jou had ik een opstapper aangeboden voor de eerste dagen a raison van een x bedrag per dag
ik ben vrij tot maandag
gr
leo
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Dat was het antwoord dat ik verwachtte...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Re: Vliegende Vaart
ik wil er nog even op terug komen ,je mag het ook gewoon aan mij geven
we hebben ons goede voorbeeld in den Haag rond lopen
https://www.volkskrant.nl/politiek/pech ... ~a4546476/
en wees nu toch eerlijk ,je zou toch ik weet niet wat doen voor zo een schip?
ik droom er bijna elke nacht over,al 21 jaar lang
gr
leo
we hebben ons goede voorbeeld in den Haag rond lopen
https://www.volkskrant.nl/politiek/pech ... ~a4546476/
en wees nu toch eerlijk ,je zou toch ik weet niet wat doen voor zo een schip?
ik droom er bijna elke nacht over,al 21 jaar lang
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Zuks ja, kop en kont roze en 'Twei Woiven' erop als naam...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Vliegende Vaart
Hoi Erik,Janna schreef: ↑05 jan 2018 23:16
Ik hoorde van de schipper van de afvarende Antares dat het hárd stroomt op de Leie, en dat je vanwege de hoge waterstand moet oppassen voor de lage bruggen. Dat gaan we zeker doen, maar ik ben de vorige reis nog niet vergeten, toen was het ook uitzonderlijk hoog water.
Morgen verder.
Bestemming wordt dus Arques!
Anders zou je de Schelde genomen hebben!
Er staan ons weer avonturen van land (vaarweg) ontdekken te wachten!
HG Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
- Locatie: Rotterdam
Re: Vliegende Vaart
Sinds wanneer hoeven ambtenaren niet meer netjes met overhemd en stropje en jas te lopen zodat ze duidelijk herkenbaar zijn in plaats van een slobbertrui. Zou maar eerst vragen of ze even hun papieren laten zien. Is maar goed dat iedereen weet wie Leo is. Effe lekker bomen over de tijd toen hij nog samen met Anton voer. Even aanhalen wat ze toen allemaal uitgevreten hebben. Kan de prijs van het PVB ook omlaag. Grapje moet kunnen.
Fijne dag allemaal, groeten Joop
Fijne dag allemaal, groeten Joop
Re: Vliegende Vaart
mijn uniform jas hangt achter mij op de stoel leuning
en al mijn RWS passen zatten in mijn binnenzak
en ik had contact gehad met de RVKL van dienst voor dat ik aan boord ging
nee meneertje dat was dik in orde
we gaan eerst maar eens zien of hij net zo snel de Leie op loopt als ik met mijn motor
ik stel mij zo voor dat hij het in Komen wel ver zat is
toch nog even uitkijken daar
ik zie dat daar nog heksen wonen
(Les sorcières de Comines)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komen_(Belgi%C3%AB)
gr
leo
en al mijn RWS passen zatten in mijn binnenzak
en ik had contact gehad met de RVKL van dienst voor dat ik aan boord ging
nee meneertje dat was dik in orde
we gaan eerst maar eens zien of hij net zo snel de Leie op loopt als ik met mijn motor
ik stel mij zo voor dat hij het in Komen wel ver zat is
toch nog even uitkijken daar
ik zie dat daar nog heksen wonen
(Les sorcières de Comines)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komen_(Belgi%C3%AB)
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
je doelt hier op de tijd dat ik met mijn maat Toon rond voerJoop Fromm schreef: ↑06 jan 2018 13:54 Effe lekker bomen over de tijd toen hij nog samen met Anton voer. Even aanhalen wat ze toen allemaal uitgevreten hebben.
groeten Joop
nee ik heb mij ingehouden
dit is een schipper die zijn hobby serieus neemt
die man heeft het druk genoeg met zijn eigen verhalen
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Nou Leo, Comines hebben we niet eens gehaald vandaag, we zijn gestrand in Menen.
Vanmorgen om acht uur vanuit de ringvaart vertrokken. Evergem liep best vlot, we troffen een klare sluis.
Bij Lovendegem (?) lag het kastje Verwisseling uit Amsterdam. 39 x 6 en 300 ton, voor de restpartijtjes denk ik dan. Wat een mooi origineel scheepje.
Maar daarna zakte het tempo.
Ten eerste is er vloedregime op de Leie, waardoor het boven Harelbeke gestremd is voor scheepvaart groter dan 86m lang of 9,60 breed. Ik ken een schip wat er niet door had gemogen Maar wij mochten dus wel door. Maar met die stroom zat er niet meer in dan 8-9km/uur. Ik heb natuurlijk ook geen opgevoerde spits hé
In Deinze ff snel naar de bakker, die zit vlakbij dat kaaitje waar ik vorige keer kunstmest geladen heb. Sint Baafs Vijve liep vlot. Maar in Harelbeke kregen de derde schutting, dus daar twee uur liggen wachten. Daar is net een nieuwe sluis bijgebouwd, en er wordt er nog een naast gebouwd. Daardoor is het er smaller en stroomt het er hard.
De doorvaart van die sluis was trouwens best interessant, want er liep een lekker stroompje over de stuw ernaast. De voorbuurman heeft bij het invaren de hoek van de sluis wat gladder gemaakt. En hij lag na de sluis touwen te splitsen, dat zal wel geen toeval geweest zijn
Tijdens het invaren wat plaatjes geschoten:
Bij Kortrijk was er geen tegenvaart dus we konden gelijk door. Er is daar geregelde vaart voor spitsenmaat en groter. Eerste sluis van het kanaal Bossuit-Kortrijk. Daar kunnen we dus duidelijk niet door.. Ik Kortrijk wat plaatjes geschoten, helaas aan de donkere kant. De verruiming is klaar zo te zien, allemaal mooie nieuwe kades en bruggen.
De Budabrug moest voor ons open, een mooie nieuwe hefbrug.
Bij dat smalle stuk net door Kortrijk liepen we nog maar 5km dus daar moet wel zo'n 9km stroom gestaan hebben.
De Wevelgembrug stond op de kaart van Pierre Verberght (ik heb bij Delta gelijk een stuk of drie van zijn boeken gekocht van onze regio's) als 5,16m en we zijn 4,65 hoog dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar het water staat een kleine meter hoger dan normaal en de peilschaal gaf 4,40m aan. Dus afgestopt, de hut laten zakken, pijp eraf en voormast plat. Als een echte platluis (=coaster-term) eronderdoor geschoven. In het donker is zoiets toch wel een dingetje. Gelukkig was het in de stroom en niet andersom.. De terugreis gaan we zorgvuldiger plannen, vooraf alle brughoogtes bekijken en dan de verhoging meetellen..
In het dorp Menen gaan liggen omdat we sluis Menen niet meer haalden want die stopte ermee om 18:00.
Dus we hebben morgen een verplichte vrije dag. Op z'n vroegst dinsdag lossen.
Ik heb ook al een volgende reis trouwens; 450 ton tarwe van Arques naar Weert.
Weinig leegvaart dus hoewel ik van Weert vast wel leeg weg zal moeten.
Vanmorgen om acht uur vanuit de ringvaart vertrokken. Evergem liep best vlot, we troffen een klare sluis.
Bij Lovendegem (?) lag het kastje Verwisseling uit Amsterdam. 39 x 6 en 300 ton, voor de restpartijtjes denk ik dan. Wat een mooi origineel scheepje.
Maar daarna zakte het tempo.
Ten eerste is er vloedregime op de Leie, waardoor het boven Harelbeke gestremd is voor scheepvaart groter dan 86m lang of 9,60 breed. Ik ken een schip wat er niet door had gemogen Maar wij mochten dus wel door. Maar met die stroom zat er niet meer in dan 8-9km/uur. Ik heb natuurlijk ook geen opgevoerde spits hé
In Deinze ff snel naar de bakker, die zit vlakbij dat kaaitje waar ik vorige keer kunstmest geladen heb. Sint Baafs Vijve liep vlot. Maar in Harelbeke kregen de derde schutting, dus daar twee uur liggen wachten. Daar is net een nieuwe sluis bijgebouwd, en er wordt er nog een naast gebouwd. Daardoor is het er smaller en stroomt het er hard.
De doorvaart van die sluis was trouwens best interessant, want er liep een lekker stroompje over de stuw ernaast. De voorbuurman heeft bij het invaren de hoek van de sluis wat gladder gemaakt. En hij lag na de sluis touwen te splitsen, dat zal wel geen toeval geweest zijn
Tijdens het invaren wat plaatjes geschoten:
Bij Kortrijk was er geen tegenvaart dus we konden gelijk door. Er is daar geregelde vaart voor spitsenmaat en groter. Eerste sluis van het kanaal Bossuit-Kortrijk. Daar kunnen we dus duidelijk niet door.. Ik Kortrijk wat plaatjes geschoten, helaas aan de donkere kant. De verruiming is klaar zo te zien, allemaal mooie nieuwe kades en bruggen.
De Budabrug moest voor ons open, een mooie nieuwe hefbrug.
Bij dat smalle stuk net door Kortrijk liepen we nog maar 5km dus daar moet wel zo'n 9km stroom gestaan hebben.
De Wevelgembrug stond op de kaart van Pierre Verberght (ik heb bij Delta gelijk een stuk of drie van zijn boeken gekocht van onze regio's) als 5,16m en we zijn 4,65 hoog dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar het water staat een kleine meter hoger dan normaal en de peilschaal gaf 4,40m aan. Dus afgestopt, de hut laten zakken, pijp eraf en voormast plat. Als een echte platluis (=coaster-term) eronderdoor geschoven. In het donker is zoiets toch wel een dingetje. Gelukkig was het in de stroom en niet andersom.. De terugreis gaan we zorgvuldiger plannen, vooraf alle brughoogtes bekijken en dan de verhoging meetellen..
In het dorp Menen gaan liggen omdat we sluis Menen niet meer haalden want die stopte ermee om 18:00.
Dus we hebben morgen een verplichte vrije dag. Op z'n vroegst dinsdag lossen.
Ik heb ook al een volgende reis trouwens; 450 ton tarwe van Arques naar Weert.
Weinig leegvaart dus hoewel ik van Weert vast wel leeg weg zal moeten.