Vliegende Vaart
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Je kunt ook optie één kiezen, en zorgen dat je een goede snijbrander aan boord hebt, in geval er ergens een mooie reis met lang ijzer wordt aangeboden.
Re: Vliegende Vaart
Hallo Erik,
Wat ben je nu eigenlijk :
Een Vliegende Schipper ?
Of een Varende Piloot ?
Wat ben je nu eigenlijk :
Een Vliegende Schipper ?
Of een Varende Piloot ?
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Past het laatste luik nu eigenlijk?
En blijf je binnen de vastgestelde maat?
En blijf je binnen de vastgestelde maat?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Vliegende Vaart
Als je die scherpe en geveegde lijnen bekijkt,moet die toch ook wel naar boven vliegen, dus piloot.
Re: Vliegende Vaart
Iets er tussenin denk ik. Hangt ervan af wanneer je het vraagt
Ik heb het niet kunnen passen Pieter, de luikenwagen doet het nog niet want de electra is nog niet aangesloten, en in m'n eentje krijg ik de luiken niet verplaatst. Maar veel zal het niet schelen.
En de lengte, hij is nog niet gemeten. dat wil ik eind vd maand laten doen. Eerst de beun erin en alle oude [nu overbodige] ijzerwerk eruit, ballasttank nog wat verder leegscheppen. Zo weinig mogelijk gewicht
Re: Vliegende Vaart
ik weet niet waar je met de tonnen op uit denk te komen maar als je alles er uithaalt vaar je zo weer met tonnen verlies.
je sleept in de loop van de tijd toch weer van alles aan boord weet ik uit ondervinding.
toen de kempenaar moest worden overgemeten liep ik daar ook tegenaan, die was 607 ton en bij overmeten moest ik alles uit de kast halen om niet kleiner te worden anders kon ik niet meer op 1010 ton splitsen wat toen veel voorkwam.
en voer toen eigenlijk altijd met verlies omdat alleen water en olie al 10 ton was en die waren bij het meten bijna helemaal leeg.
je sleept in de loop van de tijd toch weer van alles aan boord weet ik uit ondervinding.
toen de kempenaar moest worden overgemeten liep ik daar ook tegenaan, die was 607 ton en bij overmeten moest ik alles uit de kast halen om niet kleiner te worden anders kon ik niet meer op 1010 ton splitsen wat toen veel voorkwam.
en voer toen eigenlijk altijd met verlies omdat alleen water en olie al 10 ton was en die waren bij het meten bijna helemaal leeg.
varen is een manier van leven
Re: Vliegende Vaart
Leuk filmpje wel;jammer dat Rinus niet even 'n ferme ruk aan z'n gashandle gaf....
Vandaag aan het fietsen geweest in de regio Houten/Nieuwegein,waarbij ik de tjalk "Janna"zag liggen....
Flink schip....(in verhouding uiteraard)
Vandaag aan het fietsen geweest in de regio Houten/Nieuwegein,waarbij ik de tjalk "Janna"zag liggen....
Flink schip....(in verhouding uiteraard)
Re: Vliegende Vaart
Haha, zelfs z'n sigaar kun je zien. Hij was ook niet te beroerd een sigaartje weg te geven, trouwens. Heb er wel eens 1 van hem gehad.
Re: Vliegende Vaart
Nog één: