zodat de schipper zijn gelijk kon krijgen. Dan klopt er toch iets niet helemaal lijkt me...
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Ja, het was niet mijn favoriete ontvanger, de D O K doet al jaren schippertje pesten.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
ik denk dat het uitmaakt wanneer je er komt de keren dat ik er gelost heb zijn er geen moeilijkheden geweest ook geen discussie over aanmelden of over tijdstip van lossen dat wil niet zeggen dat ik ze hiet zit te verdedigen want ik ken de verhalen ookKees Keijzer schreef: ↑20 apr 2018 14:59 Ja, het was niet mijn favoriete ontvanger, de D O K doet al jaren schippertje pesten.
Groet, Kees.
Re: Vliegende Vaart
Ja, dat anker zit nu wel goed in de kluis maar. ... het lossen heeft toch iets langer geduurd dan Erik in 1e instantie verteld werd.
Of vind hij Duisburg een betere stek dan Neuss?
grt Wim
Of vind hij Duisburg een betere stek dan Neuss?
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Wij lasten in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw inderdaad bij Kempenaars en Spitsen, een dik halfrond in V vorm voor op de kop (voorsteven), om het anker goed in de kluis te laten komen/te trekken.Kapitein Spok schreef: ↑20 apr 2018 13:08Pieter dat klopt en die lopen van laag bij de steven naar de zijden omhoog en vormen samen een soort V
Die halfronden zijn aangebracht om, wanneer het anker met de punten tegen de huid omhoogkomt, het te dwingen om van de steven weg te draaien zodat het goed komt te hangen.
Een reden waarom een anker zich soms lastig laat draaien is ook wel eens een roestige of versleten en daardoor stroeve wartel.
Ik denk dat dit tegenwoordig waar de ankers zelden meer gebruikt worden ook wel eens een oorzaak kan zijn.
Bovendien weet ik niet of het nog geoorloofd is om daar af en toe een dot vet een te smeren?
Maar ik moet er wel bij vertellen dat het niet altijd werkte, zeker niet als de wartel behoorlijk was ingesleten, kwam het anker vaak toch nog verkeerd boven en kantelde het anker niet, na de versleten wartel te vervangen, was het probleem meestal opgelost.
Ik denk met de scherpe kop van Jannette dit niet gaat werken, om hier in een V vorm een dik halfrond op de kop te lassen.
@ Vliegende Vaart :
Tip : Even de wartels controleren van de beide ankers, of deze vastzitten, omdat de ankers lang niet waren gebruikt, gezien de staat van de ankerlier bij aankoop van Jannette, of mogelijk de wartels ingesleten/versleten zijn.
@Kapitein Spok
Ik denk dat Kapitein Spok gelijk heeft, door het veel minder gebruik van de ankers, de wartels wel eens kunnen gaan vastzitten.
Vet of dikke transmissie olie zou en oplossing kunnen zijn, maar helaas .............
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Misschien is zoiets wat?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Mijn voorkeur zou dan minstens uitgaan naar een roestvrije of mogelijk roestvrijstalen variant.
Met deze wartel denk ik niet dat het allemaal veel soepeler zal gaan.
Met deze wartel denk ik niet dat het allemaal veel soepeler zal gaan.
Re: Vliegende Vaart
Ik meen gehoord te hebben dat RVS minder schokbestendig is.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....