Ja, ik ben er zelf ook wel blij mee. Staat wat frisser.
Vanmorgen om half acht begonnen met lossen en al om tien uur leeg. Was ook maar 360 ton natuurlijk.
Nog even snel het stuk koelwaterslang opgehaald. Dat ga ik er morgen in zetten.
Verhaald naar het groene walletje bij de brug en schoongemaakt. Alleen de voorkant dichtgelegd om de vloer te laten drogen.
Om half een richting Eefde.
Onderweg gespot door Peter Schut, nog gezwaaid. Bedankt voor de mooie plaatjes Peter
Bij Eefde wordt de nieuwe sluis langzaam zichtbaar.
Deze keer niet getrapt geschut.
De IJssel op, en het was nog een klus om boven te komen. Er liep een flink stroompje, en met zo weinig water kun je zelfs als je leeg bent niet doordraaien. Trok af en toe een flinke golf.
Bij de Steeg even moeten wachten op tegenvaart. Daarna was de geladen voorbuurman zo vriendelijk me er er gelijk maar langs te laten.
Beneden Driel blijven liggen, mooi geweest.
Morgen bijtijds naar Vreeswijk, weekeind houden binnen de Beatrix.
Plaatjes van vandaag:
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Je tabakt er lekker van tussen Erik...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Re: Vliegende Vaart
Ik weet dat er diverse malen zulke slangen gebarsten waren die in een gesloten koelsysteem werden gebruikt .
We hebben ze toen allemaal vervangen.
Het zou kunnen zijn dat het geen originele slangen waren ,dat weet ik niet maar ze gaven ellende.
Maar goed dat zijn mijn ervaringen.
Groeten
Jan
We hebben ze toen allemaal vervangen.
Het zou kunnen zijn dat het geen originele slangen waren ,dat weet ik niet maar ze gaven ellende.
Maar goed dat zijn mijn ervaringen.
Groeten
Jan
Re: Vliegende Vaart
dubbele slangen klemmen zijn verplicht voor je certificaat
gr
leo
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Ook onder de vloerplaten?
Re: Vliegende Vaart
En ik zie nog geen antwoorden op mijn vraag bij foto nr2
Re: Vliegende Vaart
1. Gootsteen ontstoppen?
2. Afvoer als korte weg naar binnen gebruiken?
2. Afvoer als korte weg naar binnen gebruiken?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Vliegende Vaart
Ik zou ook denken aan een afvoer ontstoppen.
grt Wim
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Ik had aan de grond gezeten toen ik overnacht heb beneden Eefde. Stond niet genoeg water langs de steiger aan de schuine kant. Modder. Ze hebben voor de spuisluis gebaggerd en de bagger op de wal voor de steiger gedumpt. Dat is het water in gezakt en daarom is het daar nu ondiep. Gemeld bij de sluis en ze gingen er werk van maken.
De beun van de kopschroef werd onwijs heet, en dat hoort niet. Ik denk dat hij vol modder zat. Rustig gevaren vanaf Eefde omdat ze me toch niet gingen lossen. Denk dat het er daarom niet uitgespoeld is.
Dus de dekwasslang in de ontluchting en doorgeblazen. Naderhand kwam er modderwater naar boven dus ik denk dat het geholpen heeft.
Misschien heeft die hete beun de gescheurde slang veroorzaakt.
De beun van de kopschroef werd onwijs heet, en dat hoort niet. Ik denk dat hij vol modder zat. Rustig gevaren vanaf Eefde omdat ze me toch niet gingen lossen. Denk dat het er daarom niet uitgespoeld is.
Dus de dekwasslang in de ontluchting en doorgeblazen. Naderhand kwam er modderwater naar boven dus ik denk dat het geholpen heeft.
Misschien heeft die hete beun de gescheurde slang veroorzaakt.
Re: Vliegende Vaart
Dus toch ontstoppen
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....