bij elke S.I keuring moest ik altijd aantonen of de ankerlieren werkten zowel voor als achter er werd ook altijd in voor en achterpiek gekeken en de kettingen werden ook gecontroleerd het is dus niet zo dat er zomaar certificaten uitgedeeld worden.bij mijn laatste keuring moest ook de voor ballasttank open achter was er geen ballasttank.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
Re: Vliegende Vaart
Een vraagje Eric, zie ik het goed dat de naden aan de binnenkant van de beunkoelerkast niet afgelast zijn. Als dat zo is misschien even in de gaten houden dat dat wel gedaan word, binnenkant aflassen is zover ik weet een vereiste van SI dus loop je het risico het anders bij een volgende keuring te moeten doen. Verder succes met alles wat nog op je pad gaat komen.
Groet Wim
Groet Wim
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Dag Erik,
Ik deel de zorgen van de collega's over de lasnaden van de beunkoelerkast zoals je die op de foto's ziet. En als je twijfelt over onze twijfels kun je de foto's altijd even ter beoordeling naar EOC sturen. Ik zie ook nog geen anodes voor kathodische bescherming in de koeler, die heb je wel nodig.
Ik deel de zorgen van de collega's over de lasnaden van de beunkoelerkast zoals je die op de foto's ziet. En als je twijfelt over onze twijfels kun je de foto's altijd even ter beoordeling naar EOC sturen. Ik zie ook nog geen anodes voor kathodische bescherming in de koeler, die heb je wel nodig.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Dag Erik,
Mogelijk gaan ze de beunkoelingskast nog aan de binnenkant aflassen, even afwachten.
Tja, ik ben nog van de oude stempel !
Ik had ook gezien dat de beunkoelingskast aan de binnenkant niet is afgelast, maar ik wilde dit niet melden, want dan begint iedereen te denken, heb je hem ook weer te zeuren, omdat ik soms nogal kritisch ben.Gert Schouwstra scheef:
Ik deel de zorgen van de collega's over de lasnaden van de beunkoelerkast zoals je die op de foto's ziet. En als je twijfelt over onze twijfels kun je de foto's altijd even ter beoordeling naar EOC sturen. Ik zie ook nog geen anodes voor kathodische bescherming in de koeler, die heb je wel nodig.
Mogelijk gaan ze de beunkoelingskast nog aan de binnenkant aflassen, even afwachten.
Tja, ik ben nog van de oude stempel !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Ik heb een heel voorschip waar de lassen ook door iedereen zijn afgekeurd,t blijft nog steeds drijven
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Behalve door mij !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Wat ik nog wilde zeggen, ik zag dat de beunkast twee open kanten heeft. Een is voor de bovenkant, maar zo te zien is er ook een zijkant open. Komt die tegen een schot aan te staan? Ik heb een paar keer meegemaakt dat een dikke beunkast op die manier tegen een dun schot werd geplaatst, Dan ben je helemaal dikwandig, behalve op dat schot.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
De beunkast is nog lang niet klaar mensen; deksel, anodes, moet allemaal nog gebeuren. En er zit wel een las aan de binnenkant, maar die zie je niet op de foto. Ik zal er kritisch naar kijken voordat hij erin gaat, komt goed.
Tijdens de vlakkeuring op de helling begin februari is een stuk trimvulling weggebrand, en zijn ook de spant-spoorverbindingen gecontroleerd. Die zagen er goed uit. Toen afgelopen week de stroken buikdenning ter plaatse van de verlenging/inkorting uitgesneden zijn, konden we de staat van de sporen/wrangen bekijken, en ondanks dat je kunt zien dat er wat water gestaan heeft zijn die nog niet slecht. Het was ingevet daar binnen.
Na het inkorten gaan we de zaak afpersen en alle lekken dichten, op de manier die Tim beschreef. Ik wil er absoluut geen water in. Het voorbeeld van wat er kan gebeuren zie je in de ballasttank.
De staat van het schot tussen de machinekamer en ballasttank is een tegenvaller, maar dat gaan we oplossen.
Achteraf gezien, een rund in zijn derrière beschouwend, had die ballasttank tijdens de inspectie open gemoeten. Maar gedane zaken nemen geen keer. Dat die ankerlier klussen vast zaten kon je zo zien, en dat heb ik in een dag opgelost. No big deal.
Van onderhoud aan het schip door de vorige eigenaars is de laatste paar jaar niet veel gekomen, ivm persoonlijke omstandigheden. Dus dat neem ik ze niet kwalijk. Ik had ook een perfect onderhouden schip kunnen kopen, voor meer dan drie keer zoveel geld - dat was een keuze.
Tijdens de vlakkeuring op de helling begin februari is een stuk trimvulling weggebrand, en zijn ook de spant-spoorverbindingen gecontroleerd. Die zagen er goed uit. Toen afgelopen week de stroken buikdenning ter plaatse van de verlenging/inkorting uitgesneden zijn, konden we de staat van de sporen/wrangen bekijken, en ondanks dat je kunt zien dat er wat water gestaan heeft zijn die nog niet slecht. Het was ingevet daar binnen.
Na het inkorten gaan we de zaak afpersen en alle lekken dichten, op de manier die Tim beschreef. Ik wil er absoluut geen water in. Het voorbeeld van wat er kan gebeuren zie je in de ballasttank.
De staat van het schot tussen de machinekamer en ballasttank is een tegenvaller, maar dat gaan we oplossen.
Achteraf gezien, een rund in zijn derrière beschouwend, had die ballasttank tijdens de inspectie open gemoeten. Maar gedane zaken nemen geen keer. Dat die ankerlier klussen vast zaten kon je zo zien, en dat heb ik in een dag opgelost. No big deal.
Van onderhoud aan het schip door de vorige eigenaars is de laatste paar jaar niet veel gekomen, ivm persoonlijke omstandigheden. Dus dat neem ik ze niet kwalijk. Ik had ook een perfect onderhouden schip kunnen kopen, voor meer dan drie keer zoveel geld - dat was een keuze.
Re: Vliegende Vaart
Ach je moet maar zo denken, waar je nu tijd en geld aan spendeert,
komt je de eerst komende jaren niet op een ongelukkig moment een spaak in het wiel steken.
komt je de eerst komende jaren niet op een ongelukkig moment een spaak in het wiel steken.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Vliegende Vaart
Helemaal mee eens Pieter, zie mijn opmerking een paar pagina's terug!
Als een schip langere tijd stilgelegen heeft kom je vaak zulke dingen tegen, maar als je er zo grondig tegenaan gast als Erik dan lijkt me het een prima basis voor een zorgeloos vervolg.
Keuringen zijn altijd maar een momentopname en steekproefsgewijs, als voorbeeld: elk goede schipper zorgt er zelf toch hopelijk voor dat zijn ankergerei altijd op orde is en niet alleen voor de keuring hoop ik!
Groeten Gerben
Als een schip langere tijd stilgelegen heeft kom je vaak zulke dingen tegen, maar als je er zo grondig tegenaan gast als Erik dan lijkt me het een prima basis voor een zorgeloos vervolg.
Keuringen zijn altijd maar een momentopname en steekproefsgewijs, als voorbeeld: elk goede schipper zorgt er zelf toch hopelijk voor dat zijn ankergerei altijd op orde is en niet alleen voor de keuring hoop ik!
Groeten Gerben
Live to sail, sail to live