Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kapitein Spok »

Zoals Gert al een beetje aangaf zijn er generatie op generatie, tot op de dag van vandaag vele varens mensen geweest die voortduren bezig waren hun schip te onderhouden en te verbeteren. Dat is dus niet zo bijzonder.

Wat ik wel heel bijzonder vind is dat we van dag tot dag worden meegenomen in de bezigheden, de moeilijkheden en de oplossingen waar Eric mee geconfronteerd wordt. Daarvoor Eric verdien je wat mij betreft niet alleen grote bewondering maar ook heel veel dank.

Weet je de foto's zijn niet alleen in kleur, voor mij zijn ze ook in GEUR. Kijkend naar de plaatjes ruik ik die Deutz, prikkelt de roestlucht mijn neus, en over die zuursige lucht van die cement in de watertank...…. vind je het erg als ik daar nu eventjes hard bij wegloop?
Hoe vaak zou ik gewenst hebben dat ik dat kon doen, als ik weer eens aan het sausen moest?
De lucht van losse cement... ik denk dat ik daar een beetje allergisch voor ben.

Maar ja, in "onze tijd" werd er niet zo stilgestaan bij allergieën, die mocht je onder het hoofdstuk AANSTELLERIJ in "ruim dertien" gooien.
Jinny B
Berichten: 542
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny B »

Mooi mooi mooi...
Als ik eens de kans krijg wil ik best eens een reisje een keertje mee....
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ik heb 'm goed uit laten spoelen Theo, dus hopelijk smaakt het water een beetje.

Ik had hem wel kunnen laten gritstralen en in een moderne drinkwatertank coating spuiten zoals op de Janna vorig jaar.
Maar het was al duur zat, en dit is geen jacht hé :)
peelander
Berichten: 1783
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Vliegende Vaart

Bericht door peelander »

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT.
Groeten
Jan van der Pluijm
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Hallo Erik,


Gefeliciteerd met je (nieuwe) schipper !
Heel fijn om te lezen dat je vrouw haar Groot Vaarbewijs heeft gehaald.
Nu ben je niet meer afhankelijk van invalkrachten en kunnen jullie nu mooi samen varen !

Ik heb heel veel bewondering voor jou positieve instelling, wat je allemaal al bent tegengekomen aan boord van de Jannette, dat is niet mis, de kosten lopen inmiddels aardig op.

Dit moet je niet als negatieve kritiek ervaren, de nu volgende opmerking van mij : Als ik zie wat er allemaal aan het schip moest gebeuren bij de aanschaf en wat er inmiddels al gebeurd is aan reparaties en nog heel veel moet gebeuren, had je niet veel beter een iets duurde en beter onderhouden schip kunnen kopen van 55 meter lang, dan had het jou heel veel werk en geld kunnen besparen.
Of vind je het leuk om dit schip weer Up To Date op te knappen ?

Ik heb echt heel veel bewondering voor jou energie, om dit allemaal nog op jou leeftijd te zien uitvoeren, echt geweldig !!
Ik volg dit topic dan ook met grote belangstelling.

Ik wens jou heel veel succes met het renoveren de Jannette, je bent nu al heel eind goed op weg.
Het schip ziet er al veel beter uit, als bij de aanschaf van de Jannette.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Jinny B
Berichten: 542
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny B »

Volgens mij was Eric verliefd op die ouwe Deutz..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Die Deutz was inderdaad wel een van de attracties van het schip Jinny.
Maar m’n eerste keus was toch dat andere schip, die gelaste Lauenburger met een Deutz 545 erin en alles pico bello voor elkaar. Maar dat schip werd van de markt gehaald 😏.

Tweede keus dus, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven.

Er zitten voor- en nadelen aan een duurder en beter onderhouden schip Pieter.
Een schip wat al helemaal voor elkaar is heeft als nadeel dat je er bij de koop gelijk veel geld voor moet neertellen. Zoveel had ik niet gespaard dus dan had ik veel meer moeten lenen. Niet zo eenvoudig met de huidige bank-regels.
Voordeel is uiteraard dat je daarna (hopelijk) een poosje klaar bent met geld uitgeven.

Een opknapper daarentegen kost bij aankoop minder geld maar daarbij komen de kosten pas naderhand. Maar op deze manier hoef ik minder geld te lenen en kan ik de opknap kosten uit de inkomsten betalen, of dat nu vliegen of varen is.
Bovendien heb ik straks een schip wat naar mijn zin is, en betaal ik geen geld voor de ideeen van een ander.

Bovendien zijn de afmetingen en eigenschappen van dit schip helemaal niet gek. Kuubs genoeg, net voldoende tonnen, ruime en moderne woning en stuurhut. Laag genoeg voor de kanalen en loopt met relatief weinig vermogen (en dus brandstof) goed genoeg voor de Rijn.
Not so bad..

Ik ben er blij mee 8)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Hallo Erik,

Goed om te lezen dat je blij bent met de Jannette.

En inderdaad je kan je het schip helemaal inrichten, zoals jij het wil hebben !
En als je de reparatiekosten kan betalen uit de inkomsten van het vliegen en varen is dat heel mooi, dit geeft ook wel een goed gevoel.
En het komt ook best goed, daar ben ik van overtuigd.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

als het schip goed door gerepareerd is dan is het economisch nog verantwoord om er een 500 PK Vovo in te zetten tegen de tijd dat de veel geroemde Deutz zijn laatste klappen geeft
regeren is voor uit zien

Verder zal ik er het zwijgen maar toe doen
Ik heb dit verhaal zelf al 2 x gedaan :wink:
gr
leo
mbs gerrit jan
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mbs gerrit jan »

mastodont schreef: 08 sep 2018 10:33 500 PK Volvo
Dacht dat jij liever een ander merk in de machinekamer had, een oranje zweed ipv een groene...
Johan van der Voet
Ms Solutio
Plaats reactie