Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Vliegende Vaart

Bericht door tijdstroom »

Mooi dat laden met auto's in Dintel, vaak wel erg raar. Ik woon naast de silo in Zevenbergen, daar wordt elk jaar 8000 ton tarwe opgeslagen. Een aantal jaar geleden ging het zo in het schip met een transportband. Nu gaat alles in auto's , rijden naar Dintel, om daar alsnog in het schip te gaan. En niemand die hier kan vertellen welke reden het heeft. Dus als de schipper over een duppie bij moet praten , denk dan vooral hieraan weer.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Afgelopen nacht een beetje sneeuw gehad dus heel voorzichtig door het gangboord. Dit zijn van die dagen dat je een reling hoog op je verlanglijst zet.
Vluchthaven 's Gravendeel
Vluchthaven 's Gravendeel
Untitled.jpg (94.06 KiB) 3229 keer bekeken
We lagen vannacht drie dik; Forel, Communitas en wij als buitenste. Allemaal kleintjes ;)
Vanmorgen was de Forel verdwenen dus de buurman heeft 'm er tussenuit gelaten zonder dat ik het merkte. Dank voor de lekker stille kopschroef buurman 8)

Begonnen met reparatie van de luikenwagen lier. Die was al een week of twee stuk, en in de tussentijd hebben we de handlier gebruikt. Werkt ook maar gaat langzamer want je kunt maar twee luiken tegelijk meenemen en met de elektrische lier redt je vier stuks ook wel. Elektricien erbij en die had het al snel gevonden.

Daarna vertrokken. Standaard route, Kil - Oude Maas - Noord - Lek en Amsterdam Rijnkanaal. Rustig op het water, weekeind. Beetje doorgedraaid met 450 toeren op de Deutz want ik wilde bijtijds in Utrecht zijn.
Laag water op de Lek en dan moet je in de bochten al af houden want anders gaat hij zuigen en wil hij uit z'n roer lopen.
Laag water
Laag water
IMG_8902.jpg (180.82 KiB) 3229 keer bekeken
Nevengeul Vianen
Nevengeul Vianen
IMG_8903.jpg (139.68 KiB) 3229 keer bekeken
Thuishaven Vreeswijk
Thuishaven Vreeswijk
IMG_8905.jpg (116.96 KiB) 3229 keer bekeken
Beatrix
Beatrix
IMG_8906.jpg (153.08 KiB) 3229 keer bekeken
Hele vlotte schutting in de Beatrix; achterdeur dicht en een minuut later ging de voordeur al weer open. Zo snel ben ik er nog nooit geschut, niet eens vastgemaakt. Binnendeur ging een stukje open en stopte toen om uit te druipen. Dat is een speciaal programma ter voorkoming van ijsvorming legde de sluismeester uit.

Poosje later Lage Weide binnen, waar ik talloze malen voorbij gevaren ben maar nog nooit naar binnen ;)
Lage Weide
Lage Weide
IMG_8907.jpg (118.4 KiB) 3229 keer bekeken
Achterin de Uraniumhaven gemeerd, bij de Heus. Maandagmorgen eerste beurt lossen.
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door klipper »

wat de laadplaatsen van granen betrefd, in Goes tarwe laden afkomstig omgeving Wilhelminadorp waar ook geladen had kunnen worden. Er waren echter mooie huizen gebouwd, mocht niet geladen worden vanwege stof overlast. Later werd er alleen in Wemeldinge geladen, centrale laadplaats. Daar ook weer gezeur, kaf op het water. Door de verdergaande huizenbouw, zijn er al diverse laadplaatsen gesloten. Een landbouwer vertelde mij dat hij in een droge zomer, nog amper durfde te dorsen, vanwege camping in de omgeving. Al met al een nadeel voor de wat kleinere scheepvaart!. Gr
Joop de Radder
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Joop de Radder »

Wil je voortaan ietsjes langer in 's-Gravendeel blijven aub ? Ik ben vol elan gaan kijken bij de haven, was je al weg. Volg met véél plezier je belevenissen. Groetjes, Joop en natuurlijk "Goede Reis".
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

IMG_9584.JPG
IMG_9584.JPG (82.31 KiB) 2742 keer bekeken
Ik was vandaag voor mijn werk in Utrecht en dacht nog even bij Erik langs te gaan. Helaas, hij was alweer leeg en lag op het punt te vertrekken naar Amsterdam om daar gelijk weer te gaan laden. We hadden dus geen tijd om te praten. Erik vaart het water dun en houdt de vaart er wel in. Ik heb snel een foto gemaakt waar hij nog achterin de Uraniumhaven ligt. Sorry voor de kwaliteit.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door teerkwast »

Het heet ook niet voor niets VLIEGENDE VAART. Zo is tie er, en zo is tie weg.
Afbeelding
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ja, we zouden even vlot na elkaar lossen en weer laden. Let wel; zouden.
Het plan was de tarwe te lossen in Lage Weide en dan asap naar Amsterdam Vlothaven om daar weer palm te laden voor Beernem.
Bij de Heus werd eerst gezegd dat ik pas morgen aan de beurt was dus dat plan dreigde in duigen te vallen. Maar wat druk van diverse partijen moesten we om 10 uur plotseling toch onder de kraan. Om twee uur waren leeg en omdat we tijdens het lossen al nageveegd hadden waren we met een half uurtje schoon. Luiken open laten liggen want het was mooi droog weer en we moesten vanavond toch weer laden. Eenmaal op het ARK gebeld met m'n laadcontact, en die wisten van niets - "Jannette zei u"? "O ja, toch, u staat erop voor morgenochtend schipper". Jawel hoor, wij haasten ons een slag in de rondte om de planning rond te krijgen en de planner weet van niets en doet maar wat. Communicatie stoornis :roll:


Dus het gas eraf rustig aan naar Amsterdam en de IJhaven in, en daar toch maar dichtgelegd.
In de IJhaven
In de IJhaven
IMG_8925.jpg (180.07 KiB) 2514 keer bekeken
Buurman van de Yvon kwam buurten want die heeft net zo'n Deutz als wij. Ervaringen uitgewisseld.
De Yvon, met Deutz 536
De Yvon, met Deutz 536
IMG_8927.jpg (196.27 KiB) 2514 keer bekeken
Vanmorgen naar WT-3 van de IGMA in de Vlothaven.
Mercuriushaven
Mercuriushaven
IMG_8928.jpg (113.73 KiB) 2514 keer bekeken
Vlothaven met 'onze' bulkfiets SBI Puma
Vlothaven met 'onze' bulkfiets SBI Puma
IMG_8930.jpg (121.41 KiB) 2514 keer bekeken
Onze voorganger is nog bezig
Onze voorganger is nog bezig
IMG_8931.jpg (172.11 KiB) 2514 keer bekeken
Even naar boven gelopen voor wat luchtfoto's.
Het ruim vanuit de WT-3
Het ruim vanuit de WT-3
IMG_8932.jpg (194.88 KiB) 2514 keer bekeken
Het ruim vanuit de WT-3 naar voren
Het ruim vanuit de WT-3 naar voren
IMG_8933.jpg (192.53 KiB) 2514 keer bekeken


En in een dik uur onze 500ton palmpitschilfers geladen uit de bulkcarrier SBI Puma.
De pijp gaat erin
De pijp gaat erin
IMG_8934.jpg (130.85 KiB) 2514 keer bekeken
Weer niet vol..
Weer niet vol..
IMG_8937.jpg (203.57 KiB) 2514 keer bekeken
Er had wel meer in gekund
Er had wel meer in gekund
IMG_8938.jpg (158.27 KiB) 2514 keer bekeken
Hoopjes bruine meuk oftewel palmpitschilfers
Hoopjes bruine meuk oftewel palmpitschilfers
FC43E66B-5B07-472F-8308-75B81C48A92A.jpg (131.41 KiB) 2514 keer bekeken

Dichtgelegd en afgespoten, en inmiddels voor de tweede keer in 24 uur aan Lage Weide.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

op het zelfde haven briefje?
gr
lei
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Ha,'n kloppende planning bij IGMA is tamelijk zeldzaam,maar andersom komt ook voor:
Lagen in de Oude Houthaven, niet besteld dus mooi tijd om even de stad in te gaan. Terwijl we in de Bijenkorf waren,ging mijn telefoon;of ik met 'n uurtje op WT2 kon zijn. Heb maar ja gezegd, dus met de taxi naar boord en nog mooi op tijd ter plekke..
Gr. Jan.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Westeind »

Palm, mooi spul, ruikt lekker,en als je je ruim uitgespoten hebt blijft er een mooi vettig laagje over,net of je je ruim in de boenwas hebt gezet😉
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie